Gå til innhold

Føler meg som en drittsekk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne jeg har kjent i litt over ett år nå. Vi har det kjempe hyggelig sammen og hun er snill, smart og morsom. I det siste har vi flørtet med hverandre og denne uka snakket vi om vi kunne bli noe mer. Hun var veldig klar på at hun ville, mens jeg var mer vag i svaret mitt.

Tingen er at jeg liker henne som person veldig godt, men synes ikke hun er attraktiv. Altså hun er søt, men har ingen følesler utover det. Jeg tenkte kanskje noe av dette ville komme etter vi flørtet litt, men nei.

Grunnen til at jeg føler meg som en drittsekk, er at hun er litt overvektig. Ikke ekstremt, men fortsatt en del over normalvekten for en 21 åring. Hun har veldig problemer med kroppsbildet sitt og hun føler seg ikke tiltrekkende har hun sagt.

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil gjerne fortsette å være venner med henne, men samtidig vil jeg ikke såre henne ved å si at jeg ikke synes hun er attraktiv.

Hjelp :S

Anonym poster: 2e0edf71db06738718174aded90b0eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke si at hun ikke er attraktiv. Nei, nei, nei, aldri si til en jente at hun ikke er attraktiv! Hører du meg?! Si heller noe i den dur at du ikke har helt de samme følelsene for henne, men at du er glad i henne som en venn.

• Liker 3
Skrevet

Veldig enkelt: si at du elsker henne som en venn, men at du dessverre ikke har noen følelser ut over det.

Og så... hvorfor i helvete flørter du med henne over lang tid, om du ikke har planlagt å ta det videre?

• Liker 8
Skrevet

Og så... hvorfor i helvete flørter du med henne over lang tid, om du ikke har planlagt å ta det videre?

Man kan flørte med noen uten å ville gifte seg med dem.

Det er faktisk ganske normalt.

Skrevet

Man kan flørte med noen uten å ville gifte seg med dem.

Det er faktisk ganske normalt.

Om du flørter på en måte som tilsier at du vil noe mer, når du ikke vil det, da er du bare dum.

Jeg flørter hele tiden, men gir aldri utrykk for falsk intensjon.

• Liker 5
Skrevet

Om du flørter på en måte som tilsier at du vil noe mer, når du ikke vil det, da er du bare dum.

Jeg flørter hele tiden, men gir aldri utrykk for falsk intensjon.

Det virker da ikke som han har gjort det heller ut fra det han skriver.

Når man flørter med noen er det alltid en mulighet for at enkelte tror det ligger mer i det. Synes ikke man bør slutte å flørte av den grunn.

Skrevet

Du suger til å flørte om du ikke kan tilpasse flørtingen situasjonen.

En flørter på en helt annen måte med venninner, kontra ei man faktisk vil bli i lag med.

• Liker 3
Skrevet

Du suger til å flørte om du ikke kan tilpasse flørtingen situasjonen.

En flørter på en helt annen måte med venninner, kontra ei man faktisk vil bli i lag med.

Man kan ikke styre at folk får følelser for en, like lite som at man kan styre at man får følelser for andre.

Skrevet

Teiteste je g

Har ei venninne jeg har kjent i litt over ett år nå. Vi har det kjempe hyggelig sammen og hun er snill, smart og morsom. I det siste har vi flørtet med hverandre og denne uka snakket vi om vi kunne bli noe mer. Hun var veldig klar på at hun ville, mens jeg var mer vag i svaret mitt.

Tingen er at jeg liker henne som person veldig godt, men synes ikke hun er attraktiv. Altså hun er søt, men har ingen følesler utover det. Jeg tenkte kanskje noe av dette ville komme etter vi flørtet litt, men nei.

Grunnen til at jeg føler meg som en drittsekk, er at hun er litt overvektig. Ikke ekstremt, men fortsatt en del over normalvekten for en 21 åring. Hun har veldig problemer med kroppsbildet sitt og hun føler seg ikke tiltrekkende har hun sagt.

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil gjerne fortsette å være venner med henne, men samtidig vil jeg ikke såre henne ved å si at jeg ikke synes hun er attraktiv.

Du har altså da strøket ditt eget ego ved å late som at du er interessert i den her venninnen når du ikke er det...

Vel, ingenting annet å gjøre enn å trekke flørtingen bort og begynne å agere som en helt normal platonisk venn.

Skrevet

Du er vel ikke akkurat drittsekk, men en smule feig?

Få sagt fra til henne snarest mulig at du ikke er interessert, sånn at hun slipper å bruke tid på å tro at det kanskje blir dere.

Skrevet

En ting er at du innledet og fulgte opp denne flørtinga som du sier - en annen ting er at du lot det gå inn på en samtale om dere var interessert i noe mer, uten at du der satte klare linjer om rent vennskap. Det var der du ga henne håp om noe mer, et håp hun garantert går med nå. Vær iallefall fair nok til å gjøre det skikkelig slik at du ikke driver og har henne på beite og prøver å overse det faktum at hun evt er dritforelska i deg. Slikt er bare slemt og egoisme på høyt plan. Alt for mange som gjør dette spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...