Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #1 Skrevet 22. februar 2004 Kommer meg stadig ikke inn på msn, men internet ellers går fint. Varsler om at det er brannmur som er årsaken. Hva er egentlig det? Og er det noe jeg kan gjøre for å ordne opp...
Gjest the imp Skrevet 22. februar 2004 #2 Skrevet 22. februar 2004 Dersom du bruker hub/switch/router kan det være dette som er årsaken, Norton Internet Security kan også skape problemer. Eller hvis du har XP kan det hende at du har aktivisert brannmuren her og at den sperrer for. Men nå har msn en tendens til å påstå at du man sitter bak en firewall da, uten at du gjør det, og prøver man igjen et par ganger så kommer man ofte fint inn. Tror msn har litt nykker i blant.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #3 Skrevet 22. februar 2004 hvis jeg har xp, hvordan får jeg ordnet opp i det...hvordan sjekker man hva det er mna bruker..har virkelig ikke peiling på data
Gjest the imp Skrevet 22. februar 2004 #4 Skrevet 22. februar 2004 dersom du har XP går du inn på kontrollpanel/control panel. Har du blå bakgrunn på kontrollpanelet og det står velg en kategori se helt til venstre så står det bytt til klassisk visning. Trykk der. Da får du hvit bakgrunn. Har du allerede hvit bakgrunn finn nettverkstilkoblinger/ nettwork connections (ikonet er en jordklode med en stikk-kontakt i) dobbeltklikk på det ikonet og finn lan-tilkoblinger (local area connection) høyreklikk på dette ikonet og velg egenskaper7properties. Gå på avansert og se om det er krysset av for å beskytte pc med brannmur. For å finne ut hvilken windowsversjon du har kan du f.eks gå på kontrollpanel og dobbeltklikke på system. Da kommer det opp hvilken win-versjon du har. Dersom du kjører NIS så har du sannsynligvis et ikon nederst i høyre hjørne ved klokka, på skrivebordet eller på startmenyen. For å finne ut hva ikonene nederst i høyre hjørne er holder du bare musepila over dem og det kommer opp en liten boks med hva det er for noe. Er ikke fryktelig sleip på NIS, men dersom du ønsker hjelp til å konfigurere/endre instillinger på NIS bør du ta kontakt med symantec eller hvis du har det gjennom Telenor på skjema hvor du får svar pr mail: www.online.no/kontakt eller på chat direkte.online.no. Hvis du bruker hub/switch/router noe jeg tipper du ville visst om du gjorde (brukes stort sett hvis man har et hjemmenettverk eller kobler seg opp mot trådløst internett) så ta kontakt der du kjøpte utstyret eller sjekk i papirene etter supportnr.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #5 Skrevet 22. februar 2004 jeg kom til kontrollpanel, og den var hvit. Fant et ikon med nettverk, men det var ingen jordklode, lengre enn det kom jeg ikke. Da jeg trykket på nettverk, kom mange ulike nettverkskomponenter som var instalert.
Gjest the imp Skrevet 22. februar 2004 #6 Skrevet 22. februar 2004 Vel, sjekket du hvilken windowsversjon du har? Det jeg beskrev for deg var hvis du hadde XP, ingen av de andre windowsversjonene har denne brannmuren. Som sagt så kan det også bare være msn som bugger litt. Den har en liten tendens til å gjøre det i blant. Har også selv fått beskjed om at jeg sitter bak en brannmur, men den takler nå brannmuren helt fint andre ganger så tror det kommer litt an på "humøret" jeg
Gjest megdet Skrevet 22. februar 2004 #8 Skrevet 22. februar 2004 jeg får den feilmeldinga når jeg ikke er koblet til internett og..tror du skal glemme den "feilmld".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå