Gå til innhold

Furminator mot allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at min flere ukers forkjølelse egentlig var allergi mot katter. Har fått medisin mot det, men det hjelper ikke 100%. Det siste jeg vil er å gi bort mine to små, så jeg lurte på om noen har erfaring med furminator og om det kan hjelpe. Nå vet jeg jo at det ikke nødvendigvis er hårene som utløser allergien, men om det reduserer hårmengen er vel det bare positivt mot allergi? Synes det ser ut som om de river av halve katten når de børster, dette er vel ikke skadelig for innekatter?

Om det er noen som har andre gode tips så tar jeg dem gjerne imot :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Uffda !

Allergi er jo det siste man ønsker seg som "eier"/eid av katter :(

Jeg er, til min nåværende kjennskap. Ikke allergisk for noe, - og jeg har kjøpt en Furminator.

Disse to tingene har ingen sammenheng, bare så det er klart.

Så var det Furminator'en; ja, det ser ut som man 'skreller' katten for nærmest alt av pels :fnise:

Den er meget effektiv, og mine setter faktisk større pris på å bli gredd med Furminator enn med en 'vanlig' fintannet kattekam.

Du får med mye løs pels, spesielt i røyteperiodene. Men også utenfor røyteperiodene kommer det visstnok en god del hår med.

Jeg tror vel desverre ikke at gjevnlig bruk av Furminator vil være utslagsgivende ved kraftig allergi mot katt, men kanskje andre kan ha noen smarte og virksomme tips og råd ?

Du har min største medlidenhet, Hvitløk :klem:

Skrevet (endret)

Jeg kjenner en som er allergisk men har beholdt katten sin. Den er utekatt, det hjelper nok litt, for da er han ikke inne hele tiden. I tillegg har hun lært den at den ikke får være på soverommet hennes og ikke får gå på bord eller kjøkkenbenk. (Han er en innmari snill katt) Hun sier at det hjelper iallfall, for da er soverommet fritt for kattehår osv.

Selv om ikke børsting i seg selv hjelper så burde det jo kanskje hjelpe at katten ikke røyter overalt? Altså at det er hår i sofa, senger, klær osv...? Mener å huske man er allergisk mot et enzym de har i spyttet sitt, og det vil jo være på alle hår siden katten har vasket seg..

Endret av SoftKitty
Skrevet (endret)

Furminator vil nok ikke hjelpe særlig.De fleste reagerer på stoffer i huden/hudpartikler (enzymer bla.) .

Du kan prøve Petal Clease samt allergitabletter

Endret av Kårky
Skrevet

Takk for svar! Og takk Lille-pus :klemmer:

Vet at jeg egentlig burde holde dem ute fra soverommet, men synes det er så herlig å våkne med en katt krøllet sammen ved føttene. Går som sagt allerede på allergimedisin, men får fremdeles nyseanfall til tider.

Tror jeg skal investere i en furminator likevel, sånn bare for å redusere hårmengden (og støvsugingen). Og hvis det er enzymet i spyttet jeg reagerer på vil nok det hjelpe :) Skal også sjekke ut Petal Clease, den hørtes jo genial ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...