AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Tenkte å kjøpe ferdig gele og smelte om for å ha det i små skåler eler lage en figur.. Fremgangstips? Aldri gjordt det før. Og er det egentlig like mye jobb og like tidkrevende som å kjøpe pulver å lage selv, som jeg forresten heller aldri har gjordt? Forslag til enkle figurer? Fremgangsmåte? Anonym poster: b431d601a2e35dc672a28e2f24b1f066
Gjest Indra Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Å lage gelé er vel cirka det enkleste man gjør. Det må da være mye bedre å gjøre det enn å begynne å smelte om ferdiggelé? 5
Eske Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 (endret) Gå for pulver! Smaker mye bedre enn ferdiggeléen (Synes jeg, da). Om du likevel vil smelte om ville jeg helt geléen i en kasserolle og varmet opp på svak varme under stadig omrøring. Endret 14. september 2012 av Eske
Gjest Raindrops Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Jeg tror det er både billigere og like enkelt å kjøpe pulveret.
Gjest Swipper Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Kjøp pulver, du koker opp vann og rører inn pulveret for å så helle det i de formene du ønsker. Koster vel ca 10 kr for en pakke og da får du 5 dl i stedefor å betale masse for ferdig lagd npr du alikevel ikke skal ha den snn...
Gjest Surrehodet Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Det er mer arbeid å smelte ferdiggele. Kjøp pakke du og kok opp vann, rør inn pulveret og hell i former. Så enkelt og så godt.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #7 Skrevet 14. september 2012 Takk! Da kjøper jeg pulver. Hilsen lille blonde TS.. Anonym poster: b431d601a2e35dc672a28e2f24b1f066
lille..trille Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Ikke for å ødelegge tråden her, men hvordan smelter du den da? Vannbad? Et av ferdiggeletypene er uten gelatin, ser dere, så det hadde vært veldig greit å kunne blandet den inn i ostekake (for folk som meg som ikke spiser gelatin...).
Tussilago_2 Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Finnes hurtiggele (markjordbær?) i pakke også som ikke inneholder gelatin - vil tro det er det samme med den ferdige gelen også... Har prøvd å bruke det i ostekake en gang - resultat - gelen begynner å stivne før den er kald og dermed ble det geleklumper i ostekaken... Gelen på toppen ble helt på når den var så varm at kaken gikk litt i stykker og dermed ble gelen litt "hvitaktig" (kom ikke på noe mer beskrivende ord). Resulatet er at jeg ikke lager ostekake med gele uten gelatin mer (ble ikke veldig delikat for å si det slik)... (Men om det finnes gode løsninger her vil jeg gjerne prøve igjen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå