Gå til innhold

På jakt etter ny veske - må være stor, helst brun eller svart

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Driver og selger unna en del klær og vesker på Finn for å rydde litt opp i leiligheten, og forventer å få inn litt penger fra alle salgene.

Etter å ha gått gjennom garderoben min innser jeg at jeg mangler (det vil si at jeg har lyst på :tongue:) en stor veske jeg kan bruke til hverdags når jeg trenger mer plass, samt til små overnattingsturer hvor jeg trenger å ha med litt toalettsaker, skift o.l.

Den må også ha plass til laptopen min som er omtrent 37 x 25 cm, og gjerne samtidig ha plass til 1-2 bøker.

Jeg har aldri vært så flink til å finne fine vesker og vet liksom aldri helt hva jeg synes er fint og hva som bare er rart. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive stilen min, men stikkord er kanskje stramme jeans, svart blazer, litt rocka (men ikke metal-rocka!!), litt pent og elegant men på en ungdommelig og ikke så veldig «klassisk» måte. Glad i blant annet jeansstoff, grått, brunt, burgunderrødt, flaskegrønt, millitærgrønt.

Tips til hvor jeg kan titte? Tips til spesifikke vesker? Jeg trenger input! :D

PS: Budsjettet er vel på maks ca. 1 000 kr tror jeg. Selv det synes jeg er mye, men er vesken i f.eks. skinn og av god kvalitet så går det greit. Da vil den jo vare lenge.

Endret av Tonje!
Videoannonse
Annonse
Gjest Trappetroll
Skrevet

Har du sett på CMYK, Morris, Bagorama eller andre slike veskebutikker? Der har de en del. CMYK er jo litt billigere, og de har store vesker hvertfall! :)

Skrevet

Hva med vesker fra Friis? De trenger ikke være så dyre og finnes i alle størrelser. Et kjapt søk på Google hjelper deg sikkert :)

Skrevet

Takk for tips :D Skal titte litt rundt i Sandvika og Oslo :)

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt veske nummer fire, og jeg elsker den! Den er helt perfekt! Men den koster jo 4000 kr da...

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp kjøpt veske nummer fire, og jeg elsker den! Den er helt perfekt! Men den koster jo 4000 kr da...

Takk for svar! Ja, jeg synes den ser ålreit ut. Kjekt med mye plass - for den er veldig romslig, er den ikke? Og god kvalitet?

Jeg satser på å finne den brukt eller på tilbud i så fall :)

(Jeg endret forresten litt på Pinterest-siden nå, så bildet juliane snakker om er dette: http://pinterest.com...32463076019419/)

Endret av Tonje!
Skrevet

Ja, den er veldig romslig, god plass til pc uten at veska blir for full. Har ikke hatt den mer enn en måneds tid, men tror kvaliteten tilsvarer den høye prisen altså! Har aldri kjøpt så dyr veske før, men denne passer helt perfekt som jobbveske siden jeg drar med meg pc ganske ofte og samtidig må se litt presentabel ut. :)

Skrevet (endret)

Jeg likte veldig godt den fra HM :)

Endret av Agathe
Skrevet

Jeg likte veldig godt den fra HM :)

Jeg liker den også godt, også er den relativt billig til å være i skinn og såpass stor. Men innser nå at siden den er smalere nederst, så tror jeg kanskje ikke laptopen får plass oppi der :( Laptopen er 37 cm lang og vesken er 42 cm øverst, så jeg regner med at den blir for smal nederst. Buuu!

Men nå har jeg funnet enda en ny kandidat, som helt sikkert er passe stor og som er veldig fin i virkeligheten. Fant den på Morris, og de har for tiden 300 kr avslag på alle skinnvesker, så det hjelper jo litt - selv om vesken fremdeles er kjempedyr, rundt 2300 kr :S Men får smiske litt med foreldre om litt pengestøtte som tidlig julegave ;)

Hva synes dere? Sykt å betale så mye for denne? Er fra Tiger of Sweden.

521432463076019791_hkmiP6XI_f.jpg

Skrevet

Jeg syns 200 kr er grei pris for en veske som du komme til å ha lenge om du behandler riktig, og som er tidløs. Ville bare hørt hvor mye den tåler først da laptop og bøker fort blir tungt

Skrevet

Jeg syns 200 kr er grei pris for en veske som du komme til å ha lenge om du behandler riktig, og som er tidløs. Ville bare hørt hvor mye den tåler først da laptop og bøker fort blir tungt

Du mener 2000 håper jeg..? Ellers er det noe jeg ikke har fått med meg, om man kan få tak i store vesker av god kvalitet og tidløst design til 200 kr :tongue:

Ender jeg opp med å kjøpe en så dyr veske kommer jeg sikkert til å behandle den som en skjør liten fjær kjenner jeg meg selv rett. Er så gnien at når jeg først kjøper noe dyrt blir jeg helt tullete og blir lei meg for hver eneste bittelille ripe og skramme.

Det med å spørre angående kvaliteten og styrken i hankene var et godt tips, det har jeg ikke tenkt på. Takk! :-)

Skrevet

Har sett at Tiger veskene fort blir litt slappe i formen, så ville ikke gått for den. Synes heller ikke at den var spesielt fin..

Decadent veskene ligger vel litt under prisnivået til LV? Da ville jeg heller gått for sistnevnte.

Uansett, synes denne fra Michael Kors er veldig fin og enkel, koster rundt 2000 kroner, som kanskje er litt nærmere ditt prisnivå:

Michael-Kors-Jet-Set-Travel-Logo-Medium-Travel-Tote-Black.jpg

Skrevet

Kan være greit at veska har crossover-reim hvis du skal ha en del i den, så du slipper å bli helt skeiv :) likte den siste, sorte best, men nå elsker jeg satchelbags da.<br /><br /> Anonym poster: 4ace5fba45fb7aa0b6e5616ac0bc40f9

Skrevet

Hadde vært kjekt at det fulgte med en crossover-reim til vesken ja, men har ikke funnet vesker ennå som er store nok samt at det følger med en crossover-reim, og at jeg synes de er fine og innenfor budsjettet :( Mye som må klaffe.

Kills: Takk for svar, men om jeg skulle kjøpt en Decadent-veske hadde det blitt brukt eller på supersalg. 4000 for en veske er aaaalt for dyrt, så en LV blir garantert for dyrt. Men takk for tips uansett :-) Michael Kors-veske kan jo være et alternativ om de er i bedre kvalitet enn Tiger of Sweden, men jeg likte Tiger of Sweden-vesken bedre enn Michael Kors-vesken - selv om sistnevnte var helt OK i brunfarge. Men jeg føler kanskje at Tiger of Sweden-vesken er litt mer ungdommelig, mens Michael Kors-vesken blir litt mer klassisk damestil? Sånn veldig klassisk stil er ikke heeeelt meg føler jeg.

Hmmm.

Skrevet

Du mener 2000 håper jeg..? Ellers er det noe jeg ikke har fått med meg, om man kan få tak i store vesker av god kvalitet og tidløst design til 200 kr :tongue:

Ender jeg opp med å kjøpe en så dyr veske kommer jeg sikkert til å behandle den som en skjør liten fjær kjenner jeg meg selv rett. Er så gnien at når jeg først kjøper noe dyrt blir jeg helt tullete og blir lei meg for hver eneste bittelille ripe og skramme.

Det med å spørre angående kvaliteten og styrken i hankene var et godt tips, det har jeg ikke tenkt på. Takk! :-)

Skulle være 2000 kr ja :) men spør om kvalitet, lite vits å betale så mye om det er en veske ment for lebestift og mobil :)

Skrevet (endret)

Tiger of sweden veska var nydelig :) Og er det god kvalitet kommer du til å ha den lenge, så syns ikke det er sykt å betale så mye for en veske.

Endret av Agathe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...