Gå til innhold

Eggstokker, utvendig ultralyd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stemmer :) Jeg tar sjansen på at jeg hverken får celleendringer som utvikler seg til livmorhalskreft, eller tarmpolypper som utvikler seg til kreft, eller for den slags skyld at migreneanfallene jeg har ikke er et symptom på hjernesvulst.

Mer overkjørt enn overgrep, selv om du har skrekkscenarioene hvor folk plutselig får en finger inn analt av ulike årsaker. "Siden du er her, så tar vi en celleprøve med det samme" er et naturlig forslag, og et som det kan være vanskelig å si nei til der og da. Jeg vet jeg bør være i stand til å sette foten ned, men jeg vet av erfaring hvor fort jeg blir snakket rundt i situasjoner med helsepersonell. Så om jeg kan, så foretrekker jeg å utsette slikt til jeg blir sterkere psykisk, og ikke er så lett å manipulere.

Tror du legen prøver å manipulere deg? Du tror ikke de gjør undersøkelser for ditt eget beste?

Hvis ikke du allerede får burde du skaffe hjelp for å endre litt på holdningene dine.

Anonym poster: 6d80b8a667c7cf61ac8a8930fa7e24e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du legen prøver å manipulere deg? Du tror ikke de gjør undersøkelser for ditt eget beste?

Hvis ikke du allerede får burde du skaffe hjelp for å endre litt på holdningene dine.

"Mitt eget beste" er det ikke noe en fremmed som kan vurdere uten videre. Og ja, jeg har blitt overrumplet av leger tidligere, og slet med det i lang tid i etterkant. At det fra hans side var velmenende, eventuelt gammel vane er jeg ikke i tvil om, men det fjerner ikke avskyen over at andre tar seg til rette.

Jeg har brukt mer enn 10 år på at kroppen min igjen skulle bli "min", og det er ikke noe jeg gir slipp på med det første.

Skrevet

"Mitt eget beste" er det ikke noe en fremmed som kan vurdere uten videre. Og ja, jeg har blitt overrumplet av leger tidligere, og slet med det i lang tid i etterkant. At det fra hans side var velmenende, eventuelt gammel vane er jeg ikke i tvil om, men det fjerner ikke avskyen over at andre tar seg til rette.

Jeg har brukt mer enn 10 år på at kroppen min igjen skulle bli "min", og det er ikke noe jeg gir slipp på med det første.

En lege har masse kunnskaper du ikke har, og vet mye bedre enn deg hva som burde undersøkes og ikke...

Skrevet

En lege har masse kunnskaper du ikke har, og vet mye bedre enn deg hva som burde undersøkes og ikke...

Oftest, ja. Men det er ikke opp til de å avgjøre om jeg skal ta sjansen på å ikke bli undersøkt eller ei.

Skrevet

Oftest, ja. Men det er ikke opp til de å avgjøre om jeg skal ta sjansen på å ikke bli undersøkt eller ei.

Nei du velger selvfølgelig selv om du skal bli undersøkt eller ikke.

Det er jo bare deg selv det går utover hvis noe skulle være galt uten at du vil sjekke det.

Skrevet

Nei du velger selvfølgelig selv om du skal bli undersøkt eller ikke.

Det er jo bare deg selv det går utover hvis noe skulle være galt uten at du vil sjekke det.

Nettopp. Men det er lett for meg å sitte her å være bestemt på det, men halvnaken og i selskap med fremmede blir jeg dessverre 5 år igjen. Med litt uflaks, så kan jeg fort utsettes for betydelig mer enn det jeg håndterer, før jeg "våkner".

Så slik det er nå, tar jeg ikke den sjansen så sant det kan unngås.

Gjest navnelapp
Skrevet

Å seie nei til at ein tek ei celleprøve når spekulumet ligg på plass er ikkje å bli manipulert, det er berre dumt.

• Liker 2
Skrevet

Å seie nei til at ein tek ei celleprøve når spekulumet ligg på plass er ikkje å bli manipulert, det er berre dumt.

Der er jeg enig. Om jeg noen gang kommer i en situasjon hvor bruk av spekulum er relevant, så håper jeg de tar hele batteriet.

Men det at jeg godtar å få et ultralydapparat i meg, hvor legen faktisk kan sitte på siden av meg og utføre det som skal gjøres, betyr ikke at jeg godtar et annet instrument, og en helt annen prosedyre.

Uansett, jeg har funnet ut det jeg trenger, problemstillingen som var årsaken til denne tråden ser ut til å gå over, og ferien er over. Jeg følger neppe videre med på denne avsporingen.

Takk for hjelpen dere 2-3 som svarte på det jeg spurte om :)

Skrevet

Der er jeg enig. Om jeg noen gang kommer i en situasjon hvor bruk av spekulum er relevant, så håper jeg de tar hele batteriet.

Men det at jeg godtar å få et ultralydapparat i meg, hvor legen faktisk kan sitte på siden av meg og utføre det som skal gjøres, betyr ikke at jeg godtar et annet instrument, og en helt annen prosedyre.

Uansett, jeg har funnet ut det jeg trenger, problemstillingen som var årsaken til denne tråden ser ut til å gå over, og ferien er over. Jeg følger neppe videre med på denne avsporingen.

Takk for hjelpen dere 2-3 som svarte på det jeg spurte om :)

Jeg fikk utvendig ultralyd først da jeg hadde sterke smerter i siden, gikk med smerter i 2 uker før jeg gikk til legen. Hun sendte meg videre til ultralyd og der oppdaget de noe som han regnet med var en stor cyste og jeg ble da henvist videre til gynekolog for en bedre undersøkelse og innvendig ultralyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...