AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Hei! Jeg er 16 år (jente) og bor for meg selv på hybelhus. For en stund siden stor det noen menn og snakket i gangen. Hørte ikke hva de snakket om, men så plutselig prøvde de å åpne døra mi. De stakk en nøkkel inn i låsen, men fikk ikke vridd den rundt siden det var feil nøkkel, og så ble det stile veldig lenge. Men nå er det noen som prøver igjen. Ringte til ei jeg kjenner som bor i etasjen over da det skjedde første gangen. Hun sa at jeg ikke skulle tenke på det, men nå er det jo noen som prøver igjen! Jeg er kanskje litt pysete, men jeg bor for meg selv og det er litt skummelt. Har ikke skjedd noe sånt før. Tenk om de bryter opp døra mens jeg sover da!! Kommer til å sitte våken i hele natt med en kniv ved siden av meg jeg nå Hva skal jeg gjøre? Anonym poster: 283db3ffc07af4615b39b9f5f962b349
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Jeg hadde først prøvd å kontakte noen av de andre i hybelhuset, ringt hun i andre etasjen igjen, så kan de se hvem det er! Kanskje noen som har tatt feil dør, og ikke forstår hvorfor nøkkelen ikke passer? Ring en venn/veninne dersom du har noen i nærheten å spør om de kan sove over hos deg Jeg har et triks jeg pleier å bruke dersom jeg er redd for å sove, jeg lener noe skranglete inn mot døra, som ramler i bakken og vekker meg dersom den åpnes. Eller legger noe til å hvile oppå dørhåndtaket sånn at det ramler ned og bråker dersom noen tar i døra. Da vet jeg at jeg våkner vis noen prøver å komme seg inn, så kan du hyle av full hals å vekke hybelnaboene Ellers så er det betryggende å ha mobilen og kniven liggende ved siden av senga.. Så føler du deg tryggere Håper du får sove godt! Det er helt sikkert ikke noe farlig Anonym poster: b0ce2f1df8c63d604de830c21f5d88f7 4
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Sett på ALT av lys! Si fra til nabo om at det skjer igjen. Ring politiet. Er du tøff nok, kan du rope "hvem er det?" og ikke åpne døra. Rop at du prøver å sove og at du har ringt politiet:) 8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Ring politet? Blir kanskje litt dumt om det ikke er farlig likevel. Kanskje det er noen fulle folk som prøver å komme seg inn på feil rom? Om politiet kommer, og det ikke er noe som skjer, blir vel det litt dumt. Mamma og pappa sover sikkert, så jeg vil ikke vekke dem ved å ringe. -TS Anonym poster: 16fa7a13a420fbef63cc0efecea9a9a0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Sett på ALT av lys! Si fra til nabo om at det skjer igjen. Ring politiet. Er du tøff nok, kan du rope "hvem er det?" og ikke åpne døra. Rop at du prøver å sove og at du har ringt politiet:) Takk! Hilsen TS Anonym poster: 16fa7a13a420fbef63cc0efecea9a9a0
Gjest gjest17 Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Jeg tenkte først at det sikkert var noen som har kommet hjem i fra byen og er usikker på hvilken dør som var deres. Men det høres ikke ut som en hyggelig situasjon nei. Ta å ring noen du kjenner i samme bygg og gi beskjed. Forverrer det seg ville jeg ringt politiet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #8 Skrevet 12. september 2012 Jeg hadde først prøvd å kontakte noen av de andre i hybelhuset, ringt hun i andre etasjen igjen, så kan de se hvem det er! Kanskje noen som har tatt feil dør, og ikke forstår hvorfor nøkkelen ikke passer? Ring en venn/veninne dersom du har noen i nærheten å spør om de kan sove over hos deg Jeg har et triks jeg pleier å bruke dersom jeg er redd for å sove, jeg lener noe skranglete inn mot døra, som ramler i bakken og vekker meg dersom den åpnes. Eller legger noe til å hvile oppå dørhåndtaket sånn at det ramler ned og bråker dersom noen tar i døra. Da vet jeg at jeg våkner vis noen prøver å komme seg inn, så kan du hyle av full hals å vekke hybelnaboene Ellers så er det betryggende å ha mobilen og kniven liggende ved siden av senga.. Så føler du deg tryggere Håper du får sove godt! Det er helt sikkert ikke noe farlig Anonym poster: b0ce2f1df8c63d604de830c21f5d88f7 Tusen takk! Hilsen ts Anonym poster: 16fa7a13a420fbef63cc0efecea9a9a0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #9 Skrevet 12. september 2012 Jeg tenkte først at det sikkert var noen som har kommet hjem i fra byen og er usikker på hvilken dør som var deres. Men det høres ikke ut som en hyggelig situasjon nei. Ta å ring noen du kjenner i samme bygg og gi beskjed. Forverrer det seg ville jeg ringt politiet. Okei. Det skal jeg gjøre. -TS Anonym poster: 16fa7a13a420fbef63cc0efecea9a9a0
Avi Skrevet 12. september 2012 #10 Skrevet 12. september 2012 Blir kanskje litt dumt om det ikke er farlig likevel. Kanskje det er noen fulle folk som prøver å komme seg inn på feil rom? Om politiet kommer, og det ikke er noe som skjer, blir vel det litt dumt. Mamma og pappa sover sikkert, så jeg vil ikke vekke dem ved å ringe. -TS Anonym poster: 16fa7a13a420fbef63cc0efecea9a9a0 Jeg tror nok at foreldrene dine ville prioritert sikkerheten din fremfor sin nattesøvn. Håper jeg iallefall. Hør på de over her Håper det ordner seg. 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #11 Skrevet 12. september 2012 Jeg tror nok at foreldrene dine ville prioritert sikkerheten din fremfor sin nattesøvn. Håper jeg iallefall. Hør på de over her Håper det ordner seg. Ja, det hadde de sikkert. Det går nok bra. Har blitt stille nå, så jeg går og legger meg. Bare jeg som blir litt redd av og til. -TS Anonym poster: 16fa7a13a420fbef63cc0efecea9a9a0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #12 Skrevet 12. september 2012 Jeg skulle gitt ganske mye for å være der på lur, bak en sofa, med ett balltre, mens jeg venter på den hyggelig mannen. Det er faktisk lov å bruke plenty med vold, når noen bryter seg inn i ditt hjem. Her jeg bor skjer det ikkeno. Anonym poster: bed1b0421aaa77fb36dbbd53d95e8958 1
Lucid Skrevet 12. september 2012 #13 Skrevet 12. september 2012 Du har ikke vurdert å skaffe deg en hund, hvis du er redd for å være alene? Selv om en hund i utgangspunktet ikke kan gjøre så mye mot innbrudd, med mindre den blir trent opp til å være aggresiv (noe jeg fraråder), så vil det være veldig mye selskap.. Av erfaring så vet jeg at det føles mye tryggere når man har et annet levende vesen i nærheten Håper du finner en løsning på det, det der høres ikke spesielt koselig ut!
Gjest Fairydust Skrevet 13. september 2012 #14 Skrevet 13. september 2012 Du har ikke vurdert å skaffe deg en hund, hvis du er redd for å være alene? Selv om en hund i utgangspunktet ikke kan gjøre så mye mot innbrudd, med mindre den blir trent opp til å være aggresiv (noe jeg fraråder), så vil det være veldig mye selskap.. Av erfaring så vet jeg at det føles mye tryggere når man har et annet levende vesen i nærheten Håper du finner en løsning på det, det der høres ikke spesielt koselig ut! .... Det er vel et ganske idiotisk grunnlag å skaffe seg hund på. Bare fordi man er husredd. Bør nok planlegge litt bedre frem i tid og ha en mer solid årsak enn det, om man skal skaffe seg et dyr som lever i 13-15 år. Pluss at det er snakk om et hybelhus her. Neppe lovlig med dyr. Neppe det beste hjemmet for en hund heller. 12
Gjest gjest17 Skrevet 13. september 2012 #15 Skrevet 13. september 2012 Tenkte samme tanke men valgte å la det bli med det Enig med deg Fairydust!
Lucid Skrevet 13. september 2012 #16 Skrevet 13. september 2012 (endret) .... Det er vel et ganske idiotisk grunnlag å skaffe seg hund på. Bare fordi man er husredd. Bør nok planlegge litt bedre frem i tid og ha en mer solid årsak enn det, om man skal skaffe seg et dyr som lever i 13-15 år. Pluss at det er snakk om et hybelhus her. Neppe lovlig med dyr. Neppe det beste hjemmet for en hund heller. Hmm.. Det var nok litt korttenkt av meg. I mitt hode er det nemlig en selvfølge å tenke fremover i tid med dyr, planlegge og elske det. ikke bare for å få selskap.. Og forsåvidt så vet vi ikke størrelsen på hybelleiligheten. Jeg hadde en gang en nabo som bodde i 3 etg på ca 70 kvadrat, han hadde 4 grand danois og en mops*, midt i byen. Så en liten hund i en liten leilighet er nok ikke det største problemet i såfall edit; Mopp? Edit2; Dessuten får HI TS til å fremstå som relativt ung og usikker, og jeg vet om fler tilfeller (blant annet en nær venninne) hvor et dyr har vært med på å holde angst og frykt litt i sjakk. Endret 13. september 2012 av Lucid
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. september 2012 #17 Skrevet 13. september 2012 Siden dette skjedde to ganger på ett døgn, ville jeg hengt opp et "her bor Kari Nordmann"-skilt godt tydelig på døra, jeg Da er det ingen som kommer og stikker nøkkelen i feil dør lengre 2
Gjest Skrevet 13. september 2012 #18 Skrevet 13. september 2012 Dørskilt er tingen Venninna mi bodde på hybelhus før, hu har ikke telling på hvor mange ganger folk bomma på etasjene, bomma på dørene o.s.v. i fylla! Det ga seg når hu skaffa dørskilt! Vel, et par ganger skjedde det, fulle folk leser ikke alltid så bra
lurine Skrevet 13. september 2012 #19 Skrevet 13. september 2012 På skiltet skal det maks stå K. Normann. Man trenger ikke akkurat annonsere at det er en enslig kvinne bak døra heller... 1
Sugerøret Skrevet 13. september 2012 #20 Skrevet 13. september 2012 Hva med en ekstra sikkerhetslås på døra? skjønner godt du blir litt redd.Ekkelt når en er alene og noen prøver å låse opp døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå