AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Treneva meg.... Skulle gjerne lære å hekle rundt mine strikkede kluter. Finnes det en god link som kan vise meg dette ? Anonym poster: c619ceef39d77a7c579b952230bcf3b7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Da tenker jeg at det er greiest å hekle en omgang med fastmasker rundt klutene først, så kan du hekle videre på fastmaskene etterpå om du skulle ønske det. Her er fastmasker: Anonym poster: 120e1d20d5c604ab935bff5d69f8caca
Niennas Skrevet 15. september 2012 #3 Skrevet 15. september 2012 Man hekler alltid en runde med fastmasker ja, også kan man hekle forskjellige "mønster" etter det. Jeg er glad i det jeg selv kaller "romantisk bord", som er "bølger". Som dette: den er laget med først *1 fastmaske, hopp over en maske, 5 stavmasker i en maske, hopp over en maske* Gjenta. Ellers er jo krepsemasker ganske vanlig, som er fastmasker, bare "feil vei". http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=35&sort=2&thumbnails=on Picot-kant er også relativt vanlig. Det finnes mange varianter, men en variant er *3 luftmasker, hekle en stavmaske i den 1. luftmasken, hoppe over en maske i kluten, fastmaske i kluten* Gjenta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå