Gå til innhold

Ta med foreldre på visning til utleieleilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 23 år, som har bodd hjemmefra i 5 år. Nå er jeg på flyttefot, og skal på en visning til en utleieleilighet i morgen (det blir kun meg og megler). I den anledning har min kjære mor veldig lyst til å være med.

Så da er mitt spørsmål til dere hva dere hadde tenkt som utleiere om en mulig leietaker hadde tatt med seg moren sin?<br /><br /> Anonym poster: 9abd3c4c3d5e4380a3af238cbaf094f1

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

megler når det gjelder en leie-leilighet? :klo:

det er jo ikke noe galt å ha med seg moren sin eller noen andre når en skal på visning da!

selv hadde jeg med meg broren min fordi han har lang erfaring fra byggeplasser og byggeprosjekter, så han er veldig flink til å se om det er noen vesentlige feil med leiligheten eller det elektriske!

Da slapp jeg å bli lurt :briller:

Skrevet

Tror det er ganske normalt, fint å være to... Har alltid hatt med ekstra personer når jeg er på vising (selvfølgelig ikke hele slekten, men greit å ikke komme alene...)

Skrevet

megler når det gjelder en leie-leilighet? :klo:

det er jo ikke noe galt å ha med seg moren sin eller noen andre når en skal på visning da!

selv hadde jeg med meg broren min fordi han har lang erfaring fra byggeplasser og byggeprosjekter, så han er veldig flink til å se om det er noen vesentlige feil med leiligheten eller det elektriske!

Da slapp jeg å bli lurt :briller:

Det er gjennom utleiemegleren, så jeg kalte det bare megler.....

Men ok. Takk for svar.

Ts<br /><br /> Anonym poster: 9abd3c4c3d5e4380a3af238cbaf094f1 <br /><br /> Anonym poster: 9abd3c4c3d5e4380a3af238cbaf094f1

Skrevet

Tror det er ganske vanlig. Hadde det ikke vært for at jeg skulle leie leilighet på annen kant av landet enn hvor mine foreldre bor, så hadde jeg lett tatt med pappa da jeg var på visning. Kan ikke tenke meg at det skal virke inn negativt på megleren, det viser jo bare at du er seriøs og opptatt av at ting er riktig.

Skrevet

Da jeg skulle finne meg leilighet i fjor, ble moren min med. Tror det var utelukkende positivt, og at det faktisk bidro til at jeg fikk den ene leiligheten jeg var på visning på. Jeg er sjenert og hun er pratsom, så da fikk de en god tone med henne samtidig som de så at jeg var rolig og kom fra en god familie. Ganske greit ;)

Skrevet

Hvorfor skulle det være noe galt i å ha med foreldre eller andre? Det er nyttig å være flere på visning, for da kan man kanskje tenke på ting man ellers ikke ville ha kommet på.

Skrevet

Jeg fikk begge mine leiligheter og begge utleierene sa at det var positivt at foreldre (hver sin gang) var med. Leiligheter er dyre, de visste at jeg var lærling (dårlig betalt) og sa at det var en trygghet for dem som utleier at de så at foreldre var støttende dersom noe skulle skje.

Pluss at foreldre er ærlige, de har som oftest vært i din posisjon og kan se mangler/muligheter der du ikke ser dem. Man får en person som kan diskutere leiligheten med deg etter visning.

Skrevet

Jeg synes alltid det er greit å være to når man skal på visning. Da kan man lage seg et inntrykk selv, i tillegg til at den andre personen også kan komme med sin mening.

Skrevet

Da jeg var yngre, hadde jeg som oftest med foreldre på visning. Utelukkende positivt, vel og merke hvis de du har med deg er oppegående mennesker. Som sagt over her; Det viser at du har engasjerte voksne (nå er jo du også voksen, men allikevel) rundt deg. Det signaliserer større trygghet rundt at valget du gjør ikke er på impuls, at du nok kan klare leien (ellers hadde nok ikke familie støttet valg av bolig) og sier litt om hvem du er...

Skrevet

ikke uvanlig i det hele tatt. Jeg var med barn på utallige visninger i forbindelse med kjøp. De unge syntes det var en trygghet at jeg var med.

Anonym poster: 3118e8346215bb512c7884b140374d9b

Skrevet

Jeg hadde med mamma da jeg var og så på leiligheten jeg bor i nå. Jeg tror det er relativt vanlig å ha med en ekstra person når man drar på visning, ettersom det er kjekt å ha en å diskutere fordeler og ulemper ved leiligheten med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...