Gå til innhold

tett øretrompet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått med en tett øretrompet i ca 1,5 år og er lei! Har prøvd div nesesprayer, både på resept og reseptfrie. De reseptfrie hjelper bare bittelitt men når jeg må slutte med de etter 14 dager så blir det tett igjen. Den på resept (Nasonex) kan man bruke over flere år (med litt pauser) og funker, men jeg blir kronisk forkjølet av den + mye neseblod, så den tar jeg ikke lenger (brukte den i noen mnd i fjor)

Jeg gjør Valsavas manøver flere ganger for dag men det er bare potte tett, så det hjelper ikke. Både fastlegen og ØNH-spesialisten sier at jeg bare må håpe at det går over. Jippi.. Jeg har vært i MR og de fant ikke noe annet galt i øret.

Noen som har hatt tett øretrompet og ble kvitt det uten nesespray? Hvordan? Andre tips? :kosteskaft:

Anonym poster: 929432ad5b52545653d19070c5c4bc5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang tid tok det før Nasonexen funket? Jeg bruker den nå, for kroniske dotter, men det virker visst ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt men tipper 2-3 uker. Fastlegen min sa at det kan ta opp til en mnd før man kjenner virkningen. Samboeren min sliter med det samme nå og han har nå gått på nesesprayen Avamys (som er det samme som Nasonex) i et par uker og merker ingen forskjell, og han har vært konstant forkjølet siden han begynte. Jeg skal bestille ny legetime over helgen fordi jeg vil ikke fortsette å vente og håpe på at det går bort av seg selv!

Noen som har prøvd tab. Rinexin mot dette?

Anonym poster: 01d729f0071474487b816070dd44b875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke det, men som sagt så ble jeg kronisk forkjølet av Nasonex, og det ser ut som at samboeren min er det av Avamys (ikke at vi er en og samme person, hehe), så jeg vet ikke om jeg har lyst å prøve den. Men kan jo kanskje foreslå det for legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at det er mye verre å være kronisk forkjølet enn å blø neseblod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...