Thomasine Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Har i flere år jobbet 80 % pga en mann som har jobbet mye. Har nå økt til 90 % og lurer på om dette også vil påvirke min fremtidige pensjon? Noen mener at 80 % vil påvirke pensjonen, mens andre mener det er ikke har noe å si hvis en jobber 90%.
Leo Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Opptjeningen din påvirkes tilsvarende stillingsprosenten din. Og noe av det dummeste kvinner gjør er å jobbe redusert med tilsvarende tap av pensjons- og trygderettigheter. Jeg sier ikke at man ikke skal gjøre det, men i slike tilfeller bør det settes av penger slik at den som har jobbet redusert for å ta vare på hus og heim får kompensert dette. 4
Gjest Badabing Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Det var fortsatt et godt spørsmål. Jeg har nemlig også hørt flere ganger at man aldri bør jobbe under 80%, men at det er det samme om man jobber 80 eller 100. Men det stemmer altså ikke? Kan altfor lite om pensjonsrettigheter, merker jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå