Gjest Candy Pie Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Om du kunne velge, hva hadde du valgt 1. Kommet til "den andre siden" 2. Himmelen 3. Helvete 4. Et nytt liv på jorda 5. Borte Jeg ville valgt et nytt liv på jorda. Synes himmelen og "den andre siden" virker litt...kjedelig, helvete er det ingen som ønkser å dra til... Og jeg vil ikke bli borte. Men tror det er det som skjer da. Hva ønsker du?
Gjest Uanonymbruker Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Hva er den andre siden, spøkelse?
Gjest Candy Pie Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Hva er den andre siden, spøkelse? Såvidt jeg vet er det det mange "synske" tror på. Liksom der sjelene havner når de dør, også er det en venstre dør og høyre dør, de "slemme" får en slags straff, men ikke i form av helvete. Tror de må gjennom den venstre døra da...vet ikke jeg, de sier så masse rart
Djungelvrål Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 Tror ikke noe særlig på noe form for liv etter døden. Er ateist. Så jeg tror vi bare blir borte, eller ikke er mer.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Hva er "Den andre siden"? Der som spøkelsene bor? Helvete er ikke utelukket, hvis det viser seg at kristendommen er sann. Ingen i familien, hverken fjern eller nær, er kristne. Hvis valget stod mellom å tilbringe evigheten i Himmelen, adskilt fra familien min, og måtte vite at de lider dag ut og dag inn... det kan tenkes at jeg heller ville tilbringe evigheten sammen med familien min, og vært medlidende (bostavlig talt). Himmelen? Kanskje... Jeg var kristen en gang i tiden, og da prøvde jeg å tenke... selvfølgelig er man redd for at det ville være kjedelig i lengden. Kjedsommelighet er et naturlig instinkt vi har, en følelse som har en overlevelsesverdi på samme måte som smerte, sorg, o.l. Siden Himmelen skal være fri for smerte og sorg, så tror jeg at den også ville være fri for kjedsommelighet. Vi vil ikke kjede oss med mindre vi har en disposisjon for å kjede oss. Et nytt liv på jorden vil jeg helt klart ikke velge! Jeg var heldig og vant lotteriet denne gangen, jeg ble født i Norge... Hvis jeg kan bli født inn i en tilfeldig av de 7 milliarder menneskekroppene på kloden, så er oddsene langt ifra på min side for å få et godt og lykkelig liv igjen. Selv om det kanskje er vanskelig å velge bort alt, så er siste alternativet det jeg ønsker å tro på. Det at livet er endelig er det som gjør at livet er verdifullt. Det gjør at hvert eneste øyeblikk er verdt å nyte og ta vare på. Dette ville ikke være tilfelle hvis livet var evig... man vil ikke sette like stor pris på den tiden man har, hvis man vet man har evig av den. Et øyeblikk er ikke spesielt hvis man vet at man kommer til å oppleve øyeblikket igjen - ikke bare én gang, men et evig antall ganger. Vår dødelighet er på mange måter en utrolig vakker ting. Anonym poster: 23ea5e527f4ab7f516550f92dd5d0d18 3
Fandenivoldsk Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Himmelen, der alt ser ut som i den gamle Philadelphia-reklamen og Gud er Morgan Freeman. 3
Hoppetaujenta Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Når den tid kommer: jeg har en avtale om å få reise med de siste alvene over "det store havet", bosette meg sammen med dem der og aldri vende tilbake til jorden. Jeg gleder meg!
Gjest Aphrodite Skrevet 14. september 2012 #10 Skrevet 14. september 2012 Jeg ville valgt den andre siden. Ikke av noen stor grunn, men jeg har ikke et ønske om å bli født på nytt. Jeg tror ei heller ikke på frelse eller helvete.
Gjest Candy Pie Skrevet 14. september 2012 #11 Skrevet 14. september 2012 Jeg har så lyst på et nytt liv her jeg! Elsker jorda. Men ikke like fornøyd med meg selv, men mulighetene vi har her, er flotte. Klart, jeg kan bli født i Syria eller noe lignende neste gang (sett at det blir noe neste gang) men da får jeg i allefall et nytt igjen etter det også. Teh:P Vil ikke bli borte, selvom det er det jeg frykter...det, helvete og gå igjen som et spøkelse her. Uff:P
skreppamedleppa Skrevet 15. september 2012 #13 Skrevet 15. september 2012 Om himmelen er slik jeg og min samboer ser for oss at himmelen er så ønsker jeg meg mer enn noe annet ditt når den tid kommer, om du mener Gud sin definisjon på himmelen og slik den er beskrevet i bibelen så ønsker jeg meg et nytt liv på jorden. ”Den andre siden” synes jeg høres kjedelig ut. Og helvete, nja om det ikke høres så kjedelig ut så virker ikke akkurat tanken så koselig ut akkurat, dessuten sier min homofile kompis at han er redd for å treffe på Nina Karin Monsen der og jeg grøsser ved tanken, så helvete kommer på siste plass. ”Borte” er vel det den logiske siden av meg har slått seg til ro med at tiden etter på vil være som er en helt grei tanke.
Purple Basil Skrevet 18. september 2012 #16 Skrevet 18. september 2012 "Den andre siden" eller himmelen. Helvete eller et nytt liv her på jorden er ikke noe for meg
Gjest Cuntzilla Skrevet 19. september 2012 #17 Skrevet 19. september 2012 Vel.. helvete er vel et helvete å være i, så der vil jeg jo ikke. Men som Nietzsche sa så mangler jo himmelen alle de interessante menneskene, så der vil jeg heller ikke. "Den andre siden" hørtes veldig spennende ut siden jeg tenkte på parallelle dimensjoner og universer, og å åpne dørene for persepsjon. Break on through to the other side, liksom. Men å være et gjenferd har jeg ikke særlig lyst til. De eneste de har å prate med er jo skrullete, overtroiske damer. Det står mellom å bli gjenfødt på jorda og å bare bli borte. Det sistnevnte er jo mest skummelt og tragisk siden det er så endelig, samtidig så er jeg jo ikke der til å kjenne på hvor tragisk det er så det løser seg jo av seg selv.
yes2yes Skrevet 22. september 2012 #18 Skrevet 22. september 2012 'Himmelen', helt klart. 'Helvete' er den smertefulle tilstand jeg ikke ønsker å se noen i, og resten av alternativene faller bort tatt mitt livssyn i betraktning. 1
Noir Skrevet 22. september 2012 #19 Skrevet 22. september 2012 Mitt livssyn sier "borte", men jeg har mest lyst til å svare Nangjiala.
crystalcharm Skrevet 22. september 2012 #20 Skrevet 22. september 2012 Helvete er min definisjon på å bli stuck i et jordlig nivå etter døden, å ikke klare å la gå. Vil helst ikke det! Virker så trist. Himmelen vil å komme så høyt opp til "lyset" som mulig! 4. Et nytt liv på jorda; Gjerne det! Har levd mange liv men minnene forsvinner hver gang man blir født på ny her i 3/4 dimensjon, så Vil gjerne bli inkarnert. Er ikke ferdig med å utforske og leve på jorda riktig ennå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå