Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg tok mine første hull på ørene på fredag. Det gjorde litt vondt. Men omkvelden ble det bedre. Da jeg skulle vaske hullene med pyrisept satt øredobbene ganske løst og jeg kunne se hullet. Men over natten kunne jeg ikke lenger se hullene. nå sitter øredobbene tett inntil ørene. jeg skulle også vri på dem, men kan bare vri dem litt før det begynner å gjøre vondt. Hva betyr dette?? huden har vel ikke grodd seg fast til øredobbene?vasker med pyrisept hver morgen og kveld. Dessuten er øret fortsatt litt rødt, føles bitte litt hovent og klør litt. er dette normalt??

koz :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

de kan gro fast om du ikke vrir på dem ja...

Jeg måtte få min samboer til å vri dem for meg, fordi jeg nok hadde lat dem gro litt fast første dagen. Han "vred dem løs" og etter det vred jeg på dem MANGE ganger om dagen, så gikk det helt fint.

Rense ofte er viktig, og vaske fingrene før du tar for mye på dem. Ikke ta dem ut om natta før det har gått lang tid (jepp, for jeg var for kjapp er også, og da var det vondt å putte dem tilbake gitt...)

Litt hovent, og kløe er nok ganske normalt. Det klør av at det gror, og er hovent fordi det er hull der. Men om det begynner å klø MASSE, og litt utslett og sånn... da bør du ta dem ut, da reagerer du....

Lykke til.

Gjest Seleena
Skrevet

Dette er normalt. Grunnen til at du ikkje "ser" hullet lengre er fordi det har vendt seg til at det sitter enn dobb der. Det skal sitje litt fast og, men husk å vere rein på hendene når du vrir på dobben. Ellers blir det betent.

Kløe, hovenhet og raudeparti er og heilt normal i begynnelsen. Men er det sånn i lengre tid, bør du dessutan tenkje litt over kva du gjer for å halde det reint. Då kan det vere irritasjon.

Skriv gjerne om 3-4 vekers tid for å fortelje korleis det går!

Skrevet

Nå er det leenge siden jeg tok hull i mine ører, men jeg lurer på om jeg fikk beskjed om å ikke ta ut øredobbene før etter 6 uker.

Vri på dem er veldig viktig, flere ganger om dagen, ellers gror de fast i øredobben, rens også gjerne moren og kveld.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å sove med dem, ikke ta dem ut, i 6 uker. Eller 8. De to "tenåringsjentene" som gjorde dette var ikke helt enige. Jeg tok dem ut først gang etter 7 uker, men da jeg prøvde å sove uten grodde det litt igjen ja.

Men nå har jeg hatt hull i halvannet år, og har i alle fall ikke noen problemer mere :)

Skrevet

Det er ganske normalt, ja. Det at det gjør vondt og lugger litt, betyr at det gror. Det kommer litt væske der som du må plukke bort. Jeg har hatt hull i ørene i 20 år, men har ikke brukt ørepynt de siste 4-5 årene. Så da jeg fikk fine øredobber av samboer til jul, var det bare å sette i gang. Det tok ca 1 uke før ørene mine hadde vendt seg til ideen om metall gjennom hullet, selv om det ikke egentlig hadde grodd igjen!

Du kan jo vurdere å kjøpe ringer i stedet for dobber med "stilk". Da kan du snurre dem rundt og rundt, hvis du kjøper ringer som går i hverandre i skjøten. (Ellers blir det vondt).

Catzy

Skrevet

Jeg tror det er best å ha i de du fikk på salongen i 6-8 uker, fordi de har tykkere "stilk".

På den måten unngår du for trange hull.

Skrevet

Takk alle svarene dere har gitt meg! =) Det har hjulpet meg veldig. Ja jeg fikk beskjed om å ha dem på meg i 1 mnd før jeg byttet til andre øredobber og jeg skulle ikke ta de av om kvelden. Hvis man ikke reagerer mot fake halskjeder og armbånd fra h&m o.l steder på huden, går det da greit med fake øredobber som kanskje inneholder nikkel? Eller må man prøve de for å vite om en er allergisk eller ikke?

Gjest Anonymous
Skrevet

chinagirl, hvor mye kostet det, og hvor tok du det? jeg hadde hull i ørene da jeg var mindre, og tenkte jeg skulle ta det på nytt :) gjør de det fortsatt hos frisøren??hehe

Skrevet

til gjest: jeg tok hull hos nikita frisørsalong på oslo city, i u etg. Det kosta 200 kr for 2 hull inkl. øredobber. Ja fortsatt hos frisør. Du kan gjøre det på magic på oslo city også, men der koster det 110 for et hull, dvs. 220kr for 2 hull inkl. øredobber.

Gjest Zalomine
Skrevet

De gjør det hos frisøren ja, jeg betalte et par hundrelapper.

Og, nei, chinagirl, om du reagerer på nikkel "andre steder på kroppen" så er det lite lurt å putte det i ørene. Reagerer du på nikkel, hold deg til "rene saker" i ørene. Du kan jo prøve noen du lurer på en kort periode, men ta dem ut om det begynner å klø, du risikerer stykke utlsett, med puss og smerte...

Skrevet

tror kanskje jeg holder meg til rent sølv og sånne ting. man får jo kjøpt billige smykker i smykkebutikkene. kan få enkle øredobber til rundt en hundrings. tenker at det blir mye dill og dall hvis jeg skulle få en reaksjon. ørene mine har fått nok smerter i det siste =)

Skrevet

Mener jeg har sett øredobber hos vita, laget av stål - endel fint og nikkelfritt...

Men jeg har litt nikkelallergi, og bruker øreringer fra hm uten problem.

Tror ikke det brukes så mye nikkel lengre!?

Gjest Zalomine
Skrevet

Det trur jeg du har rett i, for da min samboer kjøpte ørepynt til meg i bursdagsgave (og deretter måtte gi meg hull i ørene som bursdagsgave også, for det hadde jeg ikke (han visste om det da altså)) så fikk han beskjed om at det ikke var nikkel i ørepynt lenger, for det var ikke lov.

Det er vel muligens litt... men ikke mye i alle fall?

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Om du har valgt stjerneformede dobber, sitter de gjerne litt mer fast enn de runde. Men det blir bedre snart :) har tatt 12 til sammen jeg hoho

Skrevet

nei, jeg tok hjerteformede. de virker mer runde enn hjerter...=)

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

ikke vært borti dem... hmmm men hvis de er veldig harde, er det auau men er de myke i kantene, går det bra. Husker på barneskolen måtte jeg være hjemme fra skole og vri meg i betennelse pga stjernedustene :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...