Gå til innhold

3 dumme spørsmål om ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper på hjelp fra dere med mine dumme spørsmål. Jeg har virkelig ikke peiling.

Skal Milo helles i vaskemaskinen hvor man vanligvis har vanlig vaskemiddel, eller der hvor man har skyllemiddel?

Hvor ofte bør man vaske ulltøy til barn, som blir brukt innerst på kroppen i barnehagen?

Og er det noen som vet hvorfor ullklærne lukter så grusomt etter å ha blitt vasket? Jeg klarer ikke en gang å være i nærheten av klærne mens de tørker... Lukter helt råttent. Noe gjør jeg tydeligvis feil. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milo er et vaskemiddel og skal helles i vaskemaskinen der man vanligvis har vaskemiddel. :)

Spørsmål to vet jeg ikke svaret på dessverre. Hvorfor det lukter vondt av ulltøyet etter at det er blitt vasket vet jeg heller ikke, da jeg ikke har merket det selv. Men mulig du bare ikke liker lukta av våt sau? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Spørsmål to vet jeg ikke svaret på dessverre. Hvorfor det lukter vondt av ulltøyet etter at det er blitt vasket vet jeg heller ikke, da jeg ikke har merket det selv. Men mulig du bare ikke liker lukta av våt sau? :vetikke:

Takk for svar! Haha, hvis det er slik sauen lukter når den er våt, så er jeg glad jeg ikke er en sau, for å si det sånn. :P Kanskje jeg ikke gjør noe feil der likevel, da...

Skrevet

Milo helles i vaskemaskinen hvor man skal ha i vaskemiddel.

100% ull behøves ikke å vaskes så veldig ofte, men kanskje ca hver 14 dag hvis du bruker det ofte. Da tenker jeg på 100% ull body. Kanskje sjeldnere også. Det merker du vel, tenker jeg :)

Er det litt blanding i, synes jeg man må vaske det mye oftere. Det har også en tendens til å lukte hvis du bruker det veldig mye.

Har aldri merket at 100 % ull klær lukter etter at jeg har vasket det. Men det merkes en lukt av våt ull, men det er bare når det er vått. Jeg synes ikke det er vond lukt.

Skrevet

Ull lukter alltid litt rart når det er vått. Jeg syns ikke det er en vond lukt, men mannen syns det lukter pyton. Jeg syns det lukter verre når en bruker parfymert ullsåpe som Milo. Anbefaler heller å vaske med uparfymert såpe, og heller dryppe i noen dråper med lavendel olje.

Jeg vasker ullklær når de er flekkete, men det kommer veldig ann på om det er ubehandlet, behandlet, ren ull, iblandet annet materiale osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...