Gå til innhold

Ingen sultfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele mitt liv har jeg levd uten sultfølelse, og aldri vært noe glad i mat.

Men jeg spiser !!

Jeg har trent fast på treningsstudio i noen år, men ikke før i mai har jeg rast ned i vekt, 20 år 167 høy 45 kg. dette er ikke noe jeg vil!

Min samboer er veldig flink med kosthold å trening, han styrer med matrutiner det vil si 6 måltider iløpet av dagen og han forstår ikke hva som foregår, jeg har ribbein som synlig syns samt hoftebein, kragebein, skuldre! alt av knokkler synes, selv synes jeg det er grusomt..

Har også på di siste treningene blitt nummen(stikking) i lår og mindre førlighet i fingertuppene..

Men når samboeren ikke er hjemme så kan det bli til at jeg hopper over alle måltider frem til han kommer hjem fra jobb etc. dette er fordi jeg rett og slett ikke merker at jeg er sulten.. selv om jeg prøver så godt jeg kan å huske å spise.

Kan noen av dere hjelpe meg med å forstå hva som skjer med kroppen min ?

Takker for alle svar :smilyblomst:

Anonym poster: 55285ee11bfbd23621f8cbe7c3027cad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du burde ta deg en tur til fastlegen din og få tatt diverse blodprøver. forklar legen din det du skriver over her.

• Liker 2
Skrevet

Ofte henger liten matlyst sammen med stress og depresjon. Du er voksen, så du kan bestemme deg for å spise til faste tider. Det vil også i lengden gjøre at kroppen automatisk blir sulten til faste tider. Du burde uansett oppsøke fastlegen for å finne ut grunnen til at du har det som du har det.

Skrevet (endret)

Er mye som kan spille inn her, og da spesielt hvilken mat du har og hva som har forandret seg fra før du raste ned i vekt. Vanligvis er det stort sett bare når kroppen går inn i ketose at den raser ned i vekt, det vil si at kroppen essensielt spiser av fettlagrene på kroppen og gjør dette om til energi. Men det er ikke noe man går inn i annet enn ved null carbo diet, ikke lav karbo. Men er ikke noe man faller inn i uten videre, da det tar litt tid normalt sett, typisk 4-5 dager fra man kutter. De som har diabetes/blodsukker problem tror jeg har lett for å havne i ketose. Så vil annbefale deg å snakke med legen, og eventuellt sjekke deg for de forskjellige typene diabetes.

Hvis du har hatt en lang treningspause hvis du pleier å trene og akkurat har begynt å trene igjen så kan det være vann vekt du har mistet.

I forhold til mangel på sultfølelse vil det også være kost tilskudd som kan tas for å øke appetit/matlyst.

Forøvrig sliter jeg litt med det samme, kan fint gå en dag uten å spise, da det er veldig lett å nedprioritere eller glemme å spise. Men på andre siden har jeg ikke problem å få i meg nok mat når jeg har tid og annledning til det. Jeg synes det egentlig er greit, da jeg kjenner kroppen min og vet nøyaktig hvor mye minimum av hva den trenger er, så gir meg en økt fleksibilitet når jeg er under press og tidsklemma. Men helsa hadde nok vært en del bedre hadde jeg spist normalt. Men hey, hvis jeg strander på ei øde øy, så kan jeg ihvertfall leve lenge uten noe stress med å få tak i mat :P

Endret av For the ladies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...