Gå til innhold

Hvilken utdanning uten krav om realfag vil gi et godt betalt yrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett i fra jus?

Anonym poster: 2c57f031f60adc22c1c5233a8e82788a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Med godt betalt, tenker jeg på 800 000-900 000 kr. og over.

Anonym poster: 2c57f031f60adc22c1c5233a8e82788a

Gjest avocadoen
Skrevet

Siviløkonom, marketing management og entreprenørskap om du får en god ide.

Skrevet

Psykolog med spesialistutdanning og pilot.

Gjest avocadoen
Skrevet

Du må vel ha realfag for å bli psykolog? Ihvertfall R-matte? Eller tar jeg helt feil?

Skrevet

Du må vel ha realfag for å bli psykolog? Ihvertfall R-matte? Eller tar jeg helt feil?

Trenger ikke det nei. Men for å bli økonom, som du anbefaler, trenger man s eller r-matte - helst sistnevnte. :-)

Skrevet

Å bli pilot i forsvaret krever ikke realfag, søker man på Universitetet i Tromsø må man ha realfag. Man er nok nødt til å ha en god forståelse for matte og fysikk om jeg ikke tar helt feil. Ihvertfall fysikk.

Skrevet

Neineinei, trenger ingenting av realfag for å bli det.

Og man trenger ikke R/S-matte for å bli økonom heller, kommer an på studiet man velger. Begynner man på integrert master (NHH, noen få andre høyskoler) så kreves det, man tar man 3+2 veien, trenger man det ikke.

Skrevet

Å bli pilot i forsvaret krever ikke realfag, søker man på Universitetet i Tromsø må man ha realfag. Man er nok nødt til å ha en god forståelse for matte og fysikk om jeg ikke tar helt feil. Ihvertfall fysikk.

Ikke glem alle privatutdanningene som tilbys både i Norge og over dammen, som kun har grunnskole som opptakskrav. Det lille av fysikk man trenger i yrket, lærer man underveis. Ikke la det bli noe hinder.

Gjest avocadoen
Skrevet

Trenger ikke det nei. Men for å bli økonom, som du anbefaler, trenger man s eller r-matte - helst sistnevnte. :-)

Feil. Se her f.eks: http://www.hials.no/nor/studiehaandbok/direkte_publisering/katalog/studier/oekonomisk_administrative_fag2/bachelor_i_oekonomi_og_administrasjon her står det at du kun trenger generell studiekomp. for å komme inn. Det samme med en hel del andre universiteter og høyskoler. Også handelshøyskolen i Bergen. (master i økonomi og admin. fører til siviløkonom)

Skrevet

Feil. Se her f.eks: http://www.hials.no/nor/studiehaandbok/direkte_publisering/katalog/studier/oekonomisk_administrative_fag2/bachelor_i_oekonomi_og_administrasjon her står det at du kun trenger generell studiekomp. for å komme inn. Det samme med en hel del andre universiteter og høyskoler. Også handelshøyskolen i Bergen. (master i økonomi og admin. fører til siviløkonom)

En integrert master, som tilbys for eksempel ved NHH og som er den formelle veien til siviløkonom krever matte. Man kan snike seg unna ved å bare ta en bachelor, og jobbe for å få godt nok snitt til å komme inn på master, men for å være ærlig anbefaler jeg matte også da. På min skole sliter bachelorstudentene veldig med matten, og det merkes at de mangler den gode bakgrunnen fra vgs.

Skrevet

Å bli pilot er ingen god ide i dagens flybransje. Det koster flere hundre tusen, som man må finansiere privat, og svært få får jobb etter endt utdanning. Pilotenes status og høye lønninger hører fortiden til. Jeg ville jeg heller satset på psykologi eller sivøk (man må ha litt matte).

Anonym poster: 100caa84a4f2279c8b8e4588bbf01458

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...