Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge ønsket å lære meg å spille piano, og jeg vurderer nå å gå til anskaffelse av et keyboard som kan gi meg naturlig lyd og ikke minst så har jeg noe å øve på når jeg er alene.

Men jeg er nybegynner på dette feltet...

Jeg vet at jeg burde ha et ekte piano, men studentøkonomien min tillater ikke dette nå. Så jeg lurer på om dere som spiller piano/keyboard kan gi meg noen tips på veien?

Hvor mange tangenter bør den ha? 61 eller mer?

Andre effekter eventuelt lyder jeg bør være obs på?

Anonym poster: 85ef8fcefc806e5744dfa9f1a26c8cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veide tangenter, så "tunge" som mulig opp mot ekte piano, helst 88 tangenter om du skal få med deg alt. Roland og Yamaha har noen som er kurante rundt 4-6000 kroner.

Skrevet

Det går helt fint med key board, det hadde jeg også først da jeg var liten! :) Lærte meg kjempefort å spille på det, og spilte like bra på vanlig piano. Men kjøp deg et stage piano, et elektrisk piano som har tangenter som vanlige piano (med motstand, gir lav eller sterk lyd etter hvor hardt du trykker slik som vanlig piano). De kan du også ha pedaler til! :) Jeg har et slikt fra Yamaha, kjempegode og tar ikke mye plass. :D

Skrevet

Tusen takk for tips, men jeg bor ikke i Norge for tiden :)

Pauline Irene: hvor mange tangenter hadde ditt keyboard?

Guybrush: 4000 -6000 er litt mye penger :sukk: Men jeg kan sette i gang med å spare om jeg ikke finner noe rimeligere. Men takk for gode tips! :)

Anonym poster: 5072a14bb780337378809b16fce97302

Gjest blackbird
Skrevet

Jeg har lenge ønsket å lære meg å spille piano, og jeg vurderer nå å gå til anskaffelse av et keyboard som kan gi meg naturlig lyd og ikke minst så har jeg noe å øve på når jeg er alene.

Men jeg er nybegynner på dette feltet...

Jeg vet at jeg burde ha et ekte piano, men studentøkonomien min tillater ikke dette nå. Så jeg lurer på om dere som spiller piano/keyboard kan gi meg noen tips på veien?