AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #41 Skrevet 27. september 2012 Forrige episode dokumenterte de veldig mye, da. Anyway, jeg blir så gæren av hu Gro Helen. Hu fisker så veldig. Glimter til innimellom og finner ut ting, og så tar hun masse feil, fisker med spørsmål og retter det hun sier etter det hun regner med at de vil høre. "Jeg er i kontakt med en mann her, det er det gutten som bor her plages av". "Nei, her er det en dame han opplever". "Åja, ja, da er det den dama jeg hadde kontakt med i sta. Nå skal jeg bare omstille meg så kan vi snakke om det". Eller: "Når ble dette huset bygget?" "I 1971". "Ja, jeg lurer på om de som bodde her før, og som går igjen bodde her på søttitallet". Åh, så irriterendeee! Liker hun svenske mye bedre. Det er jo akkurat slik disse "mediumene" jobber, cold/warm reading etc... Bare fjas. Anonym poster: 9248ff74f780a0e80c8605ffae62a905 3
Aldrisur Skrevet 27. september 2012 #42 Skrevet 27. september 2012 Det er godt mulig at Gro Helen bløffer, det har jeg egentlig ingen formening om, men den familien som deltok i kveldens program virket både oppegående, ressursterke og ikke minst troverdige. Jeg klarer liksom ikke å tro at de bare fant på disse hendelsene bare for å få oppmerksomhet og "komme på TV". 2
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2012 Forfatter #43 Skrevet 27. september 2012 (endret) Nei, jeg tror på beboerne i programmene. De har opplevd det de har opplevd. Små unger kan neppe trenes opp til å si/se det de opplever...og ikke si noe om det i ettertid hvis det bare var sprøyt. Gry Helen er og blir en skikkelig fisker, det er jeg enig i. "Den sortlkedde damen (hva hun nå heter igjen?) med uhorvelig mye sminke og dingeldangel", er heller ikke ei jeg kjenner kjemi med. Lena Ranehag derimot, er den som jeg finner mest troverdig og med mest jording. Håper at hun kommer tilbake snart. http://www.faithcure.com/ Jeg liker heller ikke at de repeterer og repeterer det de nettopp har sagt, for hver liten pause med reklame. Går så mye bort av programmet da. Endret 27. september 2012 av Hoppetaujenta 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #44 Skrevet 27. september 2012 De tok bilder av alt som hadde skjedd, skap som røska seg løs, ledninger og sånn. Om de hadde gjort det sjøl bare for å komme på tv og få oppmerksomhet viste han fyren i så fall veldig gode skuespillerevner som ble så flau av åndegreiene og sa han hadde tatt bilder for å bli trodd og ikke latterliggjort på bygda. I tillegg har du den ene sikringsbryteren som skifra mens de sto ved siden av og programlederen nettopp hadde skrudd dem andre veien. Åh, Gry Helen er alltid så opptatt av oldtida. Det har vært offerplasser og steinaldertragedier overalt! Det kaller jeg ikke dokumentasjon, definitivt ikke sammenlignet med å få noe på kameraopptak. Alle kan fabrikkere noe og ta bilder av det, og fortelle at sånn og sånn HAR skjedd (bare tilfeldigvis akkurat da kamera et øyeblikk var vendt en annen retning, hmm). Ikke at jeg påstår at folk juger, men tross alt, det kvalifiserer da ikke til dokumentasjon. Hadde jeg vært i ferd med å prøve å få tatt opp uforklarlige hendelser på film så hadde i hvert fall ikke et nedfalt bilde stoppet meg i å forsøke, men men, kanskje de faktisk ble så skremt. Jeg synes bare det er litt vel beleilig. Hun Gro Helen bør ta seg en pille mot alt som er ille, hun er ikke god. Anonym poster: 329cb68c86f6be5405e16b0c4174b236 3
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2012 Forfatter #45 Skrevet 27. september 2012 Jeg lurer på om det var helt i starten av Åndenes Makt, eller kanskje at det var en tilsvarende serie fra Danmark, hvor vi faktisk var med på en seanse hvor et sofabord med gjennomsiktig glassplate, sprakk på direkten. Er det noen av dere som kan huske å ha sett noe slikt? Jeg husker det i alle fall, og det var imponerende spennende. Action gjør noe med oss.... 1
Rainbow Skrevet 27. september 2012 #46 Skrevet 27. september 2012 Ja, hu sminkedama er også slitsom. Enig i at Lena Ranehag er mye bedre. Hun slår ting litt mer fast. Lurer på om de har de tre, sånn at det er en med sminkedama og så er Ranehag etter det. Syns også at de som deltar virker veldig troverdige, og ofte er det menn med som aldri har trodd på noe sånt, eller ledd av det, og så må de plutselig tro. Liker også at programlederen er en som fremstår som troverdig. Også blir han så satt ut når det faktisk skjer ting de får med på opptak. Som for et par sesonger siden da et batteristyrt leketog plutselig begynte å kjøre av seg selv mens de filma i en annen del av stua. Har ikke sett det med stuebordet, hørtes skummelt ut! Enig i at det var en merkelig reaksjon å slutte filminga da bildene falt ned. De i forrige episode hadde hvertfall prøvd å filme ting.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #47 Skrevet 27. september 2012 Ikke sett den danske, men har sett lignende ting i norske episoder som skjedde mens tv-kameraet gikk. Da skvatt til og med skeptiske jeg. Og det er sånne ting som får meg til å lure, hvis det var fake så må da noen av de involverte før eller senere sladre om det.. Anonym poster: 329cb68c86f6be5405e16b0c4174b236
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2012 Forfatter #48 Skrevet 27. september 2012 (endret) ...så da vet vi her inne hva vi har å gjøre om vi skulle komme ut for noe uforklarlig i heimen. Dokumentèr! Det hadde vært så spennende om jeg fikk oppleve noe sånt, men på den andre siden(hehe), så er det helt ok at jeg slipper. Endret 27. september 2012 av Hoppetaujenta 1
Aldrisur Skrevet 27. september 2012 #49 Skrevet 27. september 2012 Ja, det var i Danmark. Tror det var de samme gutta (de som bodde i leiligheten) som også var plaget av en intens gammel røyklukt (de røkte ikke)- som også de som laget reportasjen kunne merke. Når de filmet fra Stortorgets Gjestgiveri, så fløy det jo også kniver og gafler gjennom lufta. Det ble filmet. (Men kan selvfølgelig være at noen sto og kastet dette mens de gjemte seg for kamera.) 1
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2012 Forfatter #50 Skrevet 27. september 2012 Ja det er nettopp det, Aldrisur; vi kan ikke være helt overbevist, siden vi ikke ser "alt". 1
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2012 Forfatter #51 Skrevet 27. september 2012 (endret) Ting ligger på youtube. I Sverige heter programmet Det Okända, og i Danmark Åndene Vender Tilbage. Søk og kos dere. Endret 27. september 2012 av Hoppetaujenta
Aldrisur Skrevet 27. september 2012 #52 Skrevet 27. september 2012 Ja det er nettopp det, Aldrisur; vi kan ikke være helt overbevist, siden vi ikke ser "alt". Det er riktig det Hoppe, vi kan ikke være overbevist fordi vi ikke ser "alt", men de av oss som har opplevd hendelser, vi vet hva vi vet. Fra det å vite, til å fortelle det du vet til noen som er skeptiske og sier at du snakker tull, se det ville jeg aldri utsatt meg selv for. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #53 Skrevet 27. september 2012 Altså... Åndenes makt er bare tull og tøys. Helt ærlig: HVEM av dere hadde virkelig satt beina deres i heimen, dersom dere en dag så et spøkelsesaktig kvinneskikkelse som glodde på dere? Dersom dere satt i stua, helt alene i hjemmet, og plutselig stod det en skikkelse av en gammel mann å stirret på deg? Hadde dere virkelig satt foten deres i det hjemmet igjen? Nei, selvfølgelig hadde man jo ikke det! Med mindre man syntes ånder osv er gøy, men disse som er med i programmet sier jo selv at de ikke føler seg hjemme i hjemmet sitt, fordi åndene tripper rundt på parketten deres...... altså, halo????? Anonym poster: 38ec767b6e97e2fe783d8f09c43a914d 1
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2012 Forfatter #54 Skrevet 27. september 2012 (endret) Ikke jeg heller, Aldrisur. Det er sterkt gjort å stå frem i små lokalmiljøer, men jo flere som gjør det, jo bedre! --- AB sier: Hadde dere virkelig satt foten deres i det hjemmet igjen? Jeg svarer: selvsagt hadde jeg det. Det er jo mitt hjem og her jeg bor. Jeg vet at det finnes "ånder", båder rundt meg...og antagelig deg også. Jeg godtar det. Jeg hadde snakket med dem om de hadde poppet opp her, og så lenge de oppførte seg bra, ville jeg ikke ha hatt noe i mot dem. Dårlig oppførsel hadde nok fått meg til å ville sende dem videre. De hører til et annet sted, egentlig. Endret 27. september 2012 av Hoppetaujenta 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #55 Skrevet 27. september 2012 Folka i programmet gjør det nok for pengenes- og oppmerksomhetens skyld. Og en ting til: folka som var med i dag... de vurderte å selge dersom åndene fortsatte å plage dem.... Mhm, bli med i Åndenes Makt og fortell at det er helt jævlig å bo i huset, for så å prøve selge det...... Anonym poster: 38ec767b6e97e2fe783d8f09c43a914d
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2012 Forfatter #56 Skrevet 27. september 2012 Gjør det, og så forteller du oss hvordan det går etter hvert. HUSK Dokumentasjon med fotos og film!
Wonders Skrevet 28. september 2012 #57 Skrevet 28. september 2012 har nå sett 3 episoder denne sesongen. Og det viktigste er jo alt folk faktisk får hjelp. Tviler på at de får noe særlig betalt for dette her.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 28. september 2012 #58 Skrevet 28. september 2012 (endret) Ting ligger på youtube. I Sverige heter programmet Det Okända, og i Danmark Åndene Vender Tilbage. Søk og kos dere. og på frikanalen heter det Åndens Makt... men det fokuserer mere på en annen type løgn, selv om det også handler om vrangforestillinger og spøkelser Endret 28. september 2012 av Uanonymbruker 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #59 Skrevet 28. september 2012 Hadde jeg opplevd sånt som i åndenes makt så hadde jeg nok endt opp med lapp på stortåa. Flaks at sånt bare skjer med folk som kvepper litt, får hodepine og ringer TVNorge. Nei tydeligvis er åndene veldig påpasselige med å bare spøke med folk som tåler det. Altså finnes det ikke morderspøkelser. Greit å vite. Anonym poster: 329cb68c86f6be5405e16b0c4174b236 1
MissStiles Skrevet 1. oktober 2012 #60 Skrevet 1. oktober 2012 Ikke fått sett på det hittil i år. Men igår fikk jeg tatt opp reprisen fra torsdag. Synes det er spennende å se på! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå