Gjest Janiza Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Har bodd sammen min samboer nå i 2 år, og vi har det ganske fint sammen. Det er et par ting som irriterer meg og det er at han aldri sier i fra til meg hvor han går enn/hva han skal osv. Jeg er ikke så nøye på å vite om detaljer, men hvis han f.eks sier til meg at han skal dra til Sverige med en kompis så vet jeg ca sånn hvor lang tid det tar før han ca er tilbake. Og det jeg så klart går ut i fra da det er at han kommer hjem etter dette, eller i det minste ringer/sender meg sms om det blir forandringer i planene/eller at han blir lenger borte. Han sier omtrent aldri fra om dette, så det som skjer i de fleste tilfeller er at jeg må ringe han for å spørre han om hvor han er. Om han er hos en kompis eller hva han gjør er det samme, jeg liker bare å få beskjed.. For jeg begynner jo å lure noen ganger. Et annet eks jeg har var at han skulle hente en kompis av seg i en naboby og kjøre han hjem hit fordi vi skulle se på film. Dette tar ca 40 min, og han ble borte 2 timer. Jeg forventet at han kun skulle hente denne kompisen for var jo det han sa men han ble altså borte så lenge. Tredje eksempel: Han skulle kun kjøre kompisen hans hjem og ble borte i flere timer en natt. Fra ca 2330 - 0300. Etter 0300 ringte jeg han for jeg synes klokka begynte å bli mye (Var en hverdag neste dag og de to har ikke jobb noen av dem) Da fikk jeg til svar at han hadde vært hos denne kompisen i flere timer og spilt FIFA. Noe jeg synes jeg kunne fått beskjed om! Er bare å ringe å si i fra til meg..jeg blir her litt..!!! Jeg på min side sier alltid i fra hvis det blir forandringer i planene, eller jeg går noen steder. Ikke for at jeg gjør noe galt, men da vet han i alle fall hvor jeg er hvis det skulle hende noe! Er det jeg som er kontrollerende og overragerer, eller burde han faktisk si fra til meg om dette?
Gjest Purple Haze Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Jeg synes det er alminnelig folkeskikk å gi beskjed til de/den man deler hus med om hvor man drar og ca når man kommer hjem. 18
Gjest Erm Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Han høres ut som et skikkelig sosehue. 5
LittDiva Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Man må si i fra. For min del synes jeg voksne mennesker må innen rimelighetens grenser gjøre det de vil, men er vel ikke for mye forlangt at man får vite om planene. Så slipper man vente, være bekymret, legge seg eller finne på noe selv. Og blir det forandring i planene så kan man si i fra omtrent hva som skjer eller nårman kommer. Burde ikke være så vanskelig. 4
-Jiinxs- Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Han høres ut som et skikkelig sosehue. Kunne ikke sagt det bedre selv.
Gjest Fleecejakke Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 Jeg forventer at man gir beskjed om hvor man er. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Minner litt om eksen. Nå var jeg antagelig både usikker og litt for kontrollerende (?) i starten, så jeg kan ta min del av skylda selv om jeg ikke husker hva som var hva lenger. Men det å ville ha beskjed i forkant, og gjerne et omtrentlig klokkeslett om når han kom hjem - evt en melding om planene endret seg, det hadde løst mye frustrasjon i vårt tilfelle. Jeg mener ikke at man til en hver tid skal vite hva den andre gjør, nekte den andre å dra til de vennene han vil osv. Selvsagt er det helt urimelig. Men det er hyggeligere å få beskjed om at man har tenkt seg bort, enn å plutselig bli forlatt på bursdagen sin rett etter en god middag (som jeg hadde lagd mesteparten av som vanlig), fordi han plutselig skal over til en kamerat og røyke seg fjern. ÅH! Så glad jeg er for å være singel, og for å ha mulighet til å finne en mer omtenksom kjæreste! Anonym poster: 8748feeba3a237adbba52beb648f5b5e 2
Alvina Skrevet 13. september 2012 #8 Skrevet 13. september 2012 Min første tanke ts, er at han driver med dop, eller noe illegalt. Men håper han bare surrer, er litt usikker hva jeg håper på, for driver han med illegale ting er det håp, gjør han ikke det, er det ikke håp. Likevel, dette skal du ikke finne deg i.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #9 Skrevet 13. september 2012 Har hatt en sånn eks jeg og, temmelig slitsomt i lengden. Det er ikke kontrollerende å ville vite sånn ca når den du er glad i kommer hjem da, eller at han skal si ifra om han blir lenge. Normal folkeskikk å gi beskjed sånn at den hjemme ikke blir redd for ulykker .e.l. Anonym poster: 64b9b749ee04f95c626556d4df751416
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 13. september 2012 #10 Skrevet 13. september 2012 Jeg synes det er alminnelig folkeskikk å gi beskjed til de/den man deler hus med om hvor man drar og ca når man kommer hjem. Enig! Hadde mannen min dratt ut en kveld og sagt at han kom tilbake om en halvtime og han ikke var kommet tilbake etter mange timer, så hadde jeg jo vært livredd for at noe hadde hendt han. 2
super-s Skrevet 13. september 2012 #12 Skrevet 13. september 2012 Jeg synes ikke du er kontrollerende, og jeg pleier ofte å reagere hvis jeg synes noen er det. Det handler jo om at du vil vite hvor han er, så du slipper å bli så bekymret for ham!
Havbris Skrevet 13. september 2012 #13 Skrevet 13. september 2012 Jeg synes det er alminnelig folkeskikk å gi beskjed til de/den man deler hus med om hvor man drar og ca når man kommer hjem. Ja! Dette handler ikke om kontroll. Men om vanlig hensyn til mennesker man lever sammen med. Om planer endres er det greit å si fra. Fjelvettreglene kan gjelde mange steder.
karkl Skrevet 13. september 2012 #14 Skrevet 13. september 2012 Er det guttunger dere er sammen med? Selvfølgelig gir man beskjed hvor man skal og når ca man er tilbake. Ved endring i planene så sender man en sms. Har ingen ting med å være kontrollerende å gjøre, men å vise vanlig folkeskikk overfor partneren. Hva hadde han sagt om dere hadde gjort det samme? Er han ikke i stand til å forestille seg hvordan dette er for den som sitter hjemme? 2
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Er det guttunger dere er sammen med? Selvfølgelig gir man beskjed hvor man skal og når ca man er tilbake. Ved endring i planene så sender man en sms. Har ingen ting med å være kontrollerende å gjøre, men å vise vanlig folkeskikk overfor partneren. Hva hadde han sagt om dere hadde gjort det samme? Er han ikke i stand til å forestille seg hvordan dette er for den som sitter hjemme? . Sambo min er 28, han mener det er nok å si at han skal NOE fredagskveld, med kameratene. Når jeg spurte hvor de evt skulle og når han kom hjem, ble han sint. ( på tross av at han flere ganger ikke har kommet hjem før neste dag, da sier han at de har spillt fifa hele natta eller vært et sted han ikke husker på nach vet ikke om jeg skal le eller grine av det sistnevnte der.. ) han ble sint og spurte om han hadde innetider faktisk!!
Lulu89 Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Hjelp! Hvor finner dere alle disse "flotte" typene??
Gjest Siv Skrevet 10. desember 2012 #17 Skrevet 10. desember 2012 Hjelp! Hvor finner dere alle disse "flotte" typene?? på byn såklart hehe... Jeg for min del har fått lokket han med til parterapi så får vi se åssen det går
Gjest Siv Skrevet 10. desember 2012 #18 Skrevet 10. desember 2012 Hjelp! Hvor finner dere alle disse "flotte" typene?? om du forresten har tips over geografiske områder der det er bedre beite, med mye grønt gress er jeg lutter øre!!! :D
Gjest Eurodice Skrevet 10. desember 2012 #19 Skrevet 10. desember 2012 (endret) Jeg har et forslag til dere med slike hensynsløse kjærester. Bare si litt henslengt en kveld mens dere kler på dere yttertøy at dere tar en tur til en venninne, så går dere bare. Greit å avtale med noen på forhånd, da. Ikke ring hjem, ikke send melding, ikke svar om mannen skulle forsøke å ta kontakt. Bli gjerne borte til dagen etter, la mannen svette. Dere vil sannsynligvis merke på reaksjonen når dere kommer hjem, om han faktisk bryr seg om dere, eller er likeglad. I sistnevnte tilfelle sier det seg selv hva som er best å foreta seg. Endret 10. desember 2012 av Arabella 1
Gjest Siv Skrevet 10. desember 2012 #20 Skrevet 10. desember 2012 Jeg har et forslag til dere med slike hensynsløse kjærester. Bare si litt henslengt en kveld mens dere kler på dere yttertøy at dere tar en tur til en venninne, så går dere bare. Greit å avtale med noen på forhånd, da. Ikke ring hjem, ikke send melding, ikke svar om mannen skulle forsøke å ta kontakt. Bli gjerne borte til dagen etter, la mannen svette. Dere vil sannsynligvis merke på reaksjonen når dere kommer hjem, om han faktisk bryr seg om dere, eller er likeglad. I sistnevnte tilfelle sier det seg selv hva som er best å foreta seg. . Hehe. Jeg prøvde det der en gang... Han sa han stakk til en kamerat, så fikk jeg høre at de satt og drakk der. Og tenkte, vel vel, da trenger ikke jeg sitte her aleine, så jeg gjorde noe så vilt som å kjøre til søstra mi og familien hennes... Der satt jeg hele kvelden, og da jeg ikke hadde hørt noe kl 02, og at det hadde kommet 20 cm snø så sov jeg likegodt over der. Jeg sendte ingen mld til han om det da så sovna jeg jo der... Hadde fått mld av han rundt halv fire om at nå kom han hjem. Da sov jo jeg, så neste morgen kl 10kjørte jeg hjem igjen. Da møtte jeg en ildsint skikkelse av et mannebein trampende ned bakkene, for å bli hentet av kameraten igjen. Han hadde jo selvsagt bilen der, siden han ikke sa eller ikke hadde planlagt å drikke, ikke vet jeg... Men det var MEG som var idioten som ikke hadde sagt fra... For han sendte jo mld han... Halv fire på natta!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå