Gå til innhold

har du noen rare - og gjerne uforklarlige - uvaner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert ikke bare meg som gjør rare ting? (Håper...)

Jeg har en katt. Og når jeg snakker til den, snakker jeg tilgjort østlandsdialekt. Klarer ikke å snakke til katten på min egen dialekt (jeg er ikke østlending). Avogtil prøver jeg å bestemme meg for å snakke til katten på mitt normale språk, men glemmer det fort igjen. Og fortsetter på østlandsdialekt.

Min samboer mener det er helt sprøtt. Jeg legger om dialekten i løpet av noen sekunder mens jeg hhv. snakker med ham og katten.

Håper andre har sære vaner/uvaner også? Værsåsnill ;-)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I husdyr avdelinga driver jeg å finner på nye kalle navn på dachsen min hele tiden.

Hun har 3 offisielle navn, Tammy, Dachsen, og Dyret. Men pluttselig ser jeg noe hun ligner på og da får hun et nytt kalle navn, Blant annet Brunosten min, Otteren, kua osv.

Men av store stygge uvanner, driver jeg å glemmer å rydde vekk tome cola flasker, så 2 ganger i uka må jeg gjennom leiligheten å plukke opp 4-6 flasker som bare ligger der jeg tømte dem.

Skrevet

Jeg spiser tørkepapir, kan ikke engang huske når jeg begynte med det.

Skrevet

Jeg kan kjefte og smelle på livløse ting om jeg slår meg på dem som om de er et menneske. Dørhåndtaket har fått gjennomgå så ørene flagra flere ganger:P

• Liker 2
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Jeg teller lyktestolper når jeg er passasjer i bil.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg finner på nye navn til dyret mitt jeg også :ler: Når jeg snakker om henne også.

Om jeg jobber i hagen, så roper jeg til blomster, ugress osv. Som "Få den jævla rota di da" mens naboen ser forskrekket på meg. Jeg snakker med dem også.

Jeg legger om til dialekt når jeg snakker mye med andre som har dialekt, så kan ende opp med å snakke ganske rart til tider. Ingen skjønner hvor jeg kommer fra.

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Skrevet

Hver gang jeg slukker lyset mitt og skal sove, så må jeg rulle en gang rundt i senga, for så å vende meg inn til veggen. Det må jeg gjøre hver eneste natt!

• Liker 1
Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg må brette den nederste delen av dyna inn under føttene mine. Og jeg kan ikke ha noen kroppsdeler ute av dynen, f.eks. fot, for da ser jeg for meg at hufsa eller et skummelt monster kommer og kapper av meg foten som henger ut.

Når jeg rører i sauser og slikt, rører jeg skikkelig kjapt slik at sleiva får god fart, før jeg slipper sleiva bare for å se at den går rundt og rundt i sausen uten at jeg holder i den. Utrolig teit :gjeiper:

• Liker 9
Skrevet

Jeg har heldigvis greid å legge vekk en del tvangstanker, men nye har kommet..:P

Jeg er veldig glad i partall, og runde tall. Skritt, ting, streker, volum osv. Liker ikke at volumknappen er på 7, f.eks, den skal være på 6 eller 8. Om jeg ikke SER tallene, går det derimot greit.

Har begynt å få tvangstanker på om jeg låste døra, skrudde av ovnen osv. Må flere ganger tvinge meg selv til å bare fortsette å gå, fordi jeg innerst inne VET jeg skrudde av ting..

Tar også meg selv i å titte ned i vogna når jentungen sover, og jeg går i egne tanker. "Enn om jeg glemte henne et sted?!"

Skrevet

spiser papir. pika heter det vel? siste steg i en trapp må ende med høyre fot!

Skrevet

Det er sikkert ikke bare meg som gjør rare ting? (Håper...)

Jeg har en katt. Og når jeg snakker til den, snakker jeg tilgjort østlandsdialekt. Klarer ikke å snakke til katten på min egen dialekt (jeg er ikke østlending). Avogtil prøver jeg å bestemme meg for å snakke til katten på mitt normale språk, men glemmer det fort igjen. Og fortsetter på østlandsdialekt.

Min samboer mener det er helt sprøtt. Jeg legger om dialekten i løpet av noen sekunder mens jeg hhv. snakker med ham og katten.

Håper andre har sære vaner/uvaner også? Værsåsnill ;-)

Jeg har sikkert mange sære uvaner, men jeg kommer ikke på noen nå.

Har du kanskje lært en gang at du må legge om stemmen/dialketen for at dyr skal forstå deg? Det lærte nemlig min far meg da jeg var liten. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg ser på film eller serie og skal pause den, så må jeg pause slik at det ikke vises noen bevegelse i skjermen, slik at det ser ut som et fotografi, hvis f.eks. en av karakterene blunket akkurat i det jeg pausa, eller hvis en av dem snakka så munnen har en ubestemmelig form så må jeg trykke "play og så "pause" igjen fort. Har flere ganger måtte spole tilbake noen sekunder når jeg skulle begynne å se igjen, fordi jeg ikke har fått med meg hva som har skjedd mens jeg drev på med det her ritualet tongue.png

• Liker 5
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg er paranoid og stoler ikke alltid på meg selv, så må dobbeltsjekke komfyrer og lignende. Mange gange har jeg satt meg i bilen, men plutselig så må jeg løpe inn for å sjekke for sikkerhets skyld.

Jeg må også ta ut kontakten fra kaffetrakter, håndstøvsuger, lader osv dersom jeg jobber nattevakt eller skal være borte noen netter.

Jeg må brette dyna inn under føttene mine. Men det er egentlig bare fordi jeg fryser og ikke liker kald luft.

Jeg må ofte berøre nesen min med ene hånda eller fingeren når jeg legger meg til for å sove. Don't know why.

Jeg må re opp senga skikkelig hver eneste morgen, uansett hvor dårlig tid jeg har. Om jeg har forsovet meg spiller ingen rolle.

• Liker 1
Gjest Candy Pie
Skrevet

Har jeg på meg skjerf, havner det alltid inn i kjeften. Har ALLTID vært sånn. Men før beit jeg på genseren min også.

Ikke direkte uvane, men jeg kan ikke spise av noe annet enn plastbestikk

Tar nytt glass mange ganger om dagen, selvom jeg alltid drikker det samme. Drikker en slurk, er det mer igjen ender det i vasken før jeg fyller på mer. ( Det prøver jeg å kutte ut, er veldig sløs i og med at jeg som regel drikker pepsimax osv)

Må alltid ta opp genseren foran speilet etter å ha spist, for å se om jeg har lagt på meg. Haha, er jo ikke mulig sånn sett, men henger vel igjen fra da jeg var litt for angstrengt rundt mat

Dbbeltsjekker alltid at jeg har dratt ned etter å ha vært på do, om jeg glemmer å dobbeltsjekke, får jeg panikk å springer opp igjen

Biter meg i leppa ( Ja, jeg liker å bite på ting, haha)

Takler ikke å ha bukse. (pysjamasbukse er greit, i nød joggebukse) får følelsen av at jeg ikke får puste om jeg har på jeans eller hettegenser

MÅ ha sjokolade hver dag. Ser jeg en handlevogn med godt som er nedpriset, MÅ jeg ta med noe der i fra også, siden er det så billig OG godt liksom

Skrevet

Jeg er paranoid og stoler ikke alltid på meg selv, så må dobbeltsjekke komfyrer og lignende. Mange gange har jeg satt meg i bilen, men plutselig så må jeg løpe inn for å sjekke for sikkerhets skyld.

Jeg må også ta ut kontakten fra kaffetrakter, håndstøvsuger, lader osv dersom jeg jobber nattevakt eller skal være borte noen netter.

Jeg må brette dyna inn under føttene mine. Men det er egentlig bare fordi jeg fryser og ikke liker kald luft.

Jeg må ofte berøre nesen min med ene hånda eller fingeren når jeg legger meg til for å sove. Don't know why.

Jeg må re opp senga skikkelig hver eneste morgen, uansett hvor dårlig tid jeg har. Om jeg har forsovet meg spiller ingen rolle.

Det jeg uthevet i innlegget over meg, i tillegg til det så snakker jeg med bilen min sm om den var en person. Når jeg kjører og hører noen rare lyder eller skurringer så sier jeg feks "du lille bil, hva slags lyd er det, hva er gåent nå? Nå fikset jeg jo det og det for en stund siden, hva skjer nå da?" osv.

I blant går det ikke opp for meg at dette sikkert ikke er helt vanlig, folk som sitter på og får med seg noe av dette, ler og ser rart på meg.

Og mange flere, jeg bare kommer ikke på dem akkurat nå..

Skrevet

Jeg må rette opp kosedyr jeg ser for jeg klarer ikke se de ligge opp ned eller til siden. Syns så synd på dem. :(

• Liker 4
Skrevet

Alle mine klär må vaskes på vranga og når jeg skal henge de opp så må de henges opp på retta. Selv om det er bare snakk om en liten sokk. Klär må også henge helt rett ellers blir jeg frustrert.

Skrevet

Så utrolig herlige historier! Keep 'em coming!

Så jeg er ikke alene om å være litt "rar" ;-)

(....... tusler avgårde for å prate østlandsk med pus)

• Liker 2
Skrevet

Kom på en til: Hver gang jeg tenker på en episode hvor jeg har blitt avslørt når jeg har gjort noe dumt så roper jeg ut navnet til bikkja. Heldigvis skjer det som oftest hjemme, eller når jeg er alene på kontoret..

Skrevet

- Når jeg legger kabal på pc, må jeg alltid legge ess`ene opp i system. De må ligge i annenhver farge. Og det er alltid spar og hjerte, og ruter og kløver. Ser for meg at om jeg legger de på annen måte taper jeg. Er jeg så uheldig å komme borti høyre museknapp slik at masse kort spretter opp, og jeg ikke kan legge de tilbake for å legge ess`ene rett, avslutter jeg heller spillet og begynner på nytt. Haha. Bra jeg ikke legger mye kabal mer.

- Leser jeg en veldig spennende bok må jeg bestandig hoppe til siste kapittel for å lese hvordan det ender, før jeg fortsetter fra der jeg var kommet. Snakk om å ødelegge morroa for seg selv. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...