Ylajali Skrevet 27. mai 2004 #61 Del Skrevet 27. mai 2004 Selvfølgelig, men denne ferien var ganske impulsiv og jeg viste lite om Israel, og ingen sa noe til oss heller. Dessuten er det stor forskjell fra by til by, i Tel Aviv er det ingen som bryr seg om hva man går i feks. Det sto ikke akkurat et skilt på butikken om at den hadde dresscode, og når det er 40 varmegrader så er ikke bukse og genser det første jeg tar på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uinnlogget Skrevet 10. juni 2005 #62 Del Skrevet 10. juni 2005 Helt definitivt Ayia Napa, Kypros. I motsetning til andre i denne tråden som synes strendene var overfylte, så fant ikke vi en eneste strand på den uka vi var her. Så sjøen og så at det gikk an å klatre ut i den på noen svære steiner om man risikerte livet i kulden og vinden, men noen strand var det helt klart ikke. Nesten ikke en sjel der, bare anleggsarbeid overalt, og når den eneste åpne baren het Gå inn, Rulla ut og det der var bare vi og en dritings servitør, da sier det det meste... Venezia: Har vært der tre ganger ifbm jobb, alle gangene mellom oktober og mars. Det er utenfor sesong, det er kaldere og mindre folk. Og det tror jeg absolutt er en fordel, for jeg opplevde ingen trengsel (trengsel nok på de store turiststedene selv om det var lavsesong riktignok), ingen vond kloakklukt eller søppel i kanalene. Det var bare veldig fint og hyggelig og særlig etter midnatt, da stenger plutselig alt der og det er fint å spasere rundt i smauene og se seg rundt. Fant tilfeldigvis en åpen bar men den var tydeligvis illegal for den ble stormet av politiet. Ikke akkurat det man forbinder med Venezia kanskje... Men Venezia i turistsesongen: nei takk, tror rett og slett det er et elendig reisemål på sommeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reisefeber Skrevet 12. juni 2005 #63 Del Skrevet 12. juni 2005 Playa del ingles er desidert det værste stedet jeg har vært på til nå. Masse vind umulig å ligge på strand og bade og pes av fulle folk og barer. golden sands i Bulgaria kan jeg også ta med. Flyet fullt av single ekle grisete nordmenn som skryter av at det er 4 gangen de er der i år. Horene som står utenfor alle utesteder, dårlig skiftende vær, dårlig mat og pes av fulle folk på kveldene. Finnes ikke noe som helst idyllisk med den plassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bree Skrevet 12. juni 2005 #64 Del Skrevet 12. juni 2005 Tror jeg må henge meg på at Norge er et temmelig trist ferieland, med mindre man resier for å besøke noen eller på en hytte. Det er rett og slett gresselig dyrt, og man får utrolig lite for pengene. Reserverer man en hytte ved sjøen på campingplassen, kan du banne på at du får en som ligger oppi et skoghold ved siden av søpla, hehe. Og siden det er tre timer til nærmeste andre overnatting, er du ikke akkurat i forhandlingsposisjon, heller. Bortsett fra det, må jeg si at jeg unngår å reise charter så langt det lar seg gjøre. Kanskje jeg når jeg en dag får barn kommer til å sette pris på at det finnes en bamseklubb på hotellet, men i mellomtiden foretrekker jeg å reise på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 12. juni 2005 #65 Del Skrevet 12. juni 2005 Burfjord i nord norge, mygg, kuer og uendelig med skog og sjø. Ofaqim i Israel, ikke en eneste badestrand, skulle vi i svømmehall måtte vi dra på forskjellige dager fordi gutter og jenter ikke kunne bade sammen. Og helst skulle vel jentene bade med klær også. Glemmer ikke første dagen da vi skulle besøke butikken til de vi bodde hos, jeg i hotpants og kort topp. Med det samme vi kom inn fikk jeg noen UTROLIG stygge blikk, og han vi kjente kom løpende i mot meg og dro meg ut, pakka på meg en diger lagerfrakk og inn bakdøra hvor jeg måtte sitte på en bruskasse blant frukta og spise fersken. Vi dro etterhvert til Tel Aviv og la oss inn på hotell i noen dager, og der var det kjempe. Besøkte også Dødehavet hvor det var sykt varmt, og det vannet var et helvete å bade i, følte meg som en kokt OG stekt spekesild resten av dagen. Men oppsummert var den ferien en stor opplevelse. Synes ikke du har noe å klage over. Dersom du er såpass uopplyst burde du ha prøvd å sette deg inn i kulturen. Det er du som er besøkende og du bør vise respekt for landets skikker. Det er du som besøkende som skal tilpasse deg levesettet der nede, ikke motsatt. De fleste vet da at kvinner dekker seg til i store deler av midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bereist Skrevet 12. juni 2005 #66 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har ingen dårlige totalopplevelser fra noen av feriene mine, men noen bagateller kan jeg nevne: - konstant regn og steinur i Jotunheimen, som ellers viste seg å være litt i bratteste laget for ei byjente - den italienske rivieraen, husker ikke hva stedet het - umulig å ligge på standa pga ekle og innpåslitne selgere, liiiiite å finne på og få butikker. Dessuten var jeg litt på kant med reisefølget. Ellers glad i Italia, men ikke vært i Venezia - Brüssel - stygg og usjarmerende by. Joseph Conrad beskrev den ganske treffende i Heart of Darkness (eller en novelle), men jeg husker ikke hva det var... Men hyggelig reisefølge -Zakopane, nydelig natur (Tatrafjellene), men vanvittig overfylt, og for en nordmann føles det rart å gå i kø i fjellet. Alle fastboende leier ut halve huset (husene bygges dobbelt så store som man trenger, nettopp for å leie ut til turister) og selger postkort. Noen driver også mer avanserte souvenirsjapper som selger sauemelksost og postkort. ALLE polakker er der på ferie og drikker øl med sugerør når de ikke går opp og ned hovedgata for å se på souvenirer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiia Skrevet 13. juni 2005 #67 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg er stortsett fornøyd med alle ferieturene jeg har vært på. Det har jo vært hendelser som ikke har vært så positive, men som man kan se det humoristiske i nå i ettertid. Hvis jeg skal nevne noe negativt må det bli bilferie i Norge, f.eks Nordkapp som er altfor dyrt og oppskrytt. Prisnivået, dårlig service og alle bomstasjonene rundt omkring kan jo skremme vannet av enhver turist i dette landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 13. juni 2005 #68 Del Skrevet 13. juni 2005 Warzava må være den værste byen jeg har vært i! Jeg og ei venninne dro dit i fjor sommer med buss. Det er den værste bussturen jeg har hatt i hele mitt liv! Elendig buss med vanvittif dårlig benplass. Samtidig var den full av fulle og stinkende polakker. Vi satt 24 timer på den bussen og kroppen min har aldri blitt så sliten og støl etter en lang busstur (jeg har tatt buss til Paris før). Da vi endelig kom frem var hotellrommet så som så, frokosten var elendig, så vi spiste på kjøpesentrene i byen. Menneskene i byen var sure og lite hjelpsomme. De gikk rett på deg på gata, flytta seg ikke en centimeter. I butikkene var de ansatte sure og nesten frekke. De smilte aldro og gadd aldri gjøre noe ekstra for deg i det hele tatt. Så hvis jeg noengang skal tilbake til det landet skal jeg holde meg laaangt unna Warzava! Til dere somhar vært i India - hva var galt med det landet? Jeg har alltid hatt lyst til å reise dit, men nå lurer jeg på om jeg skal la være... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chachapuma iil Skrevet 13. juni 2005 #69 Del Skrevet 13. juni 2005 Warzava må være den værste byen jeg har vært i! Jeg og ei venninne dro dit i fjor sommer med buss. Det er den værste bussturen jeg har hatt i hele mitt liv! Elendig buss med vanvittif dårlig benplass. Samtidig var den full av fulle og stinkende polakker. Vi satt 24 timer på den bussen og kroppen min har aldri blitt så sliten og støl etter en lang busstur (jeg har tatt buss til Paris før). Da vi endelig kom frem var hotellrommet så som så, frokosten var elendig, så vi spiste på kjøpesentrene i byen. Menneskene i byen var sure og lite hjelpsomme. De gikk rett på deg på gata, flytta seg ikke en centimeter. I butikkene var de ansatte sure og nesten frekke. De smilte aldro og gadd aldri gjøre noe ekstra for deg i det hele tatt. Så hvis jeg noengang skal tilbake til det landet skal jeg holde meg laaangt unna Warzava! Til dere somhar vært i India - hva var galt med det landet? Jeg har alltid hatt lyst til å reise dit, men nå lurer jeg på om jeg skal la være... Da må jeg bare få skyte inn at jeg også har vært i Warsawa og har stikk motsatt inntrykk. Var der bare i fire dager men skulle ønske jeg kunne reist tilbake. Reiste riktignok med fly, men min oppfatning av byen var at den var overraskende vestlig, menneskene var veldig hyggelige, maten god og billig og det var mye som skjedde i byen. Absolutt et reisemål JEG vil anbefale, men de som har vært i Krakow sier at det er et bedre reisemål om man først skal til Polen. Men- jeg syntes Warsawa var en veldig interessant by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 13. juni 2005 #70 Del Skrevet 13. juni 2005 Har stort sett vært fornøyd jeg da. Og også vært godt fornøyd med en del av de stedene det klages på her. Playa del ingles har jeg vært flere ganger, og stortrives, har det varmt og godt og storkoser meg. Vi jeg se andre steder tar jeg leiebil og kjører rundt på øya. Fuerteventura, et helt fantastisk sted, men du må ha leiebli og kjøre rundt en del og finne de rette stedene. Vi var der i 3 uker og så utrolig mye fint, kunne gjerne vært der lenger. Ellers har vi vært kjempefornøyd med Portugal, Tyrkia, Kreta og andre deler av Gran Canaria. Eneste stedet jeg ikke vil reise tilbake til er Bulgaria, Var alene med datteren min der når hun var 1 år og vi ble overfallt av tiggere flere ganger, det var ikke noe koselig. Og første hotellet vi bodde på var helt jævlig, bytta med en gang. Men stranda var fin og det var varmt og godt og den maten vi spiste var da god. Har faktisk vært veldig fornøyd med maten på alle de stedene jeg har vært. Men det gjelder jo og finne riktig restaurant og. Er jo samme her i Norge er jo ikke alle restauranter som har god mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 13. juni 2005 #71 Del Skrevet 13. juni 2005 Har ingen ferier jeg vil betegne som mislykkede - men Sousse i Tunisia var vel det minst hyggelige reisemålet av de jeg har vært på. Skittent og støvete, innpåslitne selgere... Jeg reiser ikke tilbake, men hadde ei OK uke der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. juni 2005 #72 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg var i nordkina midtvinters og fikk et utrolig dårlig inntrykk av kineserne, de var mer enn uhøflige, rett og slett uforskammede, de kunne peke og le høyt og til og med lyve deg rett opp i trynet i stedet for å tape ansikt i en diskusjon. (Når rett skal være rett må jeg vel si meg enig i at Norge er et rimelig kjipt land mhp høflighet også.) Canariøyer og sånt synes jeg ikke er noe særlig, husker jeg ble skuffet sist over vannvittig kjedelig mat, akkurat det samme turistopplegget over alt. Men så er ikke jeg noen chartertype heller, (Canariøyer fx. er kun hvis jeg holder på å fryse i hjel en mørk norsk høst.), så jeg syntes jeg fikk som forventet egentlig, kan ikke dra til turistøy og tro at man skal oppleve noe annet enn en turistøy, i hvert fall ikke uten å gå inn for det selv. Ellers tror jeg at jeg har likt alle steder jeg har vært, ikke minst India! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 13. juni 2005 #73 Del Skrevet 13. juni 2005 definitivt verste turen var til Alcudia på Mallorca... kun pensjonister og småbarnsfamilier, og for de gruppene passet stedet perfekt... men ikke for oss uten gåstol mine beste ferieminner må være i telt i en uke i Chamonix i Frankrike., en uke i telt i Bergen med min beste venninne, og Kreta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #74 Del Skrevet 18. juni 2006 Hmm, du selv skriver at Alcudia var PERFEKT får målgruppe (eldre og småbarnsfamilier). Du har ikke noe å klage på, da overalt på internett står det at Alcudia er feriemål for familier med barn. Du burde informere deg litt bedre før du reiste dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 18. juni 2006 #75 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg kommer heller aldri til å reise tilbake til Venezia, London, Playa del ingles eller Tyrkia. Overfylte, skitne og masete steder. Heller ikke Amsterdam frister, etter å ha tatt båttur på kanalen med DET møkkete og illeluktende vannet. (fin slankekur, mista matlysten for resten av den dagen, kan man si....)- Skulle liksom være litt kulturelle da, men på Anne Frank-museet var det kø herfra til evigheten, ga opp rett og slett. Inne i de "pittoreske" smauene var det vanvittig sterkt søppellukt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ava Skrevet 18. juni 2006 #76 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg synes alle feriene mine har vært perfekte og fine i ettertid. Der og da har det ikke alltid vært like fint ... da tenker jeg på overnattingssteder - jeg klarer ikke legge meg ned hvis det er skittent eller hvis det er småkryp rundt meg ... DA får jeg noia. Når jeg ser bortifra diverse overnattingssteder og restauranter så må jeg si at alle feriene våre har vært perfekte. De siste årene har vi funnet et sted som vi reiser tilbake til hver sommer ... det er blitt "vårt" sted, til og med sønnen min på 20 vil fortsatt være med oss dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #77 Del Skrevet 18. juni 2006 Kan ikke forstå at noen ikke kan like Venezia. Nå har riktignok jeg styrt unna den verste turistsesongen. At noen ikke liker horder av turister kan jeg alltids skjønne. Jeg har aldri vært på noen mislykket ferie, har positive opplevelser fra alle steder jeg har vært. Det slitsomste er kanskje å feriere i Frankrike, særlig Paris, siden alt som sies om franskmenns uhøflighet er sant. Aldri opplevd maken til uforskammede folk, og de verste søker seg av en eller annen grunn til serviceyrker ser det ut til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #78 Del Skrevet 18. juni 2006 Alanya i Tyrkia er den desidert verste plassen jeg har feriert. Og jeg har feriert mange steder: Dominikanske Republikk, drøssevis av greste øyer, Gran Canaria, Kenya, Irland, Russland, Thailand, India, Kambodsja, Brasil, Frankrike, og gudene vet hvor. Men Tyrkia var verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #79 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg var i nordkina midtvinters og fikk et utrolig dårlig inntrykk av kineserne, de var mer enn uhøflige, rett og slett uforskammede, de kunne peke og le høyt og til og med lyve deg rett opp i trynet i stedet for å tape ansikt i en diskusjon. ← Dette må jeg si meg enig i, men bortsett fra det hadde vi det veldig fint i Kina! Jeg har i grunnen hatt det veldig bra overalt hvor jeg har reist; det gjelder å tilpasse seg reisemålet. Oppfører man seg som folk og er litt realistisk i forhold til hvor i verden man er, får man en fin ferie. Reiser man til Russland og forventer melk fra Tine Meierier, til et svært religiøst land i hotpants eller til et chartersted uten å forvente turister, er det vel egentlig ens egen innstilling det er noe galt med, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #80 Del Skrevet 18. juni 2006 Ofaqim i Israel, ikke en eneste badestrand, skulle vi i svømmehall måtte vi dra på forskjellige dager fordi gutter og jenter ikke kunne bade sammen. Og helst skulle vel jentene bade med klær også. ← Neste gang du leter etter badestrender, vil jeg anbefale deg å finne et reisemål som enten ligger ved kysten eller i nærheten av en innsjø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå