Gå til innhold

noen som skal ha et utradisjonelt bryllup her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er et par som nylig forlovet oss på utradisjonelt vis. Han fridde til meg på scenen under en konsert :hjertesmil: :hjertesmil:

Altså, de fleste av vennene våre er i musikkmiljøet og resten av vennene våre er glad i konserter, så derfor tenkte vi at vi skulle ha en bryllupsfestival der de vennene våre som spiller i band spiller noen sanger hver.

Vi tenker at vi ikke skal ha den tradisjonelle-middag-kake greien. Isteden tenkte vi å ha grilling(leige inn noen til å hjelpe med dette) og kaker skal vi nok ha :smilorange:

det jeg lurte på om det finnes noen andre som skal ha noe lignende? Og evt. Hva slags kjoler dere skal ha? Jeg er litt rådløs på kjolefronten, vil jo kle meg i en fin fiiiiin stas, men samtidig ikke i en kjole med langt slør-eller som er helt hvit....

Noen som har noen tips der?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe erfaring med dette, men jeg synes det hørtes ut som en kjempefin ide! Både personlig og gøy, det viktigste er jo at dagen deres blir akkurat slik dere ønsker! :-) Lykke til!

Skrevet

ja, vi tenkte det at siden det er vårt bryllup så må vi feire dagen på en måte som gjenspeiler oss :)

tusen takk, det viktigste er jo at dagen feires med gode venner og famile tenker vi. :smilorange:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hagebryllup, vigsler fra Unitarforbundet, grilling, telt. Det blir ikke veldig uvanlig, men litt.

Det eneste som er ganske så tradisjonelt og upraktisk er selvfølgelig kjolen og den tilhørende brud akkurat den pakken hadde passet inn i mer konvensjonelle rammer. Gjerne innendørs uten risikoen for snegler eller regn.

Synes ideen deres høres strålende ut, og ikke minst noe som gjenspeiler dere begge som individer og par. :)

Skrevet

Ja, sant - vi er veldig fornøyd med hva vi har kommet frem til :) skal leige scene og mixepulter til lys/lyd.

Jeg tenker litt på kjolen, vil ikke ha en tradisjonell brudekjole, men samtidig vil jeg at den skal være fin og pyntet. Jeg vet ikke, føler kjolen er det vanskeligste med alt- hehe :)

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor "festival" dere skal gjøre bryllupet deres, men jeg tror jeg ville kjørt en typisk "bløtkakebrud" fra halsen og oppover. Altså, veldig pent sminket, håret pent fikset, smykker, eventuelt tiara eller slør (om du er den type jente), og heller kjørt med en litt mer praktisk eller pen kjole uten at den trenger å bli helt bløtkake, og typisk brudekjole.

• Liker 1
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor "festival" dere skal gjøre bryllupet deres, men jeg tror jeg ville kjørt en typisk "bløtkakebrud" fra halsen og oppover. Altså, veldig pent sminket, håret pent fikset, smykker, eventuelt tiara eller slør (om du er den type jente), og heller kjørt med en litt mer praktisk eller pen kjole uten at den trenger å bli helt bløtkake, og typisk brudekjole.

takk for fint innlegg, ja jeg vil absolutt være pyntet på den måten, er mer selve kjolen jeg tenker på- at den ikke skal være for lang og ikke for hvit, men jeg får tråle litt på nettet- såg det var noen tråder om brudekjoler her inne. Så skal sjekke gjennom de etter insprasjon :)

Skrevet

Rockabilly-ish kjole, kanskje? I sånn te-lengde til litt over anklene?:)

Evt hippiestil i kjolen, med blomster i håret og full pakke!:)

• Liker 1
Skrevet

jeg liker begge de forslagene, er vel egentlig ganske rocka av oss- men jeg føler en "hippiestil" kanskje passer best innunder festival konseptet, men hvor finner jeg slike kjoler? hehe

Skrevet

Vi ender kanskje ikke opp med så utradisjonelt som vi i utgangspunktet kunne tenkt oss, men det blir et slags musikktema over bryllupet da vi begge er veldig opptatt av musikk, og det er en av de tingene som førte oss sammen i starten.

Det blir ikke festival(kult forresten) hos oss, men uformelt, så jeg tenker muligens kort kjole. Vi er ikke så formelle til daglig, så da blir galla/herregård litt rart. Vi har også tenkt på grilling, men finner ikke en meny/cateringselskap som jeg er 100% fornøyd med ennå, så mulig det blir tapas.

Søker du på rockweddings på Google kan du få mye inspirasjon.

Sånn det ser ut nå så blir vårt bryllup ganske uformelt, med fokus på god(og nok)mat og drikke, vi viser personligheten vår i dekoren, dropper brudevalsen, og satser på at rammene vi har satt gjør at gjestene føler de kan slappe av og ha det gøy.

Jeg synes nemlig det er vanskelig å ha "temabryllup"uten at det blir litt karneval over det, så da prøver jeg å finne gode løsninger som gjør at hvem vi er kommer godt frem uten at det blir kleint for gjestene.

Skrevet

hehe, ja vi tenker også uformelt, folk kan droppe dressen hoss oss for å si det sånn. VI vil bare feire dagen vår med gode venner og så kan folk selv bestemme hva de vil gå i (uten at de blir uglesett). Var musikken som førte oss også sammen, alle vennene våre har denne livsstilen i blodet. Så for oss ble det helt uaktuelt med et "stivt" og tradisjonelt bryllup :)

det høres ut som dere har fine rammer rundt bryllupet deres cathfoto :)

og AB, tusen takk for linker, de skal jeg sjekke ut :) :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært lettere å komme med konkret inspirasjon hvis du sa noe om sjanger musikk?:)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi ender kanskje ikke opp med så utradisjonelt som vi i utgangspunktet kunne tenkt oss, men det blir et slags musikktema over bryllupet da vi begge er veldig opptatt av musikk, og det er en av de tingene som førte oss sammen i starten.

Det blir ikke festival(kult forresten) hos oss, men uformelt, så jeg tenker muligens kort kjole. Vi er ikke så formelle til daglig, så da blir galla/herregård litt rart. Vi har også tenkt på grilling, men finner ikke en meny/cateringselskap som jeg er 100% fornøyd med ennå, så mulig det blir tapas.

Søker du på rockweddings på Google kan du få mye inspirasjon.

Sånn det ser ut nå så blir vårt bryllup ganske uformelt, med fokus på god(og nok)mat og drikke, vi viser personligheten vår i dekoren, dropper brudevalsen, og satser på at rammene vi har satt gjør at gjestene føler de kan slappe av og ha det gøy.

Jeg synes nemlig det er vanskelig å ha "temabryllup"uten at det blir litt karneval over det, så da prøver jeg å finne gode løsninger som gjør at hvem vi er kommer godt frem uten at det blir kleint for gjestene.

Som jeg skulle ha sagt det selv. Karneval er det siste jeg hvertfall ønsker, greit nok det er dager det minner mer om en barnebursdag enn bryllup. Men det skal være en fest for voksne! :D

Skrevet

hva slags musikk ja- det er jo litt forskjellig- det ene bandet er alternativ rock, et band er i samme gaten som "jokke" og så er det et som er synth pop/rock. Hehe, så litt variert, men mest alternativt kan man si :)

Skrevet

Jeg vet at hun som skriver bloggen www.glambibliotekaren.blogspot.com hadde mange forskjellige venner og musikere som spilte under hennes bryllup. Hun pleier å være veldig vennlig til å svare på spørsmål, så jeg ville gått på bloggen hennes og sett litt hva hun skriver om brullup og også sende henne spørsmål dersom du har noen .

Skrevet

Jeg synes denne kjolen fra Maggie Sotero er nydelig, og den hadde kanskje passet? Kjolen heter Isadora Ann.

J1417.jpg

Anonym poster: 5709298e4a6733324c2936bfbea57baa

• Liker 3
Skrevet

Har en side jeg tror vil være perfekt for deg! http://offbeatbride.com/ MASSE inspirasjon for de som ikke har tenkt å ha det vanlige og kjedlige tradisjonelle bryllupet :D

Og gratulerer med forlovelsen! :hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet

hehe- tusen takk :) takk for linker, skal sjekke de ut!! :smilorange:

kjolen som ble postet i tråden her var kjempe fin, men kanskje ikke helt meg- takk for inspill uansett :smilorange: :smilorange:

Skrevet

Jeg synes denne kjolen fra Maggie Sotero er nydelig, og den hadde kanskje passet? Kjolen heter Isadora Ann.

J1417.jpg

Anonym poster: 5709298e4a6733324c2936bfbea57baa

dødsfin kjole :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...