Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk gjennom en ganske dyp depresjon og har mistet så veldig mye hår! Nesten halvparten! Nå er jeg på jakt etter gode råd... Har bestilt zink, b-vitaminer og inositol fra iHerb, spiser ganske bra men er litt desperat! Noen som har råd om hva jeg burde spise, produkter osv? Hadde allerede tynt hår så jeg liker ikke dette!

Anonym poster: cd28d4e0bf2012e4bc4aa294d0447eec

Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg mistet også mye hår da jeg hadde det som verst psykisk. Turte til slutt ikke å børste det.

Jeg går nå på noe som heter Hårkontroll. Det fungerer veldig godt, og jeg mister mindre og mindre hår.

Du bør spise mye proteiner da proteiner er byggeklossene. Også bør du ikke utsette håret ditt for hårprodukter som hårspray, voks og lignende. Ei heller farge det, bruke varmeprodukter eller føne det. Gjør minst mulig med håret ditt. La det være i fred.

Stramme strikk i hestehale og fletter er også med på å bidra til håravfall.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for råd! Skal teste det produktet du nevner.

Anonym poster: 4450d33b3862c47402a6e41fc423dfb5

Skrevet (endret)

Du kan også bruke suplex B. Det brukte jeg, følte det hjalp, selv om det ikke er bevist. Har ikke noe si om du spiser mer proteiner om du får i deg nok. Vær heller opptatt av å få i deg nok kcal i det hele. Da jeg var deprimert fikk jeg for lite jern, det kan også spille inn. Jeg vet ikke om du spiser for lite, men hvis du gjør det, så begynn å spise med én eneste gang. Det sies også at depresjon i seg selv kan forårsake håravfall, så når du kommer deg gjennom det, vil nok håret vokse ut igjen. Håper det går bra, lykke til :)

Endret av Professor Orm
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk professor! Jeg spiste veldig lite en periode, så det, sammen med selve depresjonen, er nok grunnen til at jeg mistet så mye hår. Nå spiser jeg mye og prover å spise matvarer med mye sunt fett osv. Har aldri tidligere hatt jernmangel men kanskje noe å finne ut av.

Anonym poster: 4450d33b3862c47402a6e41fc423dfb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...