viwi Skrevet 30. mai 2002 #1 Skrevet 30. mai 2002 vi hadde bestemt ss for mendelsons brudemarsj, men så vet jeg at min tilkommende mann er drittlei den. Så da prøver vi heller å finne en annen som han og kan like. Hvilken innmarsj skal dere andre herinne ha????12
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #2 Skrevet 30. mai 2002 Hei Vi tenker faktisk på å ha den Kronprinsparet hadde som utgangsmars vi. Det er helt nydelig og forhåpentligvis er det ingen som tenker at "det var jo den de hadde som utgangsmarsj" Jeg tror ikke jeg hadde kjent den igjen iallefall.
Mrs. B Skrevet 30. mai 2002 #3 Skrevet 30. mai 2002 Vi skal bruke Wagners Lohengrin som inngangsmarsj og Mendelssohn som utgangsmarsj. Ikke veldig orginalt, men det er disse vi forbinder med bryllup. 12
Kame Skrevet 30. mai 2002 #4 Skrevet 30. mai 2002 Åh, jeg har funnet en kjempefin en! Den heter Canon in D og er av Pachelbel - jeg fant den på en amerikansk bryllupsside, søkte på den på Audiogalaxy og lasta den ned. Den er feiende flott! (Jeg har faktisk hørt den i traileren til filmen "musikk fra hjertet" med Meryl Streep, tror jeg - den finnes sikkert på soundtracket) Jeg har ringte kirkekontoret her og bedt om å få den, og de skulle høre med organisten, men virket positive fordi de også er drittlei Mendelsohn... Ellers tror jeg kanskje jeg hadde valgt noen av de norske.
viwi Skrevet 30. mai 2002 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2002 Aller helst ville vi hatt en nordnorsk inn og siden vi skal bruke brudemarsj fra Løddingen ut av kirka.. Men der kommer vi ikke lenger...
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #6 Skrevet 30. mai 2002 Purpose fra Maria Steward av Richard Nordraak er fantastisk vakker. Du kan lytte på den på sidene til Røyken Kirke.
scorpion73 Skrevet 30. mai 2002 #7 Skrevet 30. mai 2002 Til Anonym. Vi har og lyst til å bruke brudemarjsen kronprinsparet brukte, men jeg tror snart jeg har ringt halve norge rundt, uten å klare å finne notene. Hvor fant dere de, eller hvilken kirke skal dere gifte dere i siden de har den. Er det noen andre her inn som har peil på hvor jeg kan finne den, eller de notene hadde jeg blitt kjempegla for svar. Ellers skal vi bruke brudemarsj fra lødingen ut, det er den halvdan sivertsen synger.
Gjest Lykke Skrevet 30. mai 2002 #8 Skrevet 30. mai 2002 Vi håper på å bruke Canon in D til inngang og Highland Cathedral til utgang. Er veldig fornøyde med valgene og håper organisten er enig med oss!12
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #9 Skrevet 30. mai 2002 Vi skal bruke Trumpet Voluntary av Clarke, synes den er kjempeflott! Skal leie inne en trompetist som skal spille sammen med orgelet.
Lady79 Skrevet 30. mai 2002 #10 Skrevet 30. mai 2002 heisann.... skal ha brudemarsj fra Øre vi...og kanskje skal en kammerat av oss spille trombone til...vi gleder oss masse...
8juni2002 Skrevet 30. mai 2002 #11 Skrevet 30. mai 2002 vi skal ha mendelsohn inn og til utgansmarsj skal vi ha den som kronprinsparet hadde, har fått i en som skal spille den på fele sammens med organisten
Tussilago Skrevet 31. mai 2002 #12 Skrevet 31. mai 2002 Vi skal ha Mendelson inn, selv om alle har hørt den 100vis av ganger, det er den jeg forbinder mest med bryllup. Ut vet vi ikke enda?!!
meta Skrevet 5. juni 2002 #13 Skrevet 5. juni 2002 Kame: Den av Pachelbel er virkelig nydelig. Den vil vi gjerne ha også. Skal dere da leie inn en fiolinist eller noe også? Vi vurderer det, men har ikke peiling på hva det koster..
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #14 Skrevet 5. juni 2002 Til scorpion73 Jeg har ikke tenkt på det enda, men jeg tror vi kanskje bare kommer til å kjøpe CD'en med sangen på - det blir sikkert bra. Den finnes på plata til Nye Ringnesin som heter Leik og melodien heter Bruremarsj etter Jørgen Lien. Jeg vet ikke om det kan bli litt "harry" å ha kun CD, men jeg tror ikke jeg orker å legge så mye tid/energi i å finne noter, folk til å spille etc.. Lykke til!
Kame Skrevet 5. juni 2002 #15 Skrevet 5. juni 2002 meta: Nei, jeg tror ikke vi leier inn en fiolinist. Den versjonen jeg har lastet ned har ikke en utpreget fiolin i seg, så jeg tror den er helt fin uten. (Men jeg har enda ikke snakka med organisten om den, så den er ikke sikret... Håper bare på det beste) Det virker som om dette er en av de mest brukte i USA, så jeg skjønner ikke helt hvorfor den ikke er mer brukt i Norge - ellers er vi da flinke nok til å herme? Uff - jeg har utsatt dette med kirken totalt nå - det er 17 dager igjen, og vi har ikke sendt inn papirene... Skjerpings!
Augustbrud02 Skrevet 6. juni 2002 #16 Skrevet 6. juni 2002 Vi kommer nok til å bruke Mendelssohn inn. Dette er jo den som vi forbinder med bryllup, og jeg har vil gjerne ha marsjer som vi forbinder med dette. ut kommer vi nok til å bruke Lohengrin. Altså, lite fantasifulle, men veldig tradisjonelle!
September-brud Skrevet 6. juni 2002 #17 Skrevet 6. juni 2002 Vi skal ha Bruremarsj av Jan Magne Førde som innmarsj. Han har skrevet den ut for fire saxofonister.. Det blir kjempe stilig. Siden jeg spiller saxofon selv, syns jeg dette var en kjempe idee...
symre Skrevet 6. juni 2002 #18 Skrevet 6. juni 2002 Vi hadde bruremarsj fra Seljord inn, og Myllargutens bruremarsj ut. Vi leide felespiller, det var aldeles praktfullt. Han kostet 1500,- for hele vielsen, og tilbød seg også å spille et stykke underveis (men da hadde vi nok innslag, dessverre!) Vi fant ham på nettet: http://www.folkogdans.no/nfk/index.html
Kame Skrevet 6. juni 2002 #19 Skrevet 6. juni 2002 Urk - fikk en telefon fra organisten. Det viser seg at de bare har et en-raders orgel i kirken vi gifter oss i (en ganske liten kirke), og Pachelbel vil da høres puslete ut. I tillegg reagerte hun på at introen var så veldig lang på den, og den virket ikke så marsjaktig. De har ikke hørt den noen steder, bare fått tak i notene, så det er vel kanskje de som spiller den litt tregt.. Uansett så velger vi da noen andre - jeg tipper det blir noe norskt!
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2002 #20 Skrevet 7. juni 2002 Du, Kame - kan du legge ut link til den siden du fant Pachelbelsangen på (eller aller helst direktelink til sangen)? Lurer på om det ikke er den jeg har lett etter...takk !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå