Gå til innhold

HJELP?! Operasjon av betent byll/ kul/ cyste -Noen som har hatt det?

Gjest Guro

Anbefalte innlegg

Jeg skal operere bort en betent talgcyste / underjordisk byll og gruer meg veldig!! Den er ca 4*4 cm og sikkelig underjordisk. Operasjonen skal foregå i lokalbedøvelse.

Finnes det noen der ute som har vært gjennom det samme??? Hvirdan var det? Hadde du hatt kulen lenge? Hvor stor var den? Hvordan gikk operasjonen? Forsvant kulen for alltid??

Veldig takknemlig for svar!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du liksom som en kvise eller fettkul? Er heldig nok til å ha opplevd begge deler. Fettkulen skar de ut og sydde igjen, den betente kviselignende byllen skar de hull på, klemte og sugde ut pusset, renset, sydde igjen med et par sting, og så var det over. Men etter begge inngrepene måtte jeg ta litt smertestillende og passe på at det ikke kom noe rundt stingene.<br /><br /> Anonym poster: fc916ba33bcfa7a81560d38f649dc633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du liksom som en kvise eller fettkul? Er heldig nok til å ha opplevd begge deler. Fettkulen skar de ut og sydde igjen, den betente kviselignende byllen skar de hull på, klemte og sugde ut pusset, renset, sydde igjen med et par sting, og så var det over. Men etter begge inngrepene måtte jeg ta litt smertestillende og passe på at det ikke kom noe rundt stingene.<br /><br /> Anonym poster: fc916ba33bcfa7a81560d38f649dc633

Begynte som en slags fettkul-aktig ting, har nå økt i omfang og blitt betent...tror det er en slags underjordisk "giga-kvise"? Hvor stor var din? Gjorde det vondt? fikk du lokalbedøvelse? var du tilbake på jobb/skole dagen etter?

TUSEN TAKK for at du svarte meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt i 1,5 mnd på haken en kul. den var først vond, og jeg trodde det var DEN underjordiske kvisa. Men så har den ikke vært mer vond, den bare er der...... er det noe sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt i 1,5 mnd på haken en kul. den var først vond, og jeg trodde det var DEN underjordiske kvisa. Men så har den ikke vært mer vond, den bare er der...... er det noe sånt??

Min var først en liten underjordisk kul som knapt syntes, så etter noen mndr ble den veldig irritert og økte i omfang....nå er den ganske stor, rød og hoven. Den er veldig underjordisk, men synes også GODT utenpå huden =/

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får dere operert bort sånne?

Jeg har en i ansiktet som jeg desperat skulle fått fjernet da den er veldig synlig. Den er ikke betent for øyeblikket da...men den forsvinner ikke av seg selv heller. Har hatt den lenge, av og til blir den irritert.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte som en slags fettkul-aktig ting, har nå økt i omfang og blitt betent...tror det er en slags underjordisk "giga-kvise"? Hvor stor var din? Gjorde det vondt? fikk du lokalbedøvelse? var du tilbake på jobb/skole dagen etter?

TUSEN TAKK for at du svarte meg :)

Hei igjen, jeg fikk lokalbedøvelse godt rundt, så snittet de opp, presset og klemte, sydde igjen og tok på plaster som jeg måtte skifte hver dag frem til de tok stingene en ukes tid senere. Jeg kunne være tilbake på jobb/skole dagen etter, men helst ikke hvis jeg hadde en tung fysisk jobb pga den underjordiske gigakvisa satt på armen og jeg måtte være forsiktig med å bruke armmusklene en stund. Gikk helt fint, jeg har hest, og samme dag var jeg tilbake i stallen, bare tok det med ro.

Fikk ibux til å ta i ettertid om det gjorde veldig vondt, men mener å huske at det gikk helt greit. :)

Ps, jeg fikk det operert bort hos fastlegen min ved begge anledninger, men i ansiktet bør det gjøres et annet sted, fastlegen min opererer hverken føflekker eller byller i ansiktet, det sendes videre til noen som gjør det på en svært pen måte for å minske minst mulig arr.

Anonym poster: fc916ba33bcfa7a81560d38f649dc633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...