AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Hei. Skal stramme opp litt, komme i form og litt ned i vekt. Derfor lurer jeg på hva mat jeg burde spise? Har ikke så lyst å spise så mye karbohydrater, fordi jeg føler meg bare oppblåst og kvalm av det. Er forresten 20 år. 52 kg og 164cm. Har kjøpt inn salat, bogskinke, ryvita knekkebrød, egg, yoghurt(0%fett), paprika og litt sånt. Hva mer egentlig? Tenkte å ha med mat på skolen også. Skal trene styrke og jogge i tillegg. Så hva spiser dere? Anonym poster: a497e36a267b9a8c3bdbdf168302fc51
Despicable Me Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Egg Magert pålegg (kylling, kalkun, skinke o.l) Cottage cheese/kesam Grønnsaker
KristineS Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Havregryn er kjekt å ha. Rask og enkel frokost i form av enten havregrøt, eller med f.eks. melk eller yogurt.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Liker ikke cottage cheese, så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe det igjen. Men kylling, fisk, grønnsaker er så klart en selvfølge. Takk for svar. Gjerne kom med flere om dere har. Anonym poster: a497e36a267b9a8c3bdbdf168302fc51
skruf Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 Kylling, fisk, karbonadedeig, grønnsaker, vaniljekesam (godt sammen med eplebiter), skyr, fullkornprodukter, riskaker med smak (godt som snack hvis en er litt saltsugen), magrere ost....
Despicable Me Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Kjøp inn bær og det du trenger for å lage smoothie
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #8 Skrevet 13. september 2012 Bogskinke har 64 % svinekjøtt, men gelatin og stivelse. Kjøp renere kjøtt, du trenger ikke alt det ekstra. Renere mat er generelt en mye bedre huskeregel enn å kjøpe 0 %-yoghurter. Yoghurt har naturlig fett i seg, det er ikke farlig å få i seg litt av det. Da ville jeg heller passet opp for søtstoffer og andre tilsetninger. Anonym poster: fd66f9fc10edff0397710b2babc688c7 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #9 Skrevet 13. september 2012 Avocado Purre Hvitløk ( Supert i forkjølelssesongen) Ingefær Laks Anonym poster: 3f462a1c26d1343540d6ccfb07ad3867
Gjest Fairydust Skrevet 13. september 2012 #10 Skrevet 13. september 2012 Her er noe av det som pleier å stå på min handleliste: - Kalkunskinke, pepperskinke, osv - Røkt ørret - Økologisk kyllingfilet - Vårløk, gul løk, hvitløk - Paprika, agurk - Rødbeter - Forskjellige typer salater - Nøtter; cashew, mandler, pistasjnøtter, macadamian - Banan, mango, norske epler, ananas - Frosne jordbær, bringebær, bjørnebær og blåbær - Havregryn - Cottage cheese, mager kesam - Karbonadedeig, biffkjøtt av okse - Laks, ørret, sei og torsk - Hermetiske tomater Hmmm..det er det jeg kommer på i farten.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #11 Skrevet 14. september 2012 Tusen takk for svar. Ja det er helt sant, bogskinke er vel ikke det beste jeg kan spise. Skal heller handle inn svinekjøtt, kylling og litt annet Mye gode tips dere kom med, hadde ikke komt på alt selv. Anonym poster: a497e36a267b9a8c3bdbdf168302fc51
Gjest Payandeh Skrevet 14. september 2012 #12 Skrevet 14. september 2012 Jeg spiser weetabix med skummet melk og rørt multesyltetøy (uten tilsatt noe) Jeg spiser rugsprø med cottagecheese agurkskriver, avacado og tomat. Jeg spiser "kokt" kyllingfileet (uten tilsatt noe) masse grønnsaker (dampet) Jeg spiser frukt og grønnsaker. (Tips er å lage en vane at du hver kveld skreller gulrøtter og det du måtte ønske, danner et lite "grønnsaksfat" hvor du dagen derpå tilsetter litt nøtter (mandler eller valnøtter f.eks uten tilsatt salt) Fantastisk som mellommåltid, i stede for å bli fristet til å kjøpe noe søtt. Jeg spiser grønnsaker og dipp til kos, samt yoghurt med kokte bær (selv plukket), grøvt rundstykke med brunost, popcorn (bedre enn potetgull!!!), 85 % mørk sjokolade (fairtrade, økologisk) Hm.... Spiser også salater,fantastisk mange nydelige salater man kan lage! Kan aldri bli lei, hvis man vet hvordan man skal variere. Så tips er og lage en stor salatbolle i uka, som du kan ha med til lunsj f.eks eller ved siden av middagen. Planlegge middagen for en uke om gangen, økonomisk om du planlegger slik at du kan lage litt ekstra til rester. 3 av dagene bør gå til fisk! Samt være flink til å bruke tunfisk, makrell, laks osv som pålegg eller i salaten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå