Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det egentlig før alle vannkoppene har brutt ut?

Sønnen min har fem "vannkopplignende vannkopper" (er ikke hundre prosent sikker på hva det er siden det er så få av de) som i dag er to dager gamle.

Tre på magen, ett på låret og ett på underarmen.

Ingenting ellers... Ikke så mye som en rød prikk en gang.

"Vannkoppene" som er der nå, har foressten fått skorper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minsten vår hadde det i begynnelsen av desember. I nesten en uke hadde hun kun fire stykker og jeg tenkte at dette kom jo til å bli lett match, men jeg tok grundig feil.

Dag 6 poppet det ut over hele kroppen. Har aldri sett så mange før, inni tissen og inni ørene. Overalt var det kopper.

Lykke til :-)

Skrevet

6 dager... :o

Ok... er bare å vente, da. Har poppet frem et par merkelige blemmer til, så jeg begynner å bli ganske sikker på at det er vannkopper.

Hvor lenge er det vanlig å holde ungene hjemme?

Greit at de skal være hjemme til det har kommet skorper, men hvor lang tid tar det normalt sett? En uke? To? Mer?

Er så lenge siden jeg hadde det selv, så jeg husker ikke...

Skrevet

Skal vel egentlig holde dem hjemme til det er skorper på alle.

På skolen til guttungen vil de imidlertid at man skal sende barna med vannkopper sånn at alle kan få det og bli ferdige med det, så lenge barna er i form til det da.

Skrevet

Min sønn på ett år hadde bare to bittesmå prikker, mens min datter som var seks hadde sekti tusen eller noe sånt....

Barna skal holdes hjemme til det ikke kommer flere kopper og til det er skorper på alle. Dette pga ettersykdommene, som kan være farlige, fex brennkopper. Smittefaren er også stor, sist det raste i barnehagen hadde hele avdelingen fått det på under fjorten dager. Det er ikke alle foreldre som er like glad i påtvungen smitte heller, det er faktisk ikke alle som syns det er greit at barna har vannkopper på et hvilket som helst tidspunkt....

Skrevet

Et lite tips for å lindre kløen: Dusj et par ganger om dagen!

Fikk vannkopper i "voksen" alder.. Og dete hjalp på kløen

Skrevet

Våte håndklær over hjelper også godt, særlig på små barn man ikke kan forklare hvorfor dusj er lurt. Ikke tørke med håndkle, bare klappe tørt eller lufttørke. Sinksalve er bra, det samme er hvitvask.

Skrevet

er egentlig individuellt hvor mange og lenge man har de...

Klør gjør de ja....

innmari og det. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...