Gå til innhold

Er det stor forskjell mellom en på 30 og en på 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig stor forskjell på en dame på 30 og en mann på 50? Burde man se seg etter en på sin egen alder?

Anonym poster: 90157cd19e858183a2bd92044146d774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Problemet" er vel når du pensjonerer deg så er han 87.

• Liker 3
Skrevet

20 år og forskjellig kjønn. Betydelig forskjell spør du meg....

• Liker 2
Skrevet

Så det passer bedre å innlede et forhold for en periode, da?

Hva slags andre forskjeller er det snakk om, bortsett fra at det er 20 år og kjønn?

Skrevet

Hva forhold du ønsker å innlede til denne personen er det vel bare du som kan svare på? :-)

Skrevet

Jo, men jeg lurer jo på hva andre mener om saken... :sjenert:

Skrevet

Er det veldig stor forskjell på en dame på 30 og en mann på 50? Burde man se seg etter en på sin egen alder?

20 års alderforskjell høres litt mye ut. Men det går sikkert bra - dersom dere har felles ønsker for fremtiden og noenlunde like interesser og livsstil og er " like " på mange områder. Er du en ungdommelig kjekk og sprek mann selv. Ser det ikke rart ut om du har en ung lekker dame : ) Kanskje blir en dame på din egen alder for " gammel OG KJEDELIG " for deg da ???? Er jo ingen hemmelighet at menn ofte holder seg virille lengre og i høyere alder enn " noen " kvinner gjør. Kommer jo an på HELSEN da. Til kvinnen.

Klart en dame som har født masse barn - er mer " utslitt og gammel " i kroppen, enn ei som har hatt færre eller ingen barn. På samme alder.

10 - 15 års forskjell er jo veldig veldig vanlig ...veldig akseptert at mange menn har yngre damer. Mer akseptert enn at eldre damer har mye yngre menn.

Forskning viser at aldersforskjell kan være et PLUSS og ikke nødvendigvis en bakdel...Og mange unge kvinner liker faktisk litt eldre menn....

Så jeg synes ikke folk skal tenke så mye på alder når de velger partner.

Kjærlighet spør ikke om alder....

Er du glad i henne - så PRØV å se om forholdet vil fungere. Er bare 1 ting å gjøre - PRØV ....

Du kan velge en eldre kvinne. Men finnes ingen garantier for at det vil vare heller - eller bli noe lykkelig forhold- selv om dere er like på alder...

Livet gir ingen garantier for noe som helst.Jeg kjenner 40 år gamle kvinner som er kreft syke ... Plutselig kan vi bli syke og dø - enten vi er UNGE eller gamle.

Så mitt råd er å leve ut " kjærligheten " mens dere begge har god helse og ellers er sunne og friske.

Mens dere KAN leve ut kjærligheten. For dere har ingen garantier for at dere får ny mulighet eller kan gjøre det om 1 år eller 2. Mye kan skje på kort tid.

Så NYT LIVET mens du har det : ) Og nyt kjærligheten : ) Alder har ingenting å si...

Erfaringsmessig - så tilpasser man seg hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Så det passer bedre å innlede et forhold for en periode, da?

Hva slags andre forskjeller er det snakk om, bortsett fra at det er 20 år og kjønn?

Jeg kan ikke se noen forskjeller på 30 og 50 år. Begge er godt voksne modne mennesker.

Kanskje har 50 åringen litt mindre energi enn en 30 åring har ...kommer an på helsen da...

Dere kan få mange mange GODE år sammen : ) Lykke til : )

Anonym poster: d38737e08f9f361031cade715668f69f

• Liker 1
Skrevet

Jeg som skriver er dame på 30, altså, womanwoman, men takk for synspunktet ;)

Skrevet

Du er IKKE WW...

Hvorfor lyver du om det ?

• Liker 3
Skrevet

"Problemet" er vel når du pensjonerer deg så er han 87.

Bare forbanna tøv å tenke så langt inn i fremtiden.

Er ikke sikkert noen av disse kommer til å få oppleve å bli pensjonert engang eller gamle.

Det er ingen selvfølge å få bli så gammel. Faktisk dør mange allerede i 40 - 50- 60 års alder ...

Så ikke LAG problemer som ikke finnes. Her og nå...er det som gjelder : )

• Liker 1
Skrevet

Alder er relativt, en mann på 35 kan være mer satt og kjedlig enn en mann på 55.

Men menn jeg har truffet på date som har vært over 50 år har vært for gamle for meg (er i midten av 30 årene), men finnes sikkert eldre menn som ikke ville vært for gamle.

Skrevet

Du er IKKE WW...

Hvorfor lyver du om det ?

Du misforstår nå. TS presiserer at det er hun som er dame og 30 år. WW tror det er en mann som skriver.

• Liker 4
Skrevet

Er det veldig stor forskjell? Ja, jeg syns aldersforskjellen er altfor stor. Og hvorfor kan ikke en femtiåring finne seg en på sin egen alder, og hvorfor skal en ung 30-åring slå seg til ro med en gammel mann på femti?

Anonym poster: b3534af2489196b312a1d24ec6f24e1b

• Liker 1
Skrevet

Er det veldig stor forskjell? Ja, jeg syns aldersforskjellen er altfor stor. Og hvorfor kan ikke en femtiåring finne seg en på sin egen alder, og hvorfor skal en ung 30-åring slå seg til ro med en gammel mann på femti?

Vell - det er jo kunn den unge damen som kan bestemme det og han det gjelder - hva hun og han selv vil...Hvis hun er glad i denne 50 åringen og har de rette følelsene for akkurat han. Bryr hun seg ikke noe om alderen hans. Garantert ikke. Samme gjelder han. Han burde ikke bry seg om hennes alder - dersom han er oppriktig glad i henne og vil ha akkurat henne.

Hvorfor en ung 30 åring skal slå seg til ro med en gammel 50 åring ? Forde de er glade i hverandre, føler de passer godt for hverandre. Hvor gammel er du som påstår en 50 åring er gammel ?

En 50 åring i dag - er ikke nødvendigvis gammel. Mange 50 åringer er i sin beste alder.

Har selv datet 50 åringer i en alder av 30+.

Jeg synes ikke de virker " gamle " i det hele tatt. Syns ærlig talt det bare er positivt at mannen har fått tid på seg til å modnes og bli litt voksen og mer erfaren...Er jo bare en fordel det.

Vet om og kjenner mange par med stor aldersforsjell. Deres forhold har vært stabile og vart lenge...

Så når man finner den rette. Så vil det vare. Tross aldersforskjell.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som regel er det en relativt stor forskjell, ja. Men det finnes alltid unntak.

Det største problemet vil nok ofte være at ei dame på 30 vil kunne ønske seg barn, mens en mann på 50 ikke vil ønske det samme.

Endret av Steinar40
Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Som regel er det en relativt stor forskjell, ja. Men det finnes alltid unntak.

Det største problemet vil nok ofte være at ei dame på 30 vil kunne ønske seg barn, mens en mann på 50 ikke vil ønske det samme.

Der har Steinar et godt poeng.

Mange kvinner på 30 vil ønske seg barn - en mann på 50 vil neppe det samme.

Skrevet

Hvor gammel er du som påstår en 50 åring er gammel ?

En 50 åring i dag - er ikke nødvendigvis gammel. Mange 50 åringer er i sin beste alder.

Hvor gammel jeg er, er irrelevant i denne tråden. Jeg har ikke sagt at en femtiåring er gammel, men en femtiåring er (for) gammel til å date en tredveåring. Big difference. Og, ja, jeg står for det jeg sa. Aldersforskjellen er altfor stor, det er unatulig å falle for en som er så mye eldre\yngre. Ja, det fungerer i noen tilfeller, men det gjør ikke at det er så normalt for det.

Skrevet

Der har Steinar et godt poeng.

Mange kvinner på 30 vil ønske seg barn - en mann på 50 vil neppe det samme.

Vell det finnes mange kvinner på 30 som ikke ønsker seg barn... Og det finnes flere 50 åringer som godt kunne tenkt seg flere barn. Med den rette partneren. De var sikker på de ville bli " gamle sammen med ".

Har møtt mange menn på 50 som ikke har noe imot å få flere barn ( eks med meg )

Mens JEG vil ikke ha barn. Derfor passer en eldre mann som er ferdig med barn. Utmerket for en ung dame som meg. Som ikke ønsker egne barn.

Så er jo bare å prate om hvor de to står i forhold til dette spørsmålet om barn...Kanskje har de samme syn. Ingen ønsker barn. Og da blir jo aldersforskjellen enda mer uvesentlig ...

Når de likevell ikke skal ha barn. Bare være elskere / kjærester.

Det er faktisk nok for mange.

Men jeg kjenner også mange eldre menn- som har fått 1 til barn. Etter at de traff en yngre partner.

Hva gjør man ikke for kjærligheten ?

Jeg kjenner personlig en mann på 60 år som ble sammen med ei ung dame på 30 år. Han fikk to barn med henne. Enda han hadde flere voksne barn fra før...

De to er fortsatt sammen. Over 10 år etterpå...

Og om hun skulle ønske 1 barn. Han er jo ikke for gammel til å bli far i en alder av 50...

Han kan fortsatt rekke å se barnet bli voksen....

Ingenting er for seint...enda.

Ingen katastrofe om hun skulle ønske barn med han. Han er jo ikke for gammel til det heller.

Så hva er problemet ?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...