AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10066685 I det politisk korrekte Norge ble hun selvsagt presset til å moderere utspillet sitt til at hun hadde fått "en liten klask på rumpen" og at hun tar avstand fra vold mot barn. Men som vanlig mener folk det de sier først, ikke det de blir presset til å si i etterkant. Skal vi tro at Gabrielle fikk en solid omgang gammeldags ris på rumpa hvis hun gjorde noe galt, og at hun innerst inne ikke synes det er noe galt med det. Og nei (selv om noen kommer til å prøve seg), det betyr ikke et forsvar for "vold mot barn" og er heller ingen godkjennelse av at enkelte barn blir pælmet ned kjellertrappa av en full forelder. Anonym poster: 3a1f8b8c3091f5f6666ec7f8abcf6b39
Batteri Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Ok. Jeg kommer likevel ALDRI til å slå mine barn. Vold er vold, og å bruke sin fysiske overlegenhet til å "disiplinere" barn er et rått overgrep. 7
Gjest Maruu Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 http://www.vg.no/ram...?artid=10066685 I det politisk korrekte Norge ble hun selvsagt presset til å moderere utspillet sitt til at hun hadde fått "en liten klask på rumpen" og at hun tar avstand fra vold mot barn. Men som vanlig mener folk det de sier først, ikke det de blir presset til å si i etterkant. Skal vi tro at Gabrielle fikk en solid omgang gammeldags ris på rumpa hvis hun gjorde noe galt, og at hun innerst inne ikke synes det er noe galt med det. Og nei (selv om noen kommer til å prøve seg), det betyr ikke et forsvar for "vold mot barn" og er heller ingen godkjennelse av at enkelte barn blir pælmet ned kjellertrappa av en full forelder. Anonym poster: 3a1f8b8c3091f5f6666ec7f8abcf6b39 Det er ikke bare pælmet ned kjellertrappa de blir, skal jeg si deg. Å bare bli pælmet ned kjellertrappa er det mange som drømmer om at var det eneste som skulle skje dem. Gabrielle snakker faktisk om noe som er forbudt ved lov i Norge. Å oppfordre til lovbrudd er ikke noe kjendiser skal drive på med. 2
Gjest Maruu Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Men det var jo greit av Gabrielle å informere om at Barnevernet bør holde øye med henne dersom hun har eller får barn. Trengs ingen bekymringsmeldinger der i gården... Den har hun sendt inn selv. Godt jobba, Gabrielle. Dine barn vil takke deg. 1
Kahlan Amnell Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Barn er jo forskjellige da, så selv om hun mener å ikke ha tatt skade av det betyr ikke det at det gjelder for alle barn. 2
Far til 2 Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 At èn kjendis sier at noe var OK for henne betyr ikke at det er OK for andre. Med det mener jeg at det ikke er sikkert hennes barn synes det er like akseptert å bli ydmyket på denne måten. Selv fikk jeg en klask på rompa èn gang i mitt liv (jeg var 3-4 år) og jeg glemmer det aldri. ikke fordi det var så fryktelig vondt, men fordi det var så fryktelig ydmykende. Det er som Maruu sier at jeg tror mange ville ønsket å bli kastet ned kjellertrappa isteden av forskjellige årsaker. Dessuten tror jeg ikke det bedret situasjonen. Jeg gjorde like mye galt etter dette, men jeg skjulte det på en annen måte. En samtale med moren og faren min ville sannsynligvis gitt mye bedre resultat. Jeg har tilgitt mine foreldre for lenge siden, men har aldri benyttet samme løsning ovenfor mine egne barn. Og jeg har pratet med mine egne barn om dette mange ganger så ikke de klasker til egne barn. Mine barn fikk juling av sin mor og hennes samboer flere ganger, og jeg er livredd for at barna skal gjøre noe tilsvarende mot sine egne barn ettersom vi vet at de som selv er behandlet slik kan finne på å behandle andre slik. Hvis jeg blir så heldig å få barnebarn håper jeg at jeg ALDRI får se dem med blåmerker eller andre skader fordi deres foreldre/mine barn) har brukt vold mot dem. 1
Gjest Magdalene Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Hun har jo tydeligvis tatt skade av det.. 6
Ciara Skrevet 16. september 2012 #8 Skrevet 16. september 2012 Én ting er om barn tar skade av det eller ikke. Det vil jeg tro varierer veldig fra barn til barn avhengig av mange faktorer. En annen sak er hvorfor man synes dette er en grei oppdragelsesmetode når det finnes andre og bedre metoder som ikke er krenkende. Å gi barnet mitt ris ville ikke vært bra for barnet mitt, og selv ville jeg følt meg ekstremt skamfull. 4
Maryell Skrevet 16. september 2012 #9 Skrevet 16. september 2012 Det er aldri og på ingen måter noensinne greit å slå barn. Det er jo udiskutabelt. At folk som har opplevd dette ikke har fått noe form for ettervirkninger tror jeg er reinspikka løgn. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #10 Skrevet 16. september 2012 Dette varierer veldig fra barn til barn. Barn er ulike og reagerer forskjellig og takler det forskjelllig. Jeg og mine søsken fikk ris som barn. Jeg og broren min tok stor skade av det. Jeg tror broren min tok enda større skade av det enn meg. Han sliter virkelig. Vår eldste søster bare lo av det og sa at vi fortjente det og sånt. Jeg tror hun ikke syns det var greit, men hun tok minst skade av det for å si det slik. Anonym poster: 47b06bf50dd0692558c55820bfb7743d
kaprifolen Skrevet 17. september 2012 #11 Skrevet 17. september 2012 Er da ingen tvil om at Gabrielle har tatt skade av det?! Intet friskt sinn produserer en låt som "ring meg"........ 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #12 Skrevet 17. september 2012 Hun kan ikke si om hun har tatt skade av det før hun har fått barn selv. Tyr hun da til samme metode har hun tatt skade av det. Anonym poster: e9bfa7a74158eb0f7ab7ef6e33804908 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #13 Skrevet 17. september 2012 Michael Jackson fik ris og han vokste opp til et stabilt lykkelig menneske uten problemer.... Anonym poster: ae0e281f2450b2bcf4a70d8a87e661e2 1
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 17. september 2012 #14 Skrevet 17. september 2012 Jeg fikk ris med en tresleiv av moren min, det er noe hun angrer på i dag. Men jeg tok ikke skade av det i det hele tatt, utenom at det gjorde innmari vondt å få tresleivslagene. MYE heller ris på ræven fremfor å bli kastet i en kjeller! Hallo, kalde, mørke, ekle, kjellere hvor det er tomt og mørkt og fravær av kjærlighet.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #15 Skrevet 18. september 2012 Det er foreløpig ingen lov som forbyr Gabrielle å gi uttrykk for sine meninger.. foreløpig Anonym poster: 3a1f8b8c3091f5f6666ec7f8abcf6b39
Gjest Fairydust Skrevet 18. september 2012 #16 Skrevet 18. september 2012 Om hun så hadde tatt skade av det, ville det nok ikke vært riktig så bevisst. Slike ting fortrenger seg ofte ganske inn i mennesket, og kan komme til utspill på mange rare måter. Så hun sier kanskje nå at hun ikke tok skade av det som barn, men hvem vet... All vold, enten det er en liten "klask" på rumpa eller et balltre over ræva, er like patetisk. Ikke bare fordi det er _ulovlig_, men også fordi det er totalt unødvendig. Hvorfor bruke fysisk straff på den måten, når det finnes massevis av andre effektive måter å oppdra barn på? 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #17 Skrevet 30. september 2012 Om hun så hadde tatt skade av det, ville det nok ikke vært riktig så bevisst. Slike ting fortrenger seg ofte ganske inn i mennesket, og kan komme til utspill på mange rare måter. Så hun sier kanskje nå at hun ikke tok skade av det som barn, men hvem vet... All vold, enten det er en liten "klask" på rumpa eller et balltre over ræva, er like patetisk. Ikke bare fordi det er _ulovlig_, men også fordi det er totalt unødvendig. Hvorfor bruke fysisk straff på den måten, når det finnes massevis av andre effektive måter å oppdra barn på? All vold er patetisk enten det er politiet eller tollvesenet som står bak. Voldsmenn i uniform er jeg i mot. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor vi har et rettsvesen og fengsler når det finnes mange andre effektive måter å oppdra kriminelle på. Særlig gjelder det voldtektsforbrytere. I stedet for fengsel burde noen forklare dem at voldtekt ikke er greit og at de som blir voldtatt kan bli innmari lei seg. Anonym poster: b758c6cf7d80ad25497a0781d1651c12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #18 Skrevet 30. september 2012 Jeg fikk ris med en tresleiv av moren min, det er noe hun angrer på i dag. Men jeg tok ikke skade av det i det hele tatt, utenom at det gjorde innmari vondt å få tresleivslagene. MYE heller ris på ræven fremfor å bli kastet i en kjeller! Hallo, kalde, mørke, ekle, kjellere hvor det er tomt og mørkt og fravær av kjærlighet. Ey, DET kan du da ikke si. At noen har slått deg på rumpa med en tresleiv uten at du ble psykisk vrak i etterkant. Noen burde forske på deg og konkludere med at ris alltid er skadelig og de som mener noe annet bør meldes til barnevernet slik at noen kan få gjort noe med meningene deres. Anonym poster: b758c6cf7d80ad25497a0781d1651c12
Gjest Jenny Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 helt enig med Valiumjunkie, Fikk også ris av moren min nå har jeg hadde gjort noe skikkelig galt, ja det sved skikkelig. Det var over kneet og med flathånda,. Søsteren min fikk også ris. Men hallo, skulle det medføre psykiske problemer!! At jeg fikk ris betyr ikke at jeg ikke fikk masse kjærlighet. Er helt normalt og stabilt menneske,.
Malum Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 (endret) Jeg tør vedde på at Gabrielle ikke hadde tatt skade av det om foreldrene hennes hadde valgt å ikke gi henne ris. Sjansene for dét er i grunnen størst... Jeg vet om flere som fikk ris som barn, og som tok skade av det. Faktisk. Endret 1. november 2012 av Bodillen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå