viwi Skrevet 30. mai 2002 #1 Skrevet 30. mai 2002 Jeg lurer på en ting. Jeg var gravid og spydde og spydde- fikk ikke i meg mat og drikke i det hele tatt. Dessverre ble det ikke et fullbåren svangerskap. Men det jeg lurer på- kan jeg forvente meg det samme igjen hvis jeg blir gravid på nytt? Gruer meg om jeg skal være like dårlig neste gang for jeg ble totalt sengeliggende...
Mines Skrevet 30. mai 2002 #2 Skrevet 30. mai 2002 Min mor spydde seg gjennom tre svangerskap og var mer eller mindre sengeliggende i 9 måneder. Og hun fikk tre sterke og sunne barn! Det var riktig nok ikke behov for innleggelse eller intravenøst. Lykke til!
Nepotisma Skrevet 30. mai 2002 #3 Skrevet 30. mai 2002 Det er muligheter for at du kan gjennomgå dette neste gang. Men det er ikke 100 % sikkert at det vil skje. Eksen til min far var skikkelig dårlig da hun gikk gravid. Hun bare kastet opp. Det var så ille at hu måtte legges inn på sykehus sånn innimellom under svangerskapet og få intravenøst. Men hun klarte seg. Og nå har hun en nydelig sønn som hun ikke ville velge bort for alt i verden. Hun tenker nå at det var verdt det. Lykke til.12
Jen Skrevet 8. juni 2002 #4 Skrevet 8. juni 2002 Jeg spydde natt og dag i 9 mnd. Dessverre sier statestikken at har man hatt det slik en gang har man stor sjangs for at det skjer igjen. Men ingenting er sikkert. Heldigvis har det som regel ingenting å si for barna. Man har faktisk av en eller annen grunn litt mindre risiko for å abortere når man har slik kvalme. Jeg var heldig og fikk en frisk sønn, men jeg har ikke tørt å bli gravid igjen før nå pga. det første svangerskapet. Det er nå 7 år siden. Denne gangen er jeg i det minste forberedt på det verste, og vil sørge for å komme meg på sykehuset tidligere enn sist, slik at jeg slipper å bli så uttørket som jeg var da. I disse dager driver jeg på med en antibiotikakur for å drepe de bakteriene noen har i magen og som kan gi magesår, da undersøkelser viser at de kan ha noe å si for slik unormal kvalme. Denne bakterien finner de ut om du har ved å ta en liten blodprøve i fingeren, og du får svaret på 5 min. Vet ikke om det vil hjelpe, men jeg er villig til å gripe et hvert halmstrå. Etter kuren håper jeg å bli gravid så fort som mulig, og at kuren hjelper. Unner ikke min verste fiende svangerskapskvalme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå