AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Sitter og ser på "Pinlige sykdommer" på NRK, og er helt forskrekket (igjen) over hvor langt folk lar det gå før de går til legen. Det var nettopp en dame som hadde gått med bakteriell vaginose og fæl lukt nedentil i 5 ÅR. Dette er jo noe som lett kan fikses. Har også tidligere sett folk der som har gått i mange år med plager som bare blir verre og verre, små sår som blir til grønne, svære kjøttsår osv. Er folk virkelig så redd for legen? Og hvis de ikke tør å ta det opp med legen sin, hvorfor tør de da å ta det opp med en lege på TV? Anonym poster: 40033e4378a3713579cf30d3023648d0 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Synes det programmet er ekkelt å se på. Skjønner ikke at det er nødvendig å filme så tett oppe i folks skitne og infiserte kjønnsorganer. Æsj. Vi hadde likevel forstått problemet uten alle de ekle bildene. Anonym poster: feab6833709d8f4e9eccf339997ec5d7 4
Gjest Nenya82 Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Synes det programmet er ekkelt å se på. Skjønner ikke at det er nødvendig å filme så tett oppe i folks skitne og infiserte kjønnsorganer. Æsj. Vi hadde likevel forstått problemet uten alle de ekle bildene. Anonym poster: feab6833709d8f4e9eccf339997ec5d7 Helt enig. Hadde aldri i livet gjort noe sånt selv.Skjønner ikke at de tør,men regner med at de får noe for det.Kanskje dekket behandling eller noe?Men jeg hadde aldri ligget der med kjønnsorganet mitt oppi kameraet.Hadde vært flaut nok å gå til legen om det var et flaut/ekkelt problem.
Gjest BabyBlue Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Husker det var en jente der som hadde neglesopp, og gikk så lenge uten å behandle det at hun måtte kirurgisk fjerne neglene sine - og det var hele roten i tillegg, så etter hva jeg fikk med meg ville de ikke vokse ut igjen? Da hun dro tilbake til konsultasjon etter det sa hun at hun såvidt hadde tatt hånd om sårene etter operasjonen. Ehh...
Calypso Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Selv syntes jeg programmet er bra... klart, jeg spiser ikke mens jeg ser på det, men tror programmet kan fungere som en slags "shock treatement" for mange som ikke tør å gå til legen, samtidig så får de se at leger er profesjonelle som vil hjelpe (som regel). Det at disse pasientene tør å vise problemene sine på TV er en annen sak, men så kan det jo også være at hvis de tør å stille opp på TV-programmet så betaler TV-folka for behandlingen de trenger? 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #7 Skrevet 14. september 2012 Jeg har hørt det er flere som har vært der og "vist frem" sykdommen sin slik at andre skal få mer bevissthet rundt det. Som en slags folkeopplysning. Anonym poster: f2320f0523ef6cff75fed3fe513d696d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Det er helt frivillig å se på. Anonym poster: 4a2a02ccf3dffe5adfaa6d1819b231e8 5
lillevill Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Det er helt frivillig å se på. Anonym poster: 4a2a02ccf3dffe5adfaa6d1819b231e8 Og frivillig å diskutere. 2
Anglofil Skrevet 14. september 2012 #10 Skrevet 14. september 2012 Jeg synes det er et fint program jeg, aller mest fordi det også ofte viser hvor galt det kan gå hvis man ikke søker hjelp. Jeg lider selv av legeskrekk, så for meg er det en fin reminder på hvorfor det er viktig å gå til legen hvis man føler at noe er galt. Jeg tror nok ikke man skal skimse av at en del faktisk føler det slik som meg. Jeg har selv hatt en ganske spesifikk dårlig opplevelse med lege® som gjør at jeg kvier meg veldig for legebesøk. Med andre ord: jeg blir ikke sjokkert, synes det blir helt feil å dømme en del av de som som sliter. Synes heller de er tøffe som tør! Mvh Yvonne 8
Gjest Filleproletiet Skrevet 16. september 2012 #11 Skrevet 16. september 2012 Det handler jo bare om hva man venner seg til. Husker på den britiske versjonen, så var det ei dame som hadde hatt noe galt i endetarmsåpningen fra hun var 15 eller noe. Nå var hun 50 og gikk endelig til legen. HELE livet hadde hun måtte stikke en finger inn der mens hun dreit for at dritten skulle kunne ut. Det var et enkelt dagkirurgisk inngrep som tok en time. Tre uker etterpå var livet hennes forandret. Jeg vet selv hvor vanskelig det er å bestemme seg for å gjøre noe kirurgisk. Det å "overgi" seg til andre faller ekstremt unaturlig for meg, og sikkert mange andre. "Det årner seg", "man kan leve med det" osv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå