Nigella Skrevet 22. februar 2004 #1 Skrevet 22. februar 2004 Dette er ett tema jeg aldri går lei av, selv om det har vært oppe før.! Koselig å lese om kjæledegger og det artige de finner på. (Og ja, jeg er nok en av de som menneskelige egenskaper til dyret mitt. :oops: Pus er rene geni-babyen....) Katten min er en kastrert hanne som nærmer seg 2 år. Det beste leketøyet som finnes er matmors hårstrikker, han rapper dem fra salongbord, badeservant, nattbord og overalt han ser dem. De får noen runder rundt golvet, før han legger dem i matskåla si og knaskrer ivei på tørrforet. Og den beste måten å få i seg vann, er rett fra vasken på badet når kranen er åpen. Hva har kjæledyret ditt av morsomme vaner?
Gjest Pterodactylkake Skrevet 22. februar 2004 #2 Skrevet 22. februar 2004 Å min gnåler bare hele tiden, tilogmed når jeg sier ting, så vi kan ha lange samtaler sammen. haha! Også har den det med å hoppe opp på spisebordet, vi jager den ned, så med en gag vi snur ryggen til hører vi "pøøøøørrrrrrr" og dunk og der sitter den på bordet igejn!
Arkana Skrevet 22. februar 2004 #3 Skrevet 22. februar 2004 Katten vår elsker papir. Hvis du glemmer en avis eller programbladet på gulvet kan du være garantert at når du kommer tilbake er det revet i fillebiter. Hvis vi har pappesker eller annet stående så kvesser hun klørne og river og biter dem i stykker. Ganske morsomt egentlig. En diger pappeske adopterte hun som "hus" en gang, og tok middagsluren sin der inne, så samboeren min snekret en av tre med vinduer og dør, og vi kan løfte opp lokket og se inn til henne. Hun elsker det! Ellers elsker hun å drikke vann fra badekaret, ingen andre steder. Når vi våkner om morgenen sitter hun ofte klar i badekaret og vil at vi skal slå på vannet så hun kan drikke. Og man får aldri gå på do i fred. Akkurat når du har satt deg og startet "produksjonen" så hører man skraping, kloring og mjauing utenfor, da skal hun være med. Og hun er utrolig fascinert av toalettet. Vi kan tilbringe lange tider sammen der, hun sittende på setet mens jeg trekker ned igjen og igjen, og hun med hodet dypt nedi skålen helt fascinert av bevegelsene og lydene fra sisternen. Hun er også veldig glad i å sitte på toalettlokket og se på meg når jeg tar et bad. Selv om jeg ligger der en halvtime så sitter hun ser og ser på (og så prater vi litt sammen da, vet du :-) ). Og det beste er selvsagt når jeg er ferdig med badet, da blir hun helt fascinert av "klukk klukk" lydene når vannet renner ut.
Tigerlily Skrevet 22. februar 2004 #4 Skrevet 22. februar 2004 putekassen min gjør en del rare ting, ja. det beste vannet er det som ligger igjen på badegulvet etter at vi har dusjet. det skal drikkes og sittes i, og dersom man kan legge igjen møkkete potespor i samme slengen, all the better! har prøvd å jage henne vekk, vise henne at jeg fyller i nytt i vann i vannskålen når hun drikker fra badegulvet - men det nytter ikke. når hun kommer inn etter å ha vært ute er det viktig å fortelle meg hva som har skjedd. da kurrer hun, lager sånne halvhøye kurre/malelyder langt nede i strupen mens hun koser på meg. svarer jeg med kurrelyder kan vi ha en lang samtale. hun har også sine egne kosesteder, sengen er bare for kos (hun kurrer/mjauer, ser på meg, går mot soverommet, kurrer etc). da skal hun og jeg ligge på sengen og hun skal klappes, skrytes av og generelt bli oppvartet. sofaen er til kos og børsting, samme prosedyre som med sengen. fnattet liker også å sove på armen min/hendene mine om natten og å vaske håret mitt. da kurrer/maler hun, mens hun sliter veldig med å vaske lokker som er lengre enn 6-7cm.
'Lilly' Skrevet 22. februar 2004 #5 Skrevet 22. februar 2004 Min pus spiser med labben sin. Fisker opp maten fra matskålen... + at det prøver å grave over matskåla når den er ferdig med å spise. Vil vel spare resten til senere... Den har også skjønt at den får "våtfòr" etter den har vært ute en tur om morgenen, så med en gang jeg slipper den ut, løper den inn igjen og rett ut på kjøkkenet. Da får jeg ikke fred før maten står klar... Som dere skjønner er den matfrelst...
Barbie Skrevet 22. februar 2004 #6 Skrevet 22. februar 2004 Mine 2 katter gjør mye rart, og da spesielt guttepusen. Han er fryktelig interessert i toalettet. Hver gang min mann skal late vannet står pus på ramma og følger spent med. Gubben er livredd for å tisse ham i hodet! Vi bør helst dra i snora flere ganger når vi er ferdig, for det er så digg å se vannet som fosser. Ved matfatet har han også fått en rar greie for seg. Etter han har spist ferdig, henter han den ene leka si, og legger den oppi skåla... :-? Den samme leka hver gang. Når jeg bøyer meg for å fjerne møkka fra kassa, hopper han opp og legger seg godt til rette på ryggen min.. Når han sover, snorker han forresten som en mann også! Jentepusen er stort sett grei, men hun skal alltid "fange" det som rører seg på dataskjermen.. :-?
Diva Skrevet 23. februar 2004 #7 Skrevet 23. februar 2004 Pusen har mange rare tendenser.. Når hun blir ivrig eller gira på noe og løper mot det som er interessant / alternativt opp trappene til 2.etajse, så sier hun "prr!! Altså - hun maler ikke, men "snakker". Det kan hun gjøre mange ganger daglig, og det er ganske så komisk ;-) ( er mye morsommere å faktisk se og høre, enn å gjengi her da, blir litt tammere når jeg skriver om det ) Hun kommer også med mange andre komiske "pratelyder" og utrop, og er generelt en ordentlig kosekatt. Som er litt full av f til tider og. Det "morsomste" er nok under løpetiden. Da kan hun rulle seg rundt på gulvet og angripe slippersene mine, og holder dem igjen med forpotene, og sparker fra med bakpotene. Ser helt vilt ut! Hun hopper også bortover som en liten bikkje når vi kaster baller / bruker laserpeker til henne. Er som en liten valp. Det er også morro å løpe etter halen sin. Rundt og rundt og rundt og rundt.... ( ser ut som hun prøver seg på å danse halling eller noe... ) Også plasker hun ned, heller svimmel Hun liker også å vandre rundt på badet og "jakte". Badet er morsomt siden det er vann der. Hun er nysgjerrig på vasken, og hun trasker ofte rundt i dusjen etter at vi har brukt den, fordi det ligger vann der. Og det er jo kjempemorro ; - ) Skulle gjerne hatt videokamera og tatt opp diverse seanser
leslie Skrevet 23. februar 2004 #8 Skrevet 23. februar 2004 ser nå at min pus faktisk ikke skiller seg så mye fra mengden allikevell... som mange andre elsker han å stå ved doen og fiske nede i vannet.. ellers så kommer han løpende til kjøkken benken så fort han hører vannet kommer på, samme hvis vi tar frem isbiter da skal han ha en nede i vasken og leke.han elsker sluktetteren i vasken, den tar han med seg og spiller fotball med.. har ofte hatt store leteaksjoner når vi skal vaske opp.. ellers hopper han opp og henter sminkekosten min og bærer den stolt med seg til sin plass og ligger å småsutter på den ellers fra det så åpner han dodøren når vi sitter på do, og sitter bare rett og slett å ser på deg der du sitter... "hm hva driver hun med da" ser vi på dyreprogrammer så ligger han rett ut foran tven og følger med, blir det for kjedelig går han likeså greit på kjøkkenet åpner skapet og henter frem godteriposen sin med litt tørket sei;) skikkelig god katt
leslie Skrevet 23. februar 2004 #9 Skrevet 23. februar 2004 ser nå at min pus faktisk ikke skiller seg så mye fra mengden allikevell... som mange andre elsker han å stå ved doen og fiske nede i vannet.. ellers så kommer han løpende til kjøkken benken så fort han hører vannet kommer på, samme hvis vi tar frem isbiter da skal han ha en nede i vasken og leke.han elsker sluktetteren i vasken, den tar han med seg og spiller fotball med.. har ofte hatt store leteaksjoner når vi skal vaske opp.. ellers hopper han opp og henter sminkekosten min og bærer den stolt med seg til sin plass og ligger å småsutter på den ellers fra det så åpner han dodøren når vi sitter på do, og sitter bare rett og slett å ser på deg der du sitter... "hm hva driver hun med da" ser vi på dyreprogrammer så ligger han rett ut foran tven og følger med, blir det for kjedelig går han likeså greit på kjøkkenet åpner skapet og henter frem godteriposen sin med litt tørket sei;) skikkelig god katt
Windy Skrevet 23. februar 2004 #10 Skrevet 23. februar 2004 Det er nok vanlig blandt hunder, men jeg synes allikevel det er artig når hunden vår gjerne vil ligge UNDER peisen når vi fyrer på den... Det må da bli uutholdelig varmt!? :-?
Tigerlily Skrevet 23. februar 2004 #11 Skrevet 23. februar 2004 da min far bodde i trøndelag, hadde de en katt. denne hukatten elsket å ligge under kaminovnen, når det ble fyrt i den. når de dro frem katten (som kunne ligge under der i timesvis) kunne de ikke ta på henne, så varm var hun. rare katten...
Livva Skrevet 23. februar 2004 #12 Skrevet 23. februar 2004 Vi har 2 katter, en mor og hennes sønn Når vi begynner å gjøre oss klar for å legge oss, går hun å legger seg på gjesterommet, og her sover hun hele natta!! hennes rom likssom De "snakker", og når vi snakker, "svarer" de. Dødsherlige!!! Sønnen elsker å hoppe opp i senga, og lure seg under dyna for så å gal-tygge i tærne helt til vi skriker! luringen :fy: Men de er "ungene" våre
Gjest Lea Skrevet 23. februar 2004 #13 Skrevet 23. februar 2004 Vel.. morsomt og morsomt... I det siste har hunden vår begynt å løpe OVER salongbordet når hun har dårlig tid. Dessuten har vi lært henne å snakke . Det er ikke mer enn en snål hyling, men det er morsomt likevel. Hun sitter oppreist i sofaen. Altså som et menneske, med ryggen lent mot sofaryggen og magen opp. Man kan vel si at den hunden menneskliggjør seg selv. Tomme plastflasker er det supreste i verden. Lager fin-fine klikkelyder når hun klammer dem sammen på midten og er hun heldig, så er det litt doven brus i bunnen. Desverre klarer hun også å åpne korken på flaskene og helle ut innholdet når de ikke er helt tomme.
Arkana Skrevet 23. februar 2004 #14 Skrevet 23. februar 2004 Mine foreldres katt er også utrolig søt og morsom. I tillegg til å være den beste jegeren av alle kattene de/vi har hatt (og forøvrig den eneste hunnkatten, så det forklarer vel en del), så åpner hun alle dørene i huset, både de som vender innover og utover. Hun elsker å ligge i trange pappesker, og presser seg nedi xerox-bokser og annet for å ta seg en blund. Hun sover hver kveld på soverommet til foreldrene mine og da ligger hun helt under dyna i armkroken til Pappa. Hun har også en irriterende vane med å alltid ville leke straks alle har satt seg til rette for å se TV. Og hun har funnet den perfekte utpressingsmåten. Hun setter seg i vinduskarmen og mjauer høyt og tydelig mens hun titter litt lurt oppover gardinene, og hvis ikke noen kaster en lekemus bort til henne da så har hun raskt klatret opp og lagt seg til rette oppå gardinbrettet. Og hun vet godt at hun ikke får lov, for straks gardintrappen kommer fram klemmer hun seg inntil veggen og legger seg helt flat i et håp om at vi ikke ser henne.
Windy Skrevet 23. februar 2004 #15 Skrevet 23. februar 2004 En venninnes katte pleide å hoppe opp på stuevinduet for å varsle om at hun ville inn (inngangsdøra var på motsatt side). Det hente at man skvatt litt når man så på skummel film f.eks...
Gjest Maikana Skrevet 24. februar 2004 #16 Skrevet 24. februar 2004 Å de er så søte disse skjønne dyrene! Vi har tre katter som har vokst opp sammen og som er kjempegode venner (bortsett fra når den ene får for seg at den skal være rampete og sitte på de andre etter tur ) Hunkatten vår er absolutt totalt besatt av vann, og hver gang hun hører en vannkrane som skrus på så blir hun i fyr og flamme og skal ha vann. Men hun drikker ikke fra kranen, neida. Hun forlanger at vi skal fylle i en kopp som hun kan drikke av, ved siden av vasken. Hun har også hatt noen "ulykker" der hun har hoppet opp på nattbordene og stappet hele hodet nedi et glass for å få med seg de to milliliterne som er igjen. Det er ikke like lett å få hodet like elegant ut av glasset som det er å få det oppi, så hun har smasha noen glass i gulvet på den måten. :-? Den andre katten vår kan man ha timelange samtaler med for den har alltid utrolig mye på hjertet. Dersom den må bade så skriker den "NEEEEEEEEEEIIIII" kjempehøyt og kjempelenge for å slippe. Den tredje katta sover i den merkeligste stillingen jeg noen gang har sett en katt sove i: på magen med framlabbene rett foranseg, helt utstrakt, og bakbeina strukket helt ut bakover. Ser utrolig komisk ut men han syns visst det er veldig behagelig. Ellers så er alle tre veldig fascinert av doen og ofte når vi har vært der sitter alle tre på rekke utenfor og venter på oss.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 24. februar 2004 #17 Skrevet 24. februar 2004 Alltid når vi sitter ved kjøkkenbordet og spiser,så sitter hun på en fast stol på enden av bordet. Sitter der gjennom hele måltidet ig håper på å få smake en bit. den andre katten vår elsker vann. Hun tar opp sluken i dusjen og står på hodet nedi å drikker. Og når vi trekker ned i do stiller hun seg med 2 poter på doringen og følger med på vannet De har mange andre merkelige vaner også,men orker ikke skrive om alt. Koselig med katter ja :-) Mrs.Potter
Nigella Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #18 Skrevet 25. februar 2004 Koser meg med å lese denne tråden, mange morsomme beskrivelser. Må legge til at så snart jeg snur ryggen til ett åpent skap, så smetter pusen inn. Det kan være i reolen på stua, nederste skapene på kjøkkenet, klesskapet, støvsugerskapet etc. Når jeg så snur meg tilbake for å legge noe på plass og lukke døra, så sitter katten inni skapet og kikker ut på meg med kulerunde øyne. Ser skikkelig komisk ut!
Gjest Myumi Skrevet 25. februar 2004 #19 Skrevet 25. februar 2004 Min lille hund elsker å grave seg nedi ting, hun lager lange tuneller under dynene og graver seg nedi pledd så bare hodet stikker frem og der kan hun ligge å kose seg i timevis. Også liker hun å ligge på gulvet med bakbena utstrekt bakover og forlabbene framover så hun ser ut som en lang dachs
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #20 Skrevet 25. februar 2004 Vofsen her elsker å gjemme ting. F. eks helt nye gnagebein er et must. Han er så stolt der han tusler på gulvet med beinet i munnen. Deretter tar han og legger det bak sofaen og bærer pleddet sitt over beinet. Ellers kan han gjemme det bak puta i sofaen og prøve å få dyttet det nedi. Så legger han puta pent over og ligger og passer på så ingen skal komme nær, da tar han nemlig beinet frem igjen og finner et nytt sted. Ellers har jeg ilderene som gjerne går om og om igjen på bordet da jeg har dyttet dem ned. De kommer opp igjen med engang. Sta dyr. Og gjerne hvis man spiser skal de opp og spise fra munnen min. Dyttet man dem ned, så er de oppe med engang igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå