Paw Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Jeg trenger noen bokanbefalinger av dere der ute! Jeg er svært lite interessert i å lese om drap, mishandling, forferdeligheter, rett og slett faenskap... Nei, det har jeg lest nok av ! Orker ikke mer mørkt og trist. Jeg liker nå helst bøker som har sjarm og humor. Varme. Gjerne kjærlighetsdrama i alle slags former med lidenskap og erotikk. Titter litt på denne.. John Irving - I en og samme person Tittet også litt på Fifty Shades Of Grey, men den blir mildt sagt slaktet her inne ser jeg.. Denne virker også litt interessant.. Victoria Hislop - Tråden Alle forslag tas imot med stor takk
Djungelvrål Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Denne: http://oktober.no/Boeker/Skjoennlitteratur/Romaner-noveller/Jeg-skal-gjoere-deg-saa-lykkelig
Gjest "gjest" Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Jonathan Strange & Herr Norell av Sussana Clarke og Historikeren av Elizabeth Kostova.
Gjest Nikee Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 (endret) Jonathan Strange & Herr Norell av Sussana Clarke og Historikeren av Elizabeth Kostova. Den liker jeg utrolig godt Veldig bra bok! Det er en av Sandra Brown,(ja kiosk litteratur - men den er faktisk bra) som jeg er blitt glad i, Rollebytte heter den. Kanskje ikke så mye humor men den er spennende og en del kjærlighetsdrama Endret 15. september 2012 av Nikee
Gjest "gjest" Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 (endret) Den er jeg liker jeg utrolig godt Veldig bra bok! Det er en av Sandra Brown,(ja kiosk litteratur - men den er faktisk bra) som jeg er blitt glad i, Rollebytte heter den. Kanskje ikke så mye humor men den er spennende og en del kjærlighetsdrama Takk, den er visst i ferd med og filmatiseres nu. Når det kommer til erotika så har jeg et par stk jeg ikke kan leve foruten (på engelsk). 1. Macho Sluts, Pat Califa. 2. Mr. Benson, John Preston. 3. My Secret Life, "Wallter". 4. Carrie's Story, molly Weatherfield. Og ikke minst Anne Rice's Beautyserie, hvor bok nr 2 ( Beauty's Punishment) står frem som seriens mesterverk. Har i ettertid lurt på hvilken versjon av eventyret Skjønnheten selv foretrekker. Endret 15. september 2012 av "gjest"
Gjest Nikee Skrevet 15. september 2012 #6 Skrevet 15. september 2012 Takk, den er visst i ferd med og filmatiseres nu. Når det kommer til erotika så har jeg et par stk jeg ikke kan leve foruten (på engelsk). 1. Macho Sluts, Pat Califa. 2. Mr. Benson, John Preston. 3. My Secret Life, "Wallter". 4. Carrie's Story, molly Weatherfield. Og ikke minst Anne Rice's Beautyserie, hvor bok nr 2 ( Beauty's Punishment) står frem som seriens mesterverk. Har i ettertid hvilken versjon av eventyret Skjønnheten selv foretrekker. Skal den bli film? Det blir spennende, håper den er like bra som boken
Gjest "gjest" Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 Skal den bli film? Det blir spennende, håper den er like bra som boken Du kan så si.
crystalcharm Skrevet 15. september 2012 #8 Skrevet 15. september 2012 Jeg vet NØYAKTIG hva du trenger Eat, Pray, Love av Elizabeth Gilbert! Sjarm, humor, intelligent, inspirerende og kjærlighet. Anbefaler den på det sterkeste! Ble helt oppslukt av boka. http://bokelskere.no/bok/eat-pray-love/45295/
Hecubaa Skrevet 17. september 2012 #9 Skrevet 17. september 2012 Sommerhus med svømmebasseng av Herman Koch
super-s Skrevet 17. september 2012 #10 Skrevet 17. september 2012 "Hva er lykke?" av Einar Øverenget. Vet ikke om du liker sånne typer bøker, men det er en selvutviklingsbok om filosofi. Har nettopp begynt på den selv, men den er utrolig bra!
Missandei Skrevet 17. september 2012 #11 Skrevet 17. september 2012 (endret) Jeg har ikke lest så mange av John Irvings bøker enda, men han er en fantastisk forfatter, så prøv deg gjerne på noen bøker av han! Fifty shades er makkverk, og bare å holde seg langt unna. De er dog veldig lettleste, så om man har lyst til å lese de for å se hva hysteriet dreier seg om, er det ikke så mange timene man kaster bort. Historikeren som nevnt over likte også jeg veldig godt, men vet det er mange som virkelig hater den også. Jeg har ikke så mye å anbefale i form av kjærlighetshistorier, men bøkene til Isabel Allende er veldig godt skrevet, og handler om andre ting en bare drap og elendighet. For eksempel Åndenes hus, hvor man følger en familie og samfunnet rundt de i flere generasjoner, iblandet en del kultur, politikk og magi. Om du har nettbrett/lesebrett kan du laste ned eldre klassikere fra amazon eller Gutenberg gratis. Om du ønsker kjærlighet så kanskje Jane Austen eller Emily Bronte kunne ha vært noe? Portrettet av Dorian Gray, skrevet av Oscar Wilde er en spennende bok. Charles Dickens David Copperfield er også veldig fin. Endret 17. september 2012 av Missandei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå