AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Jeg har leid hos broren min frem til nå, men nå skal han bruke leiligheten selv og da må jeg ut. Har heller ikke mulighet til å bo hjemme pga plassmangel. Jeg jobber 100% og har en årsinntekt på ca 250 000 kr. Jeg har aller helst lyst til å kjøpe mitt egent, men har ikke så mye egenkapital, og når nesten hele månedslønna går til leie, strøm, nett osv er det ikke så mye til overs. Prøver å spare noen 1000-lapper i mnden, men det er ikke alltid gjennomførbart. Så lån i banken får jeg ikke... Så kom jeg over dette her med startlån i Husbanken. Har prøvd å lese meg litt frem til det, men blir ikke noe spesielt klokere.. Er det noen her som kan forklare meg hva forskjellen på startlån og på vanlig banklån er for noe? Og går jeg under de som får lån? Anonym poster: 4b49a5d2c34a7dc6c8c40f536bcc00b4
Gjest Wei Wei Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Hvor mye betaler du i leie til broren din? Hvis du sjeldent har noen kroner igjen, så blir betjening av Husbanken lån også vankelig. Det er jo i grove trekk akkuratt det samme. Renter og avdrag må betales hver mnd uansett. Den eneste forskjellen er at du kan få opptil 100% i Husbanken, mens andre banker krever egenkapital.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå