Gå til innhold

Hvor mye tid bruker du på studiet?

23 stemmer

1. 1. Tid?

• 37,5 timer eller mer
      3
    • 30 - 37
      5
    • 20 - 29
      5
    • 10 - 19
      3
    • Mindre enn 10
      2
    • Panikkleser før eksamen
      6
    • Jeg er et geni
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig:)

Jeg bruker (nesten alt for) mye, synes jeg selv. Vi er vanligvis på skolen fra 8-16 hver dag, utenom fredag hvor vi er ferdig kl. 12. I disse timene inngår forelesninger, kolokvie og arbeid med både større og mindre prosjekter som skal leveres inn. Lese før/repetere etter forelesninger, eksamenslesning ect. kommer i tillegg om kvelder/helger. Alt i alt fyller det mye mer enn en 37,5 timers arbeidsuke.

Anonym poster: d716d3a3b732122477b3028c53a89e6c

Skrevet

Vanskelig å svare på, fordi det varierer fra uke til uke. Men jeg bruker nok ikke 37,5 time pr uke, mest fordi jeg også har en 50%-stilling ved siden av.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Bruker 7-8 timer om dagen. Har ingenting obligatorisk utenom noen innleveringer, men leser på dagtid da jeg har barn. Har forelesninger ca 12 timer i uka, og selvstudie ellers.

Skrevet

Jeg bruker alt fra 0-6 timer om dagen, men skal skjerpe meg nå slik at det blir nærmere 7 hver dag. Går master nå, på tide å jobbe ordentlig :P

Skrevet

Har 13 timer undervisning i uka. I tillegg leser jeg fra 0 til seks timer om dagen. På en vanlig uke bruker jeg omtrent 25 (mer eller mindre effektive) timer på skolen. I eksamensperioden stiger det til omtrent 30-35 timer i uka.

Skrevet

I studieplanen vår står det at de har beregnet 45 timers effektiv studiejobb hver uke, og det er nok ikke så langt fra sannheten for de fleste hos oss :) Vi har forelesninger hver dag og ofte andre ting, som kollokvier med veileder eller lab. Mange i klassen sitter igjen på skolen frem til langt utpå kvelden etter det. Selv drar jeg helst hjem og bruker vel alt fra 35 til 50 timer "effektiv" tid pr. uke, og i ukene før eksamen så fyker det fort opp i 65-75 timer i uka. Hvis jeg har brukt bare 35 timer en uke så synes jeg det er en dårlig studieuke... Og jeg var en sånn som gjorde LITE på videregående, men likevel gikk ut med toppkarakterer, så jeg tror ikke det er meg det er noe galt med :tongue:

Snittet fra levekårsundersøkelsen blant studenter er vel på ca 32 timer i uka?

Anonym poster: 9480272fcec705ed3cab3402bc2f80a3

Skrevet

Tja, 50-60 timer i uka, og jeg henger allerede etter. På bachelor var det vel ca 30-35 timer i uka.

Gjest Fairydust
Skrevet

Har veldig lite obligatorisk, men er nødt til å lese MYE på egenhånd. Aner ikke hvor mange timer i uka jeg bruker. Det varierer veldig, men er nok en god del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...