Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben jeg vil søke på, sier de at de setter pris på mersalg... Er det telefonsalg?? for da gidder jeg ikke..

takk for svar,

Anonym poster: 0046d589eff2d6fb79215dee06ead8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mersalg kan bla være at du jobber på en kiosk. og en kunde kjøper røyk og du sier: trenger du en lighter og? vis du får solgt denne lighteren er det mersalg.

Anonym poster: 0ecac34710e3db998da119bd75141204

• Liker 2
Skrevet

Mersalg er å selge mer enn bare en ting. Altså i en klessbutikk, om kunden kjøper en kjole, kan du forslå at hun kjøper en strømpebukse til. Da får du solgt to ting i stedet for en. Jo mer du selger jo bedre....

• Liker 1
Skrevet

Mersalg betyr at du prøver å selge kunden mer ;) Typisk sånn når du står i kassen og skal betale, så gjør betjeningen deg oppmerksom på et tilbud de har på en annen vare.

Og det er noe forbanna drit. Kjempelang kø, man har dårlig tid, og så blir hver eneste kunde foran deg i køen stilt spørsmål som de blir forfjamset av og må stille spørsmål om.

Anonym poster: e3b11a4daedfdf2b75cbd8052b712969

• Liker 1
Skrevet

Mulig de setter pris på mersalg, men det gjør ikke jeg som kunde.

Prøver de seg på å prakke dritt på meg går jeg et annet sted. Vil jeg ha lighter, så ber jeg om en.

Anonym poster: 2139532462bc9dffd3c5e9f4165101fd

Skrevet

Spesielt irriterende når det er noe som ikke er relatert til det du kjøper overhodet.

"Ok, ett par sokker, det blir 40 kr...vil du ha batterier til?"

..."hæh..?"

Skrevet

Spesielt irriterende når det er noe som ikke er relatert til det du kjøper overhodet.

"Ok, ett par sokker, det blir 40 kr...vil du ha batterier til?"

..."hæh..?"

Ja, sant? Stort sett alle blir forfjamset, og så må de spørre hæ for å sjekke om de hørte rett, og så begynner de å lure på hvorfor de ble spurt, om det er ett eller annet ved sokkene som gjør at de -burde- kjøpe batterier, og om dette er noe de trenger. ARGH!!

Anonym poster: e3b11a4daedfdf2b75cbd8052b712969

Skrevet

Hvis du overtar en kundeportefølje kan mersalg være å selge inn tjenester kunden ikke kjøper pr. i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...