AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Hvorfor er det så mange kjeftesmellere som hele tiden skal påpeke at vi "moteslaver"skal finne våre egen klesstil. Er det ikke er dere som er et slags offer over den "GUD, mitt verste mareritt er å følge med den store hovedstrømmen. Hvorfor kan ikke vi få være de jævla sauene vi har lyst til å være. Det koster oss faktisk mindre energi å kunne få den luksusen å bare få lov til å være mainstream. Dere har aldri noensinne tenkt at dere er en like så stor saueflokk når dere på LIV og DØD skal gjøre det stikk motsatte av det som er mainstream her og nå. Dere er livredde for å bli sett som den store mainstreamen, derav er dere slaver, og derfor føler dere dere overlegen oss som egentlig bare ha lyst til å være en del av samfunnet, og som ikke bryr oss så mye om å være så speshul. Har fått tusenvis av tilbakemeldinger om at jeg må finne min egen stil. Jeg har min egen stil, forskjellen er at jeg driter totalt i å ha den merkelige innstillingen om at jeg ikke må "følge min egen stil". Hva hvis jeg ikke bryr meg om å ha dette jævla behovet for få ha min mainstreame klesstil, forid noen nolduser fortelle at det er å være slave under mote-press. Skulle nesten tro at deres verste frykt er å bli sett på som en sau, og at dere ser på dere som über-menschen som følge av den jævla individuelle stilen deres, er dere virkelig så redde for å bare følge hovedstrømmen. Hva med å gå den andre veien - faktisk følge en mainstream stil, det koster mindre krefter. Paradoksalt er det største moteslavene de som har som sin største skrekk å være "en i mengden" Og selv om jeg følger moten, hvorfor skal jeg liksom være en slave? Heller slave på den måten, fremfor å følge den store hovedsauen hvor folk desperat har et intens ønske om å ikke være en del bermen med vanlige klær klesstil. Jeg shopper dyrere klær, jeg hater hennes og maurits som følge av de billige klær med CRAPPY kvalitet. Jeg går i klær jeg føler meg komfortabel med, og jeg er stolt over at jeg slipper presset med å skulle gå så jævla unikt kledd fordi fordi presset om å skulle være "one of a kind" i klesveien. Paradoksonalt kler dere "unike" dere på akkurat smame måte, høres jeg egentlig den Jeg ser på det som en styrke i å kle meg etter den mainstreame klesstilen. Punktum. Mange skrivefeil, me skitt og. Anonym poster: 7015a0b2fec1d3302866849b5af595c7 3
Antlers Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Var det godt å få det ut? Jeg er nok ikke noen kjeftesmelle, men har jo mine tanker om "moteslaver". Mennesker som liker å følge med på trender, være tidlig ute med å bruke litt spesielle, nye plagg/tilbehør/sko, og som evner å velge vekk det som ikke passer - de er ikke moteslaver i mine øyne. Ser ingenting galt i å være interessert i mote, med mindre man er av den typen som kun bruker dyre merkeklær for å fremstille seg som bedre enn bermen, mens man hånlig ser ned på folk som handler på H&M eller loppemarked. Noen liker kvalitet der andre fortrekker kvantitet, noen synes det er toppen av lykke å finne et plagg i en bruktsjappe som man ikke får kjøpt hverken hos Acne eller H&M, men det betyr ikke at alt som er rimelig er dårlig, eller at alt som er dyrt er av kvalitet. Moteslaver er for meg de mer usikre menneskene som (tror de) må bruke en viss type klær for å bli akseptert. Om f.eks skinnyjeans er in, betyr jo ikke det at alle kler dem, og det er nettopp dette som fort blr feil med mote - man velger etter hva som er in, uten å tenke på om det ser fordelaktig ut på. Om tomatrød er den mest populære fargen denne sesongen, så ser jeg fortsatt like jævlig og utvasket ut i den fargen. Om gjennomsiktig bluse med synlig BH under er den nyeste trenden, så betyr ikke det at det at det er kurrant å møte opp i begravelse slik (gjerne med flotte, moderne sko til http://www.office.co...63300078_b1.jpg ). Selv om det finnes flere nye trender, er det ikke nødvendigvis heldig å kombinere alt på en gang. Jeg er ikke opptatt av å følge moten, men ser ikke på meg selv som bedre (eller verre for den saks skyld) enn de som gjør det. Ikke er jeg opptatt av å skille meg ut mest mulig heller, men jeg er veldig opptatt av å ha en garderobe jeg liker, i farger og fasonger som kler meg, enten det er billige eller dyre plagg. Jeg kommer til å kjøpe meg et par sko som ligner disse så fort skattepengene kommer inn på konto: http://stylesiren.ie...hitop-wedge.jpg . Ikke fordi de er in i høst, men fordi jeg falt for dem med det samme jeg så dem.Om disse http://cdn2.yournext...amel.jpg?982b9e plutselig blir in, så kommer jeg ikke til å ta i dem med ildtang engang, av den enkle grunn at jeg synes de er grusomme. 5
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Tror dere virkelig så lavt om "moteslaver"? At de har null kritisk sans til hva de vil ha, og at de bare kjøper absolutt alt som er IN i øyeblikket? Mange "moteslaver" kjøper de klærne de liker i det aktuelle motebilde, og hvorfor ikke? Det er det som er tilgjengelig, fremfor å tråle butikk etter butikk for å finne det ene, unike plagget som man vet med sikkerhet "ingen andre har". Bare fordi de tilfeldigvis liker det som befinner seg i motebildet betyr ikke nødvendigvis at de er noen usikre krek som har et desperat behov for å signalisere til omverdenen at de er så up to date? Det verste man kan si til en som skiller seg ut klesmessig er at de er akkurat som alle andre. Jeg gidder ærlig talt ikke å bruke tid og krefter på å skille meg ut, snakk om å sløse vekk verdifull tid. Ironisk nok er er "utskillerne" kledd i nøyaktig den samme stilen som andre. Paradoksalt nok virker denne gruppen mer usikre, i og med at de ikke vil bli sett på som mainstream. Hvis det er hovedgrunnen til at de kler seg alternativt, må de vitterlig nok være som skjelvende aspeløv. Mange av de som finner sin "egen" stil har merkverdig lik stil som alle de andre som går for egenkomponert stil. Jeg liker å være moderne i min klesstil til en viss grad, men jeg kjøper aldri noe fordi det er noe "alle andre har", men fordi jeg liker å føle meg som en del av fellesskapet. Jeg tviler på at andre "moteslaver" ukritisk kjøper klær fordi de er tankeløse fjols som ikke vet bedre, kanskje med et unntak av veldig usikre fjortiser. MEN, de synes klærne er kule, og det bra nok. Merkelig å se ned på denne gruppen mens de er i en sårbar fase. Fjortiser har en merkelig klessmak, da jeg var fjortis sjøl kunne jeg gå rundt i pyjamasbukse - fordi det var kult (i mine øyne). Skjønner ikke hvorfor folk applauderes over UNIK stil, mens alle vi andre som bare har lyst til å ha en anonym og grei klesstil skal bli sett ned på som tankeløse fjols uten kritisk sans. 3
Irim Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Var det godt å få det ut? Jeg er nok ikke noen kjeftesmelle, men har jo mine tanker om "moteslaver". Mennesker som liker å følge med på trender, være tidlig ute med å bruke litt spesielle, nye plagg/tilbehør/sko, og som evner å velge vekk det som ikke passer - de er ikke moteslaver i mine øyne. Ser ingenting galt i å være interessert i mote, med mindre man er av den typen som kun bruker dyre merkeklær for å fremstille seg som bedre enn bermen, mens man hånlig ser ned på folk som handler på H&M eller loppemarked. Noen liker kvalitet der andre fortrekker kvantitet, noen synes det er toppen av lykke å finne et plagg i en bruktsjappe som man ikke får kjøpt hverken hos Acne eller H&M, men det betyr ikke at alt som er rimelig er dårlig, eller at alt som er dyrt er av kvalitet. Moteslaver er for meg de mer usikre menneskene som (tror de) må bruke en viss type klær for å bli akseptert. Om f.eks skinnyjeans er in, betyr jo ikke det at alle kler dem, og det er nettopp dette som fort blr feil med mote - man velger etter hva som er in, uten å tenke på om det ser fordelaktig ut på. Om tomatrød er den mest populære fargen denne sesongen, så ser jeg fortsatt like jævlig og utvasket ut i den fargen. Om gjennomsiktig bluse med synlig BH under er den nyeste trenden, så betyr ikke det at det at det er kurrant å møte opp i begravelse slik (gjerne med flotte, moderne sko til http://www.office.co...63300078_b1.jpg ). Selv om det finnes flere nye trender, er det ikke nødvendigvis heldig å kombinere alt på en gang. Jeg er ikke opptatt av å følge moten, men ser ikke på meg selv som bedre (eller verre for den saks skyld) enn de som gjør det. Ikke er jeg opptatt av å skille meg ut mest mulig heller, men jeg er veldig opptatt av å ha en garderobe jeg liker, i farger og fasonger som kler meg, enten det er billige eller dyre plagg. Jeg kommer til å kjøpe meg et par sko som ligner disse så fort skattepengene kommer inn på konto: http://stylesiren.ie...hitop-wedge.jpg . Ikke fordi de er in i høst, men fordi jeg falt for dem med det samme jeg så dem.Om disse http://cdn2.yournext...amel.jpg?982b9e plutselig blir in, så kommer jeg ikke til å ta i dem med ildtang engang, av den enkle grunn at jeg synes de er grusomme. Din stil er nok helt fantastisk og feilfri, så ditt arrogante svar er jo helt på sin plass. Håper du synes det var godt å få det ut
Antlers Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Din stil er nok helt fantastisk og feilfri, så ditt arrogante svar er jo helt på sin plass. Håper du synes det var godt å få det ut Tror du må lese innlegget mitt en gang til. TS virket oppriktig frustrert i sitt innlegg, derav spørsmålet om det var godt å få sagt det. Feilfri? Fordi jeg er mer opptatt av hva jeg liker enn hva som er in? Hmmm, nei. Det blir liksom litt vanskelig å definere "moteslave" uten å si noe negativt om det. Vi har forskjellige meninger - helt greit - men vi kan heller diskutere det jeg faktisk har skrevet, og ikke meninger du tillegger meg. 1
Vulpes Skrevet 14. september 2012 #7 Skrevet 14. september 2012 Jeg skjønner delvis hva du mener. Men samtidig er det jo ikke slik at man enten slavisk følger moten eller at man slavisk prøver å finne sin egen stil. Mange, deriblant meg, legger ikke så veldig mye i dette med mote. Jeg følger jo moten sånn omtrentlig ettersom jeg handler i vanlige kjedebutikker, og dermed blir både inspirert og delvis tvunget til å kjøpe klær som er «in» nå for tiden. Man blir også påvirket av blader, blogger og andre mennesker. Et eksempel: I det jeanstights-moten kom lo jeg meg skakk av de dritstygge jeanstightsene i butikkene. Etter noen måneder så jeg flere og flere gå med det, og til slutt synes jeg det var fint. Men jeg tenker sjeldent bevisst på hva som er siste mote når jeg handler klær. Jeg kjøper rett og slett det jeg personlig synes er fint - og ja, det «jeg personlig» synes er fint er i høyeste grad påvirket av motebildet. Men jeg stresser ikke med det. Jeg leser ikke massevis av moteblader for å forberede meg på moten som er på vei inn. Vet ikke om jeg får fram poenget mitt her. Greia er at det er flere gråtoner her, ikke kun svart/hvitt. Så lenge man koser seg med klær og stil synes jeg det er greit, uansett hvilken retning man går. Det er først når man stresser med å slavisk følge den ene eller andre moteretningen (å finne sin egen spesielle stil er jo også en moteretning) at jeg synes det blir dumt. 1
encore Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Din stil er nok helt fantastisk og feilfri, så ditt arrogante svar er jo helt på sin plass. Håper du synes det var godt å få det ut Hun svarte da ikke arrogant? Du må være uvanlig hårsår! Og til TS: Du er vel den største kjeftesmella her. Innlegget ditt er fullt av motsetninger, og jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil hen. 3
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Synes det er rart at det hagler inn med masse kritiske svar hvis en eller annen stakkers sjel lurer på hva siste mote er. Hva er IN nå?? Hvis en person har lyst til å vite hva som er IN så hvorfor ikke? Vedder på kritikerne også har gått vekk fra furupanel siden det er så voldsomt UT. Gidameg.
Shinana Skrevet 14. september 2012 #10 Skrevet 14. september 2012 Hvorfor er det så mange kjeftesmellere som hele tiden skal påpeke at vi "moteslaver"skal finne våre egen klesstil. Er det ikke er dere som er et slags offer over den "GUD, mitt verste mareritt er å følge med den store hovedstrømmen. Hvorfor kan ikke vi få være de jævla sauene vi har lyst til å være. Det koster oss faktisk mindre energi å kunne få den luksusen å bare få lov til å være mainstream. Dere har aldri noensinne tenkt at dere er en like så stor saueflokk når dere på LIV og DØD skal gjøre det stikk motsatte av det som er mainstream her og nå. Dere er livredde for å bli sett som den store mainstreamen, derav er dere slaver, og derfor føler dere dere overlegen oss som egentlig bare ha lyst til å være en del av samfunnet, og som ikke bryr oss så mye om å være så speshul. Har fått tusenvis av tilbakemeldinger om at jeg må finne min egen stil. Jeg har min egen stil, forskjellen er at jeg driter totalt i å ha den merkelige innstillingen om at jeg ikke må "følge min egen stil". Hva hvis jeg ikke bryr meg om å ha dette jævla behovet for få ha min mainstreame klesstil, forid noen nolduser fortelle at det er å være slave under mote-press. Skulle nesten tro at deres verste frykt er å bli sett på som en sau, og at dere ser på dere som über-menschen som følge av den jævla individuelle stilen deres, er dere virkelig så redde for å bare følge hovedstrømmen. Hva med å gå den andre veien - faktisk følge en mainstream stil, det koster mindre krefter. Paradoksalt er det største moteslavene de som har som sin største skrekk å være "en i mengden" Og selv om jeg følger moten, hvorfor skal jeg liksom være en slave? Heller slave på den måten, fremfor å følge den store hovedsauen hvor folk desperat har et intens ønske om å ikke være en del bermen med vanlige klær klesstil. Jeg shopper dyrere klær, jeg hater hennes og maurits som følge av de billige klær med CRAPPY kvalitet. Jeg går i klær jeg føler meg komfortabel med, og jeg er stolt over at jeg slipper presset med å skulle gå så jævla unikt kledd fordi fordi presset om å skulle være "one of a kind" i klesveien. Paradoksonalt kler dere "unike" dere på akkurat smame måte, høres jeg egentlig den Jeg ser på det som en styrke i å kle meg etter den mainstreame klesstilen. Punktum. Mange skrivefeil, me skitt og. Anonym poster: 7015a0b2fec1d3302866849b5af595c7 Her signerer jeg det aller meste! En av de største "motereligionene" er jo å ikke være som "de andre"! Det er utrolig tilfredsstillende å drite tynt i kritikken fra de som bekjenner seg til denne "religionen". Typisk var det for noen år siden da Converse begynte å få fotfeste i motebildet igjen. Da var det guruene som lovpriste dem, og omtrent kalte andre for idioter som ikke plukket opp trenden omgående. Idag, når "alle" går i dem er det de samme "alle" som er mainstream og egentlig helt fortapte. Så sitter de der da, på sine høye hester, og forteller alle oss andre hvor lost vi er vedr. det å kle oss. Enkleste, og aller beste løsning på problemet er å gi en stor F i hva de sier, og gjøre slik man selv er komfortabel med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå