Gå til innhold

Internett er ikke som før..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg byttet harddisk i går og installerte Xp. Og nå er internett sirup! :o Det vi si, på noen sider (deriblant KG) er det greit, på diverse andre må jeg vente en evighet før siden kommer opp.

Noe annet rart: Den linja nede, rett over den blå, er borte på mitt område. Dermed ser jeg heller ikke om en side laster i det hele tatt. Når jeg går på nett fra ungens område er den der. :-?

Hjelp! :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare hjelpe deg med den manglende "linjen", den heter Status Bar og du finner den under View. Jeg byttet forøvrig selv harddisk for et par mnd siden og installerte XP men hadde ingen problemer da.

Skrevet

Der var linja ja! Takk for det. :)

Så var det problemet med hastigheten da. :evil: Dette er jo rent deprimerende!

Skrevet

angående hastigheten... har du merket av på internettinstillingene (når du installerte) at du har bredbånd? kanskje det har noe med saken å gjøre?

tviler på at dette hjelper, men - verdt et forsøk? :)

Skrevet

Pokker om jeg husker, satte opp manuelt. Hvor kan jeg sjekke dette?

Skrevet
angående hastigheten... har du merket av på internettinstillingene (når du installerte) at du har bredbånd? kanskje det har noe med saken å gjøre?  

Det gjorde ikke vi da vi installerte XP, og her fungerer alt som sagt helt greit.

Men samboeren min sa nettopp at det kan være slik at første gang du går inn på sidene etter at du har installert det nye operativsystemet kan det gå tregt fordi den laster det opp i Temporary Internet Files, men når du først har vært inne på en side så bør det gå greit neste gang. Har du lagt merke til om det er bare "nye" sider som er trege, eller alle?

Gjest the imp
Skrevet

Så vidt jeg husker har du bredbånd gjennom Telenor, har du noen nedlastingsbegrensning i abonnementet ditt? I såfall kan det jo hende du har brukt opp kvoten og dermed fått isdn-hastighet. Ellers kan det være at det har skjedd en feil også. Sjekk hastigheten din og ring supporten dersom den er unormalt lav. Ellers kan det være være som Arkana skrev at det går tregt fordi den laster opp i Temporary Internet Files.

Skrevet

Det er ikke fordi jeg har brukt opp kvoten. Det er heller ikke første gang sidene lastes, det er hele tide. Temmelig håpløst, jeg ser liksom ikke hensikten med å gå på nett når det er slik. :cry:

Skrevet

Hastigheten på linjen er helt fin den. Sidene vil bare ikke laste til normalt tempo.

Så i realiteten sitter jeg nå med en gammel disk men WinMe som er kjapp på nettet, og en ny disk med WinXp som snegler seg avsted. :roll:

Tenker jeg booter fra den gamle så jeg kan få noen minutter med normal surfing før jeg tar kveld. :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...