Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #1 Skrevet 22. februar 2004 Har hatt e rkamera i lang tid jeg har vært svært fornøyd med (tror det heter Hewlerr Packard C200, det er i vertfall det som står på selve kameraet), men nå er det knust, og jeg trenger et nytt, hvilket bør jeg kjøpe? Legger størst vekt på brukervellighet og pris (det jeg har nå kostet ca 1200 for mange år siden, og det har mer enn god kvalitet nok for meg, men kan kunne strekke meg til i overkant av 2000 kr). Var inne på en test på tv2.no og så at det kameraet som ble ansett for å være best er Olympus Camedia C-860L (2990 kroner), litt i overkant av hva jeg tenker på i pris, men siden testen er gammel har jeg et håp om at det kan være billigere nå, noen som har erfaring med dette kameraet? Det skal brukes av personer i alderen 5 til 80 år, og med de (for å si det pent) "begrensede" datakunnskapene flere av de har (deriblandt meg ) er brukervennligheten VIKTIG. Takker for svar!
Gjest Embla s Skrevet 22. februar 2004 #3 Skrevet 22. februar 2004 Jeg har ikke mye greie på slikt, men mitt kamera er jeg super fornøyd med! Det er Sony cyber-shot (?) 5.o mega pixels med mulighet til å filme også (kjempeenkelt, med lyd, men filmene blir ikke like bra som ved filmkamera naturligvis..)
liv Skrevet 23. februar 2004 #4 Skrevet 23. februar 2004 jeg har det samme som embla tor jeg eller versonen over.. Det er to relativt like av de. Men begge de er nok litt dyrere enn 3000.. For å få opp kamera og pris så ta en titt på www.akam.no
Crispo Skrevet 24. februar 2004 #5 Skrevet 24. februar 2004 Vi har Canon Ixus v2 (tror det er det det heter) er veldig fornøyd med det, bra til våres bruk.... er ikke sikker på hva prisen for dette er i dag
-ida- Skrevet 25. februar 2004 #6 Skrevet 25. februar 2004 Vi har Canon ixus, vet ikke hvor mye det kostet, men det er veldig enkelt å bruke så lett at jeg har ansvaret for å legge inn bilder på data, sende de til fremkalling osv. Og jeg er alt annet enn datakyndig.
Saga Skrevet 25. februar 2004 #7 Skrevet 25. februar 2004 Jeg har Kodak EasyShareCX4230 med 2.0 px. Passer utmerket som et nybegynnerkamera og man får veldig fine bilder med det!
jordbær Skrevet 26. februar 2004 #8 Skrevet 26. februar 2004 Kamera får man fra 400kr og oppover.. Prisen kommer an på hvor god oppløsning du ønsker og hvilke finesser du trenger. Skal du ha et typisk "ta bilder av fest"-kamera, trenger du ikke ut med mer enn 600kr.. Men hvis du vil ta pene bilder som du kan skrive ut fotokopier av, må du nok opp i 2500-4000kr. Skal du først kjøpe kamera, anbefaler jeg deg å legge i litt ekstra. Da har du noe som holder noen år og du vil bli fornøyd. Selv har jeg et Canon Ixus 400. Det kostet i underkant av 4000kr da det kom ut, men prisen har nok gått litt ned i det siste. Du bør nok ha blitz, muligheten til å zoome(optisk zoom), MINIMUM 2MP, helst 3-4MP(megapiksler. Piksler sier noe om hvor store bilder du kan ta). Har du 4MP, kan du få et A4-kopi av bildet ditt, uten at det går utover kvaliteten. Sier som andre her. Se på www.akam.no . De har testet mange kameraer og kan fortelle deg hvor du finner det billigste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå