AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #1 Skrevet 15. september 2012 Ønsker kun svar fra dere som virkelig har peiling. Slik vil jeg beskrive min stil: classy, stort sett nøytrale farger, casual og et lite hint av preppy en gang i blant. Jeg får veldig ofte skryt av klesstilen og klærne mine. Jeg vet at jeg har en ganske fin klesstil. Veldig presentabel/gjennomført/anstendig, men ikke kjedelig, og veldig pent. MEN, litt vel casual, tror jeg? Jeg har utviklet klesstilen min enormt de siste årene. Heller ikke så rart, jeg er ikke mer enn 18 år gammel. Føler nå at jeg har funnet meg selv og min stil. Derimot føler jeg kanskje at jeg har stått litt på stedet hvil det siste året. Ingenting i veien med det, men jeg har lyst til å kle meg ENDA bedre, om dette er mulig. Jeg har prøvd å finne noen bilder som kan illustrere min klesstil, men jeg finner rett og slett ingenting. Jeg bruker nesten kun skinny jeans, alt i fra mørkeblått til sort og hva nå enn som måtte være in. På overkroppen bruker jeg gjerne litt oversized topper, gensere og cardigans, helst korte, men ikke navlekorte. Hvis ikke tar jeg det ned i jeansen. Bruker mye disse "Oxford shirt'ene" i lyserosa og lyseblått. På fest kjører jeg ofte tettsittende, kortere kjoler, helst lange ermer, og om jeg har utringning er det på ryggen og ikke foran. Ganske "sexy", men fremdeles anstendig og ikke utfordrende. Jeg vet egentlig ikke om noen her kan hjelpe meg, men jeg føler at jeg kjører veldig safe. VELDIG mye sort, grått, hvitt og noen innslag av beige og andre lyyyse nyanser. Jakkene mine er veldig classy, men jeg bør kanskje finne noe som bryter antrekket litt, så det ikke blir så altfor casual/kjedelig. Noen her som har bilder av moteikoner med en typisk classy, men ikke altfor casual stil, uten at det også blir "over the top"? På forhånd tusen takk! :-) Anonym poster: 2ccc5b3ab7c89e599b2b55ec0cb7167e
Professor Orm Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Du kan jo sende bilder av deg selv? Du trenger ikke vise ansiktet liksom. Lettere å se åssen du er da. Jeg synes selv at jeg har ekstremt god peiling i alle fall, men jeg har ingen utdanning innen området. Hvis du virkelig er en klassiker (klassisk type, jeg synes bare det er festlig å kalle det en klassiker), så skal du være stolt av det, og kjøre på. Det vil aldri se kjedelig ut, gjør det det, så er du ikke klassisk type. Trenger litt mer info bare. Åssen er håret ditt? Det er mange måter å bryte opp på, vi må bare finne den riktige for deg.
Fashionistaen Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Vanskelig det der :S Jeg vil ikke si at jeg virkelig har peiling, men befinner meg i det minste i noenlunde samme gate som deg stilmessig og er ca. like gammel som deg, så med det gir jeg meg selv lov til å svare Først og fremst synes jeg, som "Professor Om" nevner, at du burde holde på den klassiske stilen din, etter min mening er det aldri kjedelig I mange sine øyne er det kanskje mer spennende å blande inn elementer fra andre stilarter, men da beveger du deg litt bort i fra den klassiske stilen og mot hipster-stilen, som i manges øyne er litt mer spennende enn å kjøre en veldig clean og klassisk stil. Jeg synes det er mest stilfullt når noen kjører den klassiske stilen helt ut, men grensen mellom å se ut som overdolla bestemor og en meget elegant ung dame er relativt liten. Begge deler er altså utrolig kult/stilfullt på hver sin måte, så du må nesten selv tenke litt over hva du helst vil oppnå og hva du selv liker best. Mitt første tips, siden du tydeligvis synes at du selv har en litt for casual stil, er å få inn noen lekre skjørt i garderoben din. A-formede og blyantskjørt er vel å foretrekke. Jeg liker at mine rekker meg til midten av lårene, da jeg synes dette er en anstendig lengde, samtidig som man unngår å se for voksen ut, noe som man kanskje hadde gjort om skjørtene var i knelengde. Noe jeg pleier å gjøre er og alltid passe på og alltid prøve å ha et plagg eller tilbehør i en litt sterk farge. En person jeg synes er veldig flink til dette er rollefiguren Blair Waldorf i Gossip Girl. En ser henne sjeldent uten minst et plagg/noe som fanger opp oppmerksomheten. Dette plagget/tilbehøret er det også lurt å plassere der en vil at folk skal fokusere, eller med andre ord på den delen av kroppen du er mest fornøyd med. Ellers synes jeg det er utrolig spennende å leke seg litt med forskjellige teksturer på stoffene. Du nevner at du bruker topper til vanlig og jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette, og hvis det ikke er bluser, så anbefaler jeg deg å gå til anskaffelse av noen. Jeg synes bluser er utrolig lekkert, og det gjør seg veldig godt sammen med skjørt. Dessuten er jo bluser litt mer pyntede (enn "vanlige" topper) og litt mer feminint enn oxford-skjortene. Når du sier classy jakker, hva tenker du nøyaktig på da? Bouclejakker og blazere? Hvis ikke, så synes jeg du skal gå til anskaffelse av noen. Trenchcoat og en eller annen form for ullkåpe er vel også å anbefale. Skjerf av alle slag (bare ikke sånne abnormt store fjortisskjerf) er pent til de fleste antrekk og kan løfte dem flere hakk. Søk på Internett for å lære noen knuter, om du ikke kan det. Det er så utrolig mange fler spennende der ute enn den typiske "square knot" og Mette Marit knuten. Håper det var litt til hjelp, så er det bare å sende en PM om du lurer på noe evt. vil legge ut et bilde av noen av antrekkene dine, sånn at det kan bli lettere for oss å hjelpe deg
Gjest Lille-pus Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Hva er det du ønsker, TS ? Har du noen idealer som inspirerer deg ? Akkurat nå er du 18 år, og på vei inn i en helt fantastisk periode av livet ditt. En periode hvor ting etterhvert vil falle på plass med studier, ferdig studert, jobb, kanskje en samboer, leilighet/hus osv. Stilen din vil nok ikke falle helt på plass før om nærmere 10 år vil jeg tro. Mange av de begrepene du bruker er litt ukjente for gamle damer som Lille-pus, - og slik skal det være også Men noen klassikere er det alltid godt å ha i skapet; En pen drakt med jakke, skjørt og/eller bukse vil du alltid ha bruk for, og den trenger ikke være sort. Skjorter, skjerf, cardigans og gensere kombineres pent med jeans av alle typer. Heller færre plagg av god kvalitet enn mange plagg som er veldig billige. Prøv å kombinere de dyrere basisplaggene med funn fra kjedebitukker eller fra Fretex, alt må ikke være nytt. Det er mange kupp å gjøre om man leter litt og evner å kombinere. Men igjen, du er 18 år og har hele livet foran deg 1
Professor Orm Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 (endret) Ja, selvfølgelig, du kan jo sende meldinger med bilder, skjønner godt at du ikke vil poste dem her. Klassisk stil er uten tvil min spesialitet, det er der jeg stiller sterkest. Men hvis man ikke er en ekte klassisk type, så blir det helt feil. Jeg kjenner på kroppen at jeg er det, og jeg er helt sikker på at jeg ble født sånn også. Ja, det høres sikkert fjernt ut, men jeg husker da jeg var tolv år og skulle finne kjole.. Jeg fant en som jeg tilsynelatende likte best, og så var der en liten sort en på salg. Den var helt rett, helt svart, knelang og rett halslinje. Det var den fineste kjolen jeg har hatt, jeg ble skikkelig lei meg da jeg ble kvinne, og den ikke passet mer. Du er nødt til å gi oss noe mer å jobbe med. Vil du f.eks bli mer klassisk? Klassisk feminin? Preppy? Mer edgy? Klassisk/romantisk? Trendy, med klassiske elementer? Du kan faktisk høres litt preppy ut fremfor klassisk ut, nå når jeg leser innlegget ditt for andre gang. Du må nesten beskrive litt mer, slik at du kan bevege deg mer inn i en annen retning, mens du samtidig holder på det du har nå. Åssen kroppstype har du? Det kan være greit å vite, der finnes nemlig snitt du ikke bør bruke avhengig av type. Jeg kan for eksempel aldri ha midi-skjørt, og jeg kan heller ikke ha empireliv. Hvis man virkelig skal se bra ut, så tar man hensyn til det. Og uansett hva vi kommer frem til, skal vi absolutt ikke kjøre den derre "alle må ha en.. i garderoben sin". Sånt driver vi ikke med. Selvfølgelig er der enkelte av disse basisplaggene du bør ha, men du skal ikke ha alle. Jeg var i en butikk og skulle ha en feminin jakke eller kåpe. Det var en ganske fin butikk også, så hun her burde virkelig hatt mer peiling. I alle fall kommer hun med en skinnjakke. Jeg så helt forferdelig ut (prøvde den bare for gøy), men hun argumenterte med "alle må jo ha en skinnjakke". Ikke har jeg eid en, og aldri kommer jeg til å gjøre det heller. Helt feil. Det viktigste er å bruke hva en passer selv og liker, og helst unngå de trendene en ikke egentlig kler:) Endret 16. september 2012 av Professor Orm 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå