Gå til innhold

Trenger tips om julegave til en 7-år gammel jente

Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville helt klart kjøpt lego. Vet ikke om det er noe særlig "inn", men når jeg var på den alderen så var lego sin "drage-kriger-borg" absolutt øverst på ønskelisten. Angrer litt på at jeg gav den bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svarer min sjuårige lillesøster: PetShop-dyr, Nintendospill (om hun har Nintendo DS eller lignende) og Barbie, både dukker og filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det varierer veldig fra barn til barn, men barbie, pet shop, jentelego om hun fortsatt leker med sånt. Ellers er my model tegneting/brevpapir veldig populært her i huset. Perle ting og hobby saker. spenner, hårbøyler, lipgloss, smykker. Jenter slutter å leke mye tidligere nå om dagen desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Skolesaker, klær, tegnesaker, hår acc, smykker, sånne "lage ting selv" pakker (alt fra armbånd til pynt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mari kontrari

Stemmer også for hobbysaker. Gode fargeblyanter, tusjer og tegneblokker er jo slikt som blir brukt opp, så det er heller ikke så farlig om hun har det fra før. Ting til å lage armbånd (som nevnt over) er også slikt som jeg tror er stas, da kan hun også lage å gi bort til venninner. Eller kanskje ting til å lage album eller kort? Kjøpe inn litt stilige ark og "bling" til å dekorere med, samt en fin eske eller mappe til å samle tingene i?

Lego var også et godt forslag, man får jo aldri nok basis"ingredienser", og det finnes jo masse morsomme sett (sykebil, politi, dyrehage, etc.). Men dropp rosa sminkesalong-legosettet, da, om ikke annet enn for min sjelero ;)

Sånne plastdyr (tror de er litt dyre, men av god kvalitet) som ser litt realistiske ut samlet vi på da jeg var liten, i hvertfall, og lekte ganske mye med, alt fra sauer til elefanter.

Spill som passer for alderen er sikkert også kjekt å ha, særlig om det har et tema som passer med interesser.

...også kan du jo sende en epost til foreldrene å høre om det er noe hun trenger, enten det er ny pysj eller ullsstrømper. Særlig om du ikke skal feire jul sammen med de er det jo fort glemt om gaven blir litt kjedelig. (Pysj er ikke kjedelig, altså, var stor stas for meg når jeg var liten i hvertfall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...