AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Er det noen her som vet hvordan dette fungerer? Mister man dagpengene om man er registrert hos et vikarbyrå? Kan man ta et vikariat, og fortsatt få dagpenger etter endt vikariat? Og mister man dagpengene hvis man sier nei til et tilbud fra vikarbyrået? Anonym poster: 28d431d5e88381e5ff812cf1c022306d
CoffeeCup Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Du mister ikke dagpenger kun ved å være registrert. Du mister dagpengene om du jobber mer enn 60%. Jobber du mindre enn 60% mister du prosentvis det du jobber. Om du jobber et fullt vikariat over en lengre periode, mister du dagpengene, men kan levere en forenklet søknad etter endt vikariat, hvor du da vil få tilbake dagpengene. Husker ikke hvor lang periode det er i øyeblikket, men står en del om dette på NAV sine sider. Du mister nok ikke dagpengene om du sier nei til et tilbud fra vikarbyrået, selv om du burde miste det. Ett kriterie for å motta dagpenger er at du ikke skal takke nei til tilbud om jobb, men dette syns jeg NAV er sløve på å følge opp.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Du mister ikke dagpenger kun ved å være registrert. Du mister dagpengene om du jobber mer enn 60%. Jobber du mindre enn 60% mister du prosentvis det du jobber. Om du jobber et fullt vikariat over en lengre periode, mister du dagpengene, men kan levere en forenklet søknad etter endt vikariat, hvor du da vil få tilbake dagpengene. Husker ikke hvor lang periode det er i øyeblikket, men står en del om dette på NAV sine sider. Du mister nok ikke dagpengene om du sier nei til et tilbud fra vikarbyrået, selv om du burde miste det. Ett kriterie for å motta dagpenger er at du ikke skal takke nei til tilbud om jobb, men dette syns jeg NAV er sløve på å følge opp. Ok Takk for informativt svar! Jeg vet jo at man i teorien ikke har lov til å takke nei til jobbtilbud. Men dette er jo jobbtilbud fra nav, så det var derfor jeg lurte på om de samarbeidet med et eventuelt vikarbyrå på det området. Anonym poster: 28d431d5e88381e5ff812cf1c022306d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå