AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #21 Skrevet 17. september 2012 Da ville jeg ihvertfall bare droppet det... Det eneste som da vil reflekteres i taksten er prisen på materialer, all all arbeidstid og innsats påregnes vel neppe. Og i tillegg vil dere da selge gammelt hus med nytt bad uten våtromsgaranti fra firma? Jeg ville heller laget noen plantegninger, fått noen kostnadsoverslag og heller passet på at kjøpere fikk innblikk i muligheter på visning. Forstår visst ikke helt hva du mener. Tenkte å bruke ferien vår på dette. Fått et lite overslag at huset kan bli verdt en del siden det er et spesielt hus, god beliggenhet, stor hage etc. Tenker jo å få våtromsgaranti. Bad er vanskelig å gjøre absolutt alt selv, men resten får vi til selv. Bytte det elektriske, kjøkken osv Uansett, takk for innspill, jeg vet jo ikke allverdens om dette. TS<br /><br /> Anonym poster: 48a63bb2c735ac31ef05d3fcf67b8427
onyx Skrevet 17. september 2012 #22 Skrevet 17. september 2012 Forstår visst ikke helt hva du mener. Tenkte å bruke ferien vår på dette. Fått et lite overslag at huset kan bli verdt en del siden det er et spesielt hus, god beliggenhet, stor hage etc. Tenker jo å få våtromsgaranti. Bad er vanskelig å gjøre absolutt alt selv, men resten får vi til selv. Bytte det elektriske, kjøkken osv Uansett, takk for innspill, jeg vet jo ikke allverdens om dette. TS<br /><br /> Anonym poster: 48a63bb2c735ac31ef05d3fcf67b8427 I praksis betyr det bare at dere jobber gratis. Legger dere ned 300 arbeidstimer i huset, så er ikke det noe som vil reflekteres i taksten, dessverre. Det er derfor det egentlig bare anbefales at man gjør arbeid med lav kostnad og lite innsats før salg, som å male vegger etc.
helenaa Skrevet 17. september 2012 #23 Skrevet 17. september 2012 I praksis betyr det bare at dere jobber gratis. Legger dere ned 300 arbeidstimer i huset, så er ikke det noe som vil reflekteres i taksten, dessverre. Det er derfor det egentlig bare anbefales at man gjør arbeid med lav kostnad og lite innsats før salg, som å male vegger etc. Det er da ikke så enkelt! Taksten reflekterer hvilken verdi huset anses å ha i markedet, ikke hvilke midler eieren faktisk har lagt inn i det. Og de jobber da ikke "gratis" dersom de får høyere pris for huset. Spørsmålet er bare om de får så høy pris for huset at innsatsen blir nokså dårlig eller svært godt lønnet. Jeg tror de fleste kjøpere setter pris på at de slipper å gjøre noe med badet. Særlig dersom resten av huset også innbyr til å flytte rett inn, og heller ta oppgraderinger underveis.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #24 Skrevet 17. september 2012 Det er da ikke så enkelt! Taksten reflekterer hvilken verdi huset anses å ha i markedet, ikke hvilke midler eieren faktisk har lagt inn i det. Og de jobber da ikke "gratis" dersom de får høyere pris for huset. Spørsmålet er bare om de får så høy pris for huset at innsatsen blir nokså dårlig eller svært godt lønnet. Jeg tror de fleste kjøpere setter pris på at de slipper å gjøre noe med badet. Særlig dersom resten av huset også innbyr til å flytte rett inn, og heller ta oppgraderinger underveis. Det er dette jeg også tenker, og som jeg har lest i oppussingsartikler på nett. Si at vi legger 500.000 i oppussingen, så tror jeg fortsatt vi kan få 1 million mer for det, pga beliggenhet og hva andre hus går for i området. TS<br /><br /> Anonym poster: 48a63bb2c735ac31ef05d3fcf67b8427
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #25 Skrevet 17. september 2012 Det er dette jeg også tenker, og som jeg har lest i oppussingsartikler på nett. Si at vi legger 500.000 i oppussingen, så tror jeg fortsatt vi kan få 1 million mer for det, pga beliggenhet og hva andre hus går for i området. TS<br /><br /> Anonym poster: 48a63bb2c735ac31ef05d3fcf67b8427 I såfall er det rart hvor mange artikler det finnes om at storoppussinger ikke lønner seg. http://www.dinepenge...oennsomt/581862 http://www.dinside.n...p-for-du-selger Anonym poster: 89fd61aa6358cfb02df8a0e200f6306d 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #26 Skrevet 19. september 2012 Skal du selge i fremtiden får du langt mere for en bolig med 3 soverom enn med 2 soverom. Anonym poster: f9abf34d82a70920f48a223edf711893
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå