Gå til innhold

Trenger tips til film!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en kjærlighetsfilm, men føler jeg har sett det meste. De filmene jeg har likt veldig godt er;

- The Notebook

- Dear John

- The Lucky One

- One Day

- Something's Gotta Give

- Broene i Madison County

- (500) Days of Summer

Kommer ikke på flere nå i farten, men vil gjerne ha noe i samme stil som de nevnte :) Gjerne en litt sår kjærlighetsfilm òg. Anyone? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med the vow(elsk meg igjen)?

Channing Tatum og Rachel McAdams spiller i den. Paige (Rachel McAdams) og mannen hennes Leo (Channing Tatum) er i en bilulykke, og Paige kommer i koma.

Hun våkner opp med alvorlig minnetap, og kan ikke huske mannen sin.

Leo må derfor kjempe for kjærligheten, og konen sin.

Filmen er basert på en sann historie, og den er morsom og fin. Den ligner veldig på de filmene du har nevnt. Romantisk drama som har karakteren 6.7 av 10 på IMDB.

Endret av Pepperbiff
  • Liker 1
Skrevet

Australia :rodmer:

Skrevet

Going The Distance

No Strings Attached

Nick And Nora's Infinite Playlist

Skrevet

Hva med the vow(elsk meg igjen)?

Channing Tatum og Rachel McAdams spiller i den. Paige (Rachel McAdams) og mannen hennes Leo (Channing Tatum) er i en bilulykke, og Paige kommer i koma.

Hun våkner opp med alvorlig minnetap, og kan ikke huske mannen sin.

Leo må derfor kjempe for kjærligheten, og konen sin.

Filmen er basert på en sann historie, og den er morsom og fin. Den ligner veldig på de filmene du har nevnt. Romantisk drama som har karakteren 6.7 av 10 på IMDB.

Jeg synes den filmen var veldig dårlig; dårlig manus og dårlig skuespill. Men for all del; kan jo hende du liker den :)

Ellers er de filmene jeg tenkte på, nevnt :) Jo! Love Actually, er jo veldig søt da.

Skrevet

I forhold til Dear John og The lucky one?

Føler de tre filmene er akkurat lik, i både skuespill og manus :gjeiper:

Gjest blah blah
Skrevet

Sweet November?

Fått dårlig kritikk tror jeg, men jeg har alltid vært veldig glad i den filmen :)

Gråter hver gang jeg ser den

Eller City if Angels, den er kjempefin

Skrevet

Åh, så gøy med mange svar! :)

Australia, The Holiday, The Vow, P.S. I Love You og Love Actually har jeg sett, og liker alle de også veldig godt! Glemte helt å nevne dem :)

Har lest flesteparten av bøkene til Nicholas Sparks, og det er vel også derfor jeg liker filmene ganske godt (selv om de ikke kan måles mot bøkene selvsagt)!

Ellers så har jeg nå notert meg Amelie, City of Angels, Going The Distance, No Strings Attached, Nick And Nora's Infinite Playlist og Sweet November! :) Bare til å mate på med mer tips om dere har!

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Haugevis av tråder med samme tema, bare å søke.

Amelie

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Lost in Translation

Before Sunset

(500) Days of Summer

Casablanca

Har ikke så peil på sjangeren for å være ærlig, men jeg vil tro det er en del bra om du leter litt bakover i tid. Gone with the Wind feks

• Liker 1
Skrevet

The Timetravelers wife

The fountain (om du liker litt sære filmer)

Remember me

:)

Skrevet

Amelie

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Lost in Translation

Se disse, og føy til:

Garden State

All the Real Girls

The Graduate

Harold and Maude

Chungking Express

In the Mood for Love

3-Iron

Skrevet

The Holiday

Amelie

City of angels

Amelie eller Le fabuleux destin d'Amelie Poulain aka den flotteste kjærlighetsfilmen som noensinne har blitt innspilt.

The king and I fra 1956 med Deborah Kerr og Yul Brynner, musikalske element men absolutt mer enn verdt å se. Mye vakker cinematografi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...