Gå til innhold

Folk får meg til å føle meg stygg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger når jeg ser meg i speilet synes jeg at jeg ser pen ut. Men foreldrene mine, søskenene mine og alle vennene mine har aldri sagt det. Heller sier de "du får være som du er" osv... Og de (andre) pene jentene i klassen synes liksom synd på meg, og sier "du er nå litt søt da" o.l.

Ellers er det flere gutter som har sagt at jeg er pen, men da er de fulle!

Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde et dommerpanel som kunne dømme meg helt objektivt.

Kan man være pen om det bare er en selv som føler det, eller har de andre rett?

Anonym poster: 51d4d8c02620e4d05b52189c83a795a7

Videoannonse
Annonse
Gjest nysgjerrigp
Skrevet (endret)

dytt

Endret av nysgjerrigp
Skrevet

Legg ut bilde da.

Anonym poster: bc4d1c5c365f7f657f0f253eef18d2ef

• Liker 1
Skrevet

At folk ikke støtt og stadig sier til deg at du er pen, betyr ikke nødvendigvis at de synes du er stygg eller på noen måte mindre pen. Når jeg tenker etter, kan jeg faktisk ikke huske at mine venninner noensinne har sagt til meg at jeg er pen heller, men jeg anser jo meg selv som normalt pen :ler: (Moren min sier det jo, men mødre sier jo mye som ikke nødvendigvis harmonerer med virkeligheten.)

Vær så pen som du føler deg, du.

• Liker 3
Skrevet

Legg ut bilde da.

Anonym poster: bc4d1c5c365f7f657f0f253eef18d2ef

Haha, legger ikke ut bilde nei... Men hvis jeg får vite navnet ditt, så kan jeg legge deg til på face, og så ev. slette deg etterpå..

• Liker 1
Skrevet

At folk ikke støtt og stadig sier til deg at du er pen, betyr ikke nødvendigvis at de synes du er stygg eller på noen måte mindre pen. Når jeg tenker etter, kan jeg faktisk ikke huske at mine venninner noensinne har sagt til meg at jeg er pen heller, men jeg anser jo meg selv som normalt pen :ler: (Moren min sier det jo, men mødre sier jo mye som ikke nødvendigvis harmonerer med virkeligheten.)

Vær så pen som du føler deg, du.

Selvsagt - det er ikke fordi ingen sier at jeg er pen jeg føler det slik. Men det virker som de prøver å få meg til å føle meg bedre ved å si "du får være fornøyd som du er - husk at ingen er perfekt" osv.. Det er det som sårer litt. Føler meg mindre og mindre pen hver gang noen sier det...og det skjer hele tiden!

Skrevet

Selvsagt - det er ikke fordi ingen sier at jeg er pen jeg føler det slik. Men det virker som de prøver å få meg til å føle meg bedre ved å si "du får være fornøyd som du er - husk at ingen er perfekt" osv.. Det er det som sårer litt. Føler meg mindre og mindre pen hver gang noen sier det...og det skjer hele tiden!

Jeg vil tro de mener er at uansett hvordan du ser ut er det viktig å være fornøyd med seg selv. Det virker ikke som du har så god selvtillit, så de prøver nok bare å styrke den.

Anonym poster: 562574af32453de316cb964eae5cb01d

Skrevet

Vi kan omöjligt svara på om du är fin eller inte, utan varken bild eller mer hintar om hur du ser ut. Oavsett så hade du säkert fått flera olika svar på det.

Skrevet

Kan det være at andre oppfatter deg som misfornøyd med eget utseende eller misunnelig? Ta det i beste mening, hold hodet høyt og si til deg selv at du ser bra ut.

Skrevet

At du har den innstillingen kan fort få folk til å føle seg trygge nok til å si at du er stygg eller mene det.

Hvis du selv synes at du er pen, så vi det ved å ha selvtillit. Uansett om man ikke sier noe særlig eller gjør noe spesielt så synes det at en person har god selvtillit!

Skrevet

Man får være fornøyd med seg selv når ingen andre er det.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor denne strebenen etter å være pen? Les tråden om å date pene damer/menn, - om hvilket styr det er. Ellers er du så pen som du selv gjør deg til, og god selvtillit i sunne doser gjør deg mer attraktiv.

• Liker 1
Skrevet

Hva som er "pent" er jo egentlig ekstremt subjektivt. I tillegg er det ikke slik at folk flyr rundt og sier det til gud og hvermann. Jeg har selv gitt ærlige oppriktige komplimenter på utseendet til jenter og fått høre at de sjeldent eller aldri har hørt det før fra andre. Jeg tror nok vi går rundt og innbiller oss at de vi annser som penere enn oss selv får høre det hele tiden fra andre.

Du kan selvsagt sende et bilde på privatmelding og få en objektiv analyse tilbake, men minst like mye har jo med ustrålingen og selvtillitten man selv evt har. Dette er minst like viktig. Om ikke du selv har troen på deg så vil dette ofte oppfattes av andre. Lik deg selv - det bør være mål nummer en :)

Se på ting du er fornøyd med istedet for det du missliker. Har du en høyde du trives med? Er du på godfot med baderomsvekten? Ser rumpa bra ut i enkelte bukser? Har du en pen munn? Stråler øynene dine? Har du pent hår?

• Liker 2
Skrevet

Du er sikkert ikke stygg i det hele tatt. Bare gi faen i om andre folk insinuerer at du er det, hvis det er tilfellet. Uansett skal man ikke kun gå etter utseende, men også personligheten. Den er minst like viktig.

Skrevet

Kunne dømt deg helt objektiv jeg. Men om du selv synes du ser pen ut i speilet, så er du nok pen. Kanskje du bare mistolker hva folk sier.

Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Hva som er "pent" er jo egentlig ekstremt subjektivt. I tillegg er det ikke slik at folk flyr rundt og sier det til gud og hvermann. Jeg har selv gitt ærlige oppriktige komplimenter på utseendet til jenter og fått høre at de sjeldent eller aldri har hørt det før fra andre. Jeg tror nok vi går rundt og innbiller oss at de vi annser som penere enn oss selv får høre det hele tiden fra andre.

Du kan selvsagt sende et bilde på privatmelding og få en objektiv analyse tilbake, men minst like mye har jo med ustrålingen og selvtillitten man selv evt har. Dette er minst like viktig. Om ikke du selv har troen på deg så vil dette ofte oppfattes av andre. Lik deg selv - det bør være mål nummer en :)

Se på ting du er fornøyd med istedet for det du missliker. Har du en høyde du trives med? Er du på godfot med baderomsvekten? Ser rumpa bra ut i enkelte bukser? Har du en pen munn? Stråler øynene dine? Har du pent hår?

Takk for et svar som varmer!

Skrevet

Det er egentlig ikke normalt at man får høre at man er pen hele tiden, uansett om man er det eller ikke. Man får kanskje høre det av veldig gode venninner av og til, og gutter når de legger ann på deg, men det er jo ikke slik at villt fremmede mennesker på gata pleier å komme bort å si hvor pen man er.

Selvfølgelig skjer det jo det også, husker en gang da jeg jobbet på den lokale butikken her at det var ei middelaldrendes dame som kom bort og sa at hun syns jeg var SÅÅÅ pen og hadde så pene trekk, og så begynte hun å snakke om datteren til ei venninne som var modell og at jeg burde bli modell jeg også. Jeg syns jo selvfølgelig det var veldig gøy å få høre, men det er sjeldent folk plutselig kommer bort og sier det til en, sånn som det.

Du sier jo at du får høre fra gutter at du er pen, stol på det du ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...