AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 http://www.nordlys.no/nyheter/article6235098.ece I passasjersetet foran satt en person med et usikret spedbarn på fanget. Er 5000 kr i bot straff nok? Vet ikke om BV er koblet inn, men her må det da være noe alvorlig galt med vurderingsevnen til de voksne? Anonym poster: ed946d8a664f84e4f80d1d1749389313
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Rettelse: 6000 kr i bot. Anonym poster: ed946d8a664f84e4f80d1d1749389313
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Regner med det er en av våre nye landsmenn som ikke helt har satt seg inn i reglene her til lands. Har opplevd dette når jeg bestiller taxi og forklarer at jeg skal ha med baby på turen og må ha sete godkjent for en på f.eks. 3 mnd. Da har taxisjåføren klødd seg i hodet og spurt om det virkelig er nødvendig - kan han ikke bare sitte på fanget mitt - og ikke hatt med sete selv om jeg ba om det da jeg ringte taxisentralen... <br /><br /> Anonym poster: 67455c9ce40bd2e56bd929ad94129788 2
Muscae Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Jeg så en aldeles norsk familie her forleden med en kvinne med en baby i fanget, i forsetet på en stasjonsvogn. Jeg anstrengte meg for å se hvem det var (liten bygd, "alle kjenner alle"), men så det ikke i farten. Skulle gjerne tatt nummeret, men fikk ikke med meg det heller.. Tror det er en del mindre intelligente mennesker der ute, som gjerne tenker at "det går bra, fordi vi skal bare en liten tur" eller "det gikk da bra med oss, da vi var små, og ikke brukte barnesete". Var faktisk nesten så jeg vurderte å poste det jeg hadde sett på facebook, så de evt fikk vite at de er observert (som sagt "alle kjenner alle")... 7
Missy1 Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Norsk eller ikke, det er ikke greit å sette barnets liv i fare for å spare noen sekunder. Sikring i bil er viktig uansett hvor "pent du kjører", folk må huske at det finnes andre bilister i trafikken og det er ikke sikkert de kjører pent fordi de tenker på at noen har en baby usikret på fanget sitt 1
kjole100 Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Jeg så dette senest i dag, så det skjer nok ofte. Norske personer i en varebil. At noen utsetter barnet for den risikoen som følger synes jeg er sjokkerende.. 1
Gjest ida Skrevet 14. september 2012 #7 Skrevet 14. september 2012 Det kom nye retningslinjer for ikke lenge siden så mener at i tillegg til bot sendes det bekymringsmelding til barnevernet. Gjelder uansett alder så lenge barna ikke er sikret slik regelverket er. Skulle bare mangle!
Gjest gjest Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Tanten til min mann, hun er godt norsk, mente i julen at det var en svært god idè at vi kjørte med babyen vår i mitt fang 5 mil istedet for å vekke barnet for å plassere det trygt i barnesetet........Hun fikk høre akkurat hva jeg mente om et slikt forslag, og hun ble selvfølgelig dødsfornærmet, noe jeg brydde meg fint lite om.....
La Guapa Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Vår første dagmamma kjørte med vår 1-åring uten barnesete !!!!! Datteren hennes satt i baksetet og "holdt fast" barnet vårt på en "liten kjøretur" som hun selv sa. Jeg var rasende da jeg ved en tilfeldighet fant ut dette !!!!!!! Det ble med den ene kjøreturen, for å si det slik...
Harlekin Skrevet 15. september 2012 #10 Skrevet 15. september 2012 Tanten til min mann, hun er godt norsk, mente i julen at det var en svært god idè at vi kjørte med babyen vår i mitt fang 5 mil istedet for å vekke barnet for å plassere det trygt i barnesetet........Hun fikk høre akkurat hva jeg mente om et slikt forslag, og hun ble selvfølgelig dødsfornærmet, noe jeg brydde meg fint lite om..... Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke skal kjøre med barn usikret, men det er ikke nødvendig å være unødvendig frekk/krass mot personer som foreslår dette. Spesielt den eldre generasjonen har ikke samme forståelsen av viktigheten av bilsikring som vi har, da vi har vokst opp med denne tankegangen. Da forklarer man heller dette på en fin måte, i stedet for å fornærme. (kan jo hende du sa det på en fin måte, men måten du skrev innlegget på, for meg til å tro at du kanskje var unødvendig krass ...). Sa du det på en fin måte derimot, lar jeg innlegget stå på generelt grunnlag 1
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2012 #11 Skrevet 15. september 2012 Som foreldre så baen. Idioti er arvelig. Så hvorfor bry seg? Norge trenger færre idioter, ikke flere.
Kahlan Amnell Skrevet 15. september 2012 #12 Skrevet 15. september 2012 Her i England er det faktisk lov å holde barn under 3 år på fanget i drosjer ... Heldigvis har vi egne seter så det blir ikke nødvendig for oss. In a licensed taxi or licensed hire car, if a child restraint is not available then the child may travel unrestrained in the rear. This is the only exception for children under 3, and has been introduced for practical rather than safety reasons. You should always think about ways to make sure that a child seat is available. http://www.childcarseats.org.uk/law/index.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå