Silfen Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Nabo og jeg satt og bablet om spåkoner i går og hun fortalte at de hadde ringt en Ariane og hun hadde såååå mye rett og var såååå flink. Jeg bare HAHA, bre humbug. Neida, mente hun og jeg måtte prøve og kom til og bli helt overbevist. Ikke pokker om jeg betaler for det, men det ville hun. Så jeg ringte. Jadda. Hallo og alt. Hva ville jeg vite, spør hun. Neida, fortell om livet, universet og alt, sier jeg. Så begynte hun. Nei, det var nå vanskelig å se, men hun fikk da tunet inn på meg. Jeg måtte tenke på hva jeg ville vite og jeg tenkte VELDIG hardt på at jeg kunne tenke meg noen lottomillioner. Men neida, det var ikke snakk om noen penger. Men en mann, en yngre mann til og med, han var på vei inn i livet mitt. Og jeg skulle treffe han gjennom jobb, det var iallfall sikkert. Og jeg sa neeei. Og hun fortsatte, men ingenting stemte. Til slutt sa hun bare; beklager, kan ikke hjelpe deg. Du er en av 10 000 jeg ikke kan se noe på. Eller er jeg muligens 1 av 10 000 som ikke lar seg lede og gir henne svarene, ubevisst, som hun søker. Hun sier forøvrig TAKK veldig mye og det er jo en form for positiv bekreftelse så kanskje man ubevisst sier ting for at hun skal si takk. Anyway; jeg trodde det var bullshit før og jeg tror iallfall det er bullshit nå! 6
Amens Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Veldig mange av dem bruker teknikker for at man skal gi bekreftelse på de "faktaene" man slenger ut som stemmer nogelunde. "Jeg merker en kvinne som er veldig stille" Ingen reaksjon fra kunden. "Og det er veldig uvanlig for hun er veldig utadvent egentlig" Kunden reagerer med å si at det høres ut som sin nylig avdøde mor... Det heter vist "cold reading" og er vist mye brukt av folk som "snakker med døde". 1
Vulpes Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Bare humbug og tull, ja. Mange av dem vet nok godt hva de driver og er dermed rene svindlere, andre tror nok litt på sine egne evner men driver like fullt ut med de samme psykologiske teknikkene. 1
Gjest Linaria Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Jeg skal tro på spåkoner når de begynner å vinne i lotto... Jeg har så lyst til å ringe en selv for moro skyld, bare for å se hva slags tull de kommer med, men det er jo så sinnsykt dyrt!
Silfen Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2012 Jeg snakket vel bare 4-5 min, men det er jo 26 kr minuttet. Men ikke jeg som betaler, haha.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #6 Skrevet 24. september 2012 Ring fra telefonkiosk? Anonym poster: 44c8ec00dd3712ad273f96fdbde17b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå