Gå til innhold

Slanking / overtrening

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trenger noen tips fra dere som har litt peiling..

Saken er den at jeg har begynt å trene litt yoga (kjøpte treningsvideo på nettet, for absolutt nybegynnere), og så har jeg en hund som jeg går en lang tur med daglig. Ca. en time, ganske flatt, men med en hard bakke som det tar ca. 5 minutter å komme opp. Det jeg da lurer på, er om det er mulig å kombinere begge disse tingene daglig? Treningsvideoen er ganske lett, med enkle stillinger og mye fokus på pust, ca. 50 minutter.

Dere skjønner, jeg hadde en periode for noen år siden da jeg var svært, svært godt trent, jeg gikk lange fjellturer daglig og svømte og stod på. Jeg ble da skikkelig overtrent, og måtte kutte helt ut trening en stund. Etter det har jeg liksom ikke helt kommet inn i det igjen, og kiloene har kommet og humøret har sunket...

Nå vil jeg altså bli kvitt noen kilo, uten fare for overtrening. Går det da å ta yogaøvelser om morgenen før frokost, og gå tur etter middagen? Og annen trening, kan jeg f.eks. trene aerobic en gang i uka, og gå på tredemølle 2 dager? Jeg er i ok form pga turene nå, men langt ifra toppform!!!

Vel, noen tips? Jeg hadde blitt svært glad for svar!! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Klart du kan. Du må bare spise nok.... Spis rett etter trening/tur. Det er viktig for restitusjonen.

Lasse

Gjest Anonymous
Skrevet

bare bygg deg op gradvsis. Begynn å tren 2-3 ganger uka maks.. Ingen vits i å trene som en toppidrettsutøver, så trening hver dag er unødvendig, og gir lite rom for restitusjon for en mosjonist.

L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...