Gå til innhold

Hva fikk du av partner i fødselsgave?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste jeg kjenner har fått diamanter av et eller annet slag, men er jo ikke alle som liker det heller.

Er rett og slett bare nysgjerrig på hva du fikk av partner etter fødsel?:) Og gav du noe til partner? I så fall: hva?

Selv synes jeg det er veldig koselig med de som f.eks får en ny stein i gifteringen for hvert barn, eller hver kilo barn for de som har veldig god råd...:) Da blir det et symbolsk arvesmykke etterhvert!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke vanlig før, iallfall, men det er vel enda en av de amerikanske skikkene vi har adoptert.

Jeg kjenner få som har fått diamanter etter fødselen.

Anonym poster: 5fefb77a7b4b8f35385f47f63dcbb03b

• Liker 10
Skrevet

Jeg har ikke fått noe, og heller ikke gitt noe, i forbindelse med fødslene.

Eller jo, jeg fikk blomster- synes det holder i massevis :)

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Huh? Er det vanlig å få fødselsgave.

Jeg fikk en t-skjorte i str. XL slik at jeg hadde noe å ha på meg på vei hjem fra sykehuset, siden vi reiste i hui og hast fikk jeg ikke tatt med klær til meg selv.

Med nr. 2 fikk jeg vel en blomsterkvast han hadde røska med seg fra Narvesen.

• Liker 7
Skrevet

Vi gav hverandre et nydelig lite barn:)

• Liker 29
Skrevet

Jeg fikk akkurat det jeg ønsket meg mest etter at barnet var ute; Kavring med bringebærsyltetøy, Biola og søvn.

• Liker 7
Skrevet

I min omgangskrets er det, såvidt jeg vet, ikke vanlig å gi/få fødselsgave. Så her hverken fikk eller gav vi noenting, annet enn en perfekt baby da selvsagt. ;)

• Liker 3
Skrevet

Her har vi ikke noe tradisjon på å gi sånne dyre gaver. Har ønsket meg spekemat jeg og en kuli boks så er jeg fornøyd :-P

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en alliansering (tror det heter det) i hvitt gull med to diamanter i. En diamant for hver jente (har bare et barn med mannen min, men som han sier; vi har to jenter i familien vår).

Forventet ikke noe gave forsåvidt, så jeg ble veldig overrasket. Og rørt over at han tok med størstejenta i ringen og.

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk faktisk et smykke med en liten diamant i. Var ikke forberedt på det, og det ble jeg veldig glad for. Han snakket lenge før fødsel om at han ville ta en tatovering med navnet til datteren vår. Det ble min fødselsgave til ham.post-36401-0-40362000-1347614319_thumb.j

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hmm... Jeg trodde dette var vanlig, jeg? Alle kvinnene i storfamilien (mor, tanter) og de fleste av vennene mine, har fått noe av partner etter fødselen!:)

Vi er langt fra amerikaniserte og "komersielle", men spesielt i foreldregenerasjonen i min familie bodde omtrent alle mange år i forskjellige utland. Kan jo være derfra det kommer...:) For det er ingen ny skikk i min krets, mine tanter født jo for nærmere 40 år siden...

Venninner har barn i tenåra, og de fikk også noe.

Flott gest av mannen din å inkludere din førstefødte også, Maya!:)

Endret av kaprifolen
Skrevet

Hmm... Jeg trodde dette var vanlig, jeg? Alle kvinnene i storfamilien (mor, tanter) og de fleste av vennene mine, har fått noe av partner etter fødselen! :) Vi er langt fra amerikaniserte og "komersielle", men spesielt i foreldregenerasjonen i min familie bodde omtrent alle mange år i forskjellige utland. Kan jo være derfra det kommer... :)

Flott gest av mannen din å inkludere din førstefødte også, Maya! :)

Jeg og tror mange gir fødselsgaver... Min mor fikk en rosemalt fruktbolle med navnet på søsteren min og datoen da hun ble født av min stefar. Ei venninne fikk barn ifjor, og hun fikk ei kitchen-aid kjøkkenmaskin som hun hadde drømt om lenge.

(mannen min er verdens beste stefar tror jeg:-))

Skrevet

Jeg trodde det var helt vanlig å få barselgave. Både min mor og bestemor fikk. Jeg fikk en ring med 2 diamanter i og blomster.

Men når jeg snakket med venninnene mine, så hadde ikke de fått noe barselgave, så det er ikke godt å si. Virker som om det varierer veldig...

Skrevet

Fikk ikke noe av mannen sist. Annet enn at han hadde gjort siste finish på oppussingen i stua og vasket ned omtrent hele huset til vi kom hjem fra sykehuset.

Denne gangen ønsker jeg meg fersk god loff med spekeskinke på :ler:

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk ikke noe av mannen, og ingen jeg kjenner har fått noe heller. Men jeg har sagt til ham at jeg ønsker å sette inn en diamant i gifteringen for hvert barn vi har, og det kommer jeg nok til å gjøre når vi føler at vi kan prioritere å bruke penger på det. Om en god stund altså.. :ler:

Skrevet

Vi fikk et barn, og så tok han nesten alt av husarbeid de første to ukene etter fødselen, slik at jeg kunne bruke all tid på å hvile og amme.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forventer ingenting. Men jeg blir utrolig glad om han kommer med en pakke salami!

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk ikke noe, og ikke forventet jeg noe heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forventer ingenting. Men jeg blir utrolig glad om han kommer med en pakke salami!

Det ordnet mannen til meg- loff med smør og salami - NAM!:)

Vet at det var vanlig med fødselgave i mamma pg pappas generasjon, men da var ofte ikke fedrene med på fødsel og gjerne ikke like inkludert i graviditet/omsorg for barnet videre, så da var det kanskje mer naturlig med en slik gave. Hadde vært unaturlig for meg i alle fall å ikke gitt noe til mannen min selvsagt, om han skulle gitt meg.

Ser at de i min generasjon som har gitt fødselsgaver er gjerne de samme som gav morgengave etter bryllupet og gave på Valentines - men, alltid stas med gaver da:)

For meg personlig hadde en gave etter fødsel bare vært upassende, diamanter hadde bare virket kjipe i sammenligning med barnet. En ordentlig god gave en stund etter fødsel hadde vært gavekort eller penger til en del nye klær!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...