Gå til innhold

Lån fra kommunen, grunnfinansiering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selvstendig næringsdrivende og søkte om lån fra kommunen. Jeg trenger hjelp med å forstå innholdet i vedtaket (er fra utlandet).

"**** kommune har vurdert husstandens økonomiske situasjon og kommet fram til at du/dere kan betjene et startlån på inntil 1.900.000,- sammen med en grunnfinansierng på inntil 600.000. Grunnfinansiering må dere selv søke om i bank. Akseptabel kjøpesum blir da inntil 2.500.00,- inklusive omkostninger. Akseptabel felleskostnad er på inntil kr 5200,- pr mnd, inkludert nedbetaling av fellesgjeld"

Slik jeg forstod det så skal jeg søke om 600.000 fra en annen bank(evnt.min bank?), men på vedtaket står det nedbetalingsplan fra kommunen på disse 600.000? Skal så klart ringe til saksbehandler på mandag, men det er greit å ikke virke helt uvitende. Er det noen som vet?

Anonym poster: a358aba1028915cf080c10d8c978de46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du må selv søke om grunnfinansiering på 600 000 i annen bank. Nedbetalingsplanene er sannsynligvis vedlagt for at dere skal kunne se hvordan økonomien deres vil se ut med fullt lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du kommer til å ha et lån hos kommunen og et i banken, totalt kr 2.500.000. Hver av disse lånene vil ha sitt eget månedsavdrag og rente og hver sin betalingsplan.

Forøvrig anbefaler jeg en telefon til kommunens boligkontor, de forklarer deg det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...